daar erger ik me dood aan

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Eefke84, Apr 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

bah! dat andere mensen hun vinger tegen/in het mondje van me meije doen. nu mijn schoonmoeder weer. en als je er wat van zegt worden ze nog kwaad ook en doen ze het gewoon nog een keer! grrr krijgen ze weerstand van zegt ze. ja lekker hoor. zit ze eerst met dr zakdoek langs dr neus en even later aan haar mondje . of ben ik nou zon muts? kennen jullie ook van die lui? :( :rolleyes:

2. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik had wel vaker van die berichten gelezen hier op het forum. Ik ken gelukkig niemand die dat wilde doen bij Roos. Het lijkt me niks en vind het ook gek dat mensen niet naar je luisteren als je zegt dat je dat niet wil.

Waarom zou je in de mond van een baby willen voelen?

3. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    ja ik vind het ook irri hoor. Of als mensen (buiten heeeele goede bekenden) je kind kussen in het gezicht.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon terug doen bij degene die het doet... doen ze het noooooit meer ;)

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik snap het enigszins wel, maar wat nou als de baby de vinger pakt en in de mond stopt? Dat doet mijn dochter dus heel vaak. Dat kun je andere mensen toch niet kwalijk nemen?

6. ariel3

ariel3 Actief lid

Mar 27, 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Dat heb ik nog nooit meegemaakt, ik zou er ook wat van zeggen inderdaad. En als de persoon niet luistert zou ik gewoon het kind bij ze uit de handen nemen, vinden de meesten toch niet leuk en dan laten ze het de volgende keer wel achterwege denk ik. Zo niet dan de volgende keer direct afpakken en zelf vasthouden (ze weten je standpunt daarover dan immers). Ik heb het wel vaker meegemaakt dat mensen (mijn schoonouders voornamelijk) mijn kindjes met de handjes in hun mond laten woelen. Gatver, dat vind ik echt walgelijk, zij doen dan ook nog extra hun mond open. Dan pak ik ook direct het kind uit hun handen. Ik vind echt dat grootouders moeten accepteren en weten dat ze met hun kleinkinderen niet precies hetzelfde kunnen omgaan als toentertijd met hun eigen kinderen, want het zijn nou eenmaal niet hun kinderen. Als een baby zijn handjes uitsteekt naar je mond, kun je toch gewoon je mond dichthouden of de handjes aan de kant doen.

7. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Ik zie er niet zo 'n drama in eigenlijk.
    Mijn dochtertje wou geen speen en had soms wel zuigbehoefte en dan zoog ze op je pink.
    Wanneer mijn (schoon)moeder dan eens op haar paste deden zij ook wel hun pink in haar mond.
    Nu Tess ouder is pakt ze zelf een vinger van iemand vast om in haar mond te stoppen, en ik ga ervanuit dat mijn (schoon)ouders netjes hun handen hebben gewassen.

8. Almi

Almi Actief lid

Mar 30, 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Ik zorg er altijd voor dat ik een speen bij de hand heb. Dan stop ik die er snel in. Maar ja... Dan moet ie wel een speen willen natuurlijk :( Een knuffel of doekje werkt ook wel moet ik zeggen. Kan ie daar mooi op kwijlen :D

Mijn broer was altijd heel resoluut bij zijn dochter: "ik stop toch ook geen vinger in jouw mond?' Reken maar dat ze het dan laten. Zelf ben ik helaas niet zo'n held...

9. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nou hier ook en ik vind het ook behoorlijk irritant. Doe je toch niet? Fenja werd ook altijd meteen ziek want die pikte alles op. Nu zeg ik er meteen wat van als iemand dat doet.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

gatsie wat vies en respectloos naar jou toe. ik zou echt boos worden en zeggen dat ze wanneer ze het weer doet, je kind een week niet hoeft te zien. voor elke keer dat ze het doet!

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

:)

Ik ben makkelijk en een flapuit (geworden).
    Waarschijnlijk staat het ook in koeieletters op mijn voorhoofd. Geen problemen dus hier.

Wat ik eventueel zou zeggen weet ik niet, maar ik heb het idee dat het iets zal worden als: Dat kan ik nou niet zo fris vinden!

Succes meis.

12. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ooh ja ik zou mij daar ook zwaar aan ergeren!

niet te vergeten dat ze daarvan spruw kunnen krijgen, van de bact. die onder de nagel zitten, had ons mannetje ook en toen deden wij alleen onze pink in zn mond. nu altijd een speen bij de hand.

misschien is zo'n speenketting een idee, zo is de speen altijd bijdehand en ik zou er zeker wat van zeggen, getsie. weet jij veel waar z met haar handen heeft gezeten!

13. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Dat vind ik ook vies hoor, gelukkig hebben ze het bij mijn zoontje nooit gedaan, maar had er wel iets van gezegt, wie weet waar hun vingers in gezeten hebben en je kan er niet van uit gaan dat iedereen netjes zijn handen wast..

14. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Mijn dochter was ook een pinkzuiger, maar probeerde dat wel alleen zelf (+papa natuurlijk) te doen en niet door jan en alleman. Maar ja... als oma een hele dag oppastte, werd haar pink ook wel eens ingezet... Soms heb je weinig keus. Een speen werd hier echt pertinent geweigerd. En de meeste kindjes krijgen er niks van hoor, zeker niet als de personen in kwestie een beetje hygienisch zijn. Bedenk je dat kindjes vrij snel ook zelf alles in hun mond gaan stoppen en of ze nou iemands hand in hun mond hebben of een speeltje dat eerst door 10 anderen is vastgepakt...

15. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    het heeft niets met hygiene te maken. ookal zijn de handen net gewassen, er kan een bacterie of een schimmel in of onder de nagel zitten..

16. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd maar er zijn veel mensen die het doen, ik heb het zelf nooit eigenlijk gedaan,
    soms bij mijn eigen kind om hem even rustig te houden maar dan geef ik liever de speen je hebt altijd met bacteriën te maken hoe schoon je handen ook zijn

17. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Bah wat vies!
    Ik zou het ook echt niet willen dat ze dat straks bij mijn meisje doen.
    Dan zou ik er ook meteen wat van zeggen!
    Ik heb ook weleens dat het babytje van mijn nicht mijn pink vast pakt, maar ik maak mijn pink dan los en dan vraag ik wel om een speen of zo..

Share This Page