Hoe dragen jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marla, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marla

    marla Fanatiek lid

    24 okt 2006
    2.239
    1
    0
    Ik zie vaak van die mooie buikjes in de vorm van een bolletje, maar helaas heb ik een vrij brede en hoge buik. Een collega wiens vrouw ook zwanger is, maakte dan ook een vergelijking tussen zijn vrouw's buik en die van mij, waarbij die van haar er dus veel gunstiger bij afstak volgens hem. Grrrr.....

    Ik heb wel eens gehoord dat als je breeddragend bent, je een meisje krijgt en je een mooi bolletje hebt wanneer je een jongetje draagt.
    Ik ging er altijd vanuit dat dit bakerpraatjes waren, maar het valt me toch op dat dit soms wel opgaat.

    Wat is de vorm van jullie buik en weten jullie al wat voor een geslacht jullie kind heeft? Wij krijgen een meisje.

    Begrijp me niet verkeerd, het belangrijkste is dat mijn kleintje gezond is, maar soms erger ik me aan de opmerkingen van mensen die alles te zeggen hebben over je buik.

    Marla
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    tis ook een bakerpraatje , collega van mij droeg 2x aan toe helemaal rond en het zijn toch echt 2 knullen wat ze heeft gekregen.
    ik draag naar voren wat het word geen idee dat zien we over een aantal weekjes
     
  3. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik draag laag en breed, volgens de bakerpraatjes wordt dit een meisje, volgens de eerste pronostiek ook (20weken echo volgende week). Een vriendin van me draagt hoog mooi en rond, wordt een duidelijke jongen...
     
  4. Ellis

    Ellis Lid

    16 feb 2007
    63
    0
    0
    Lanaken, Belgie
    Hmm, ik draag naar voren en rond en als het goed krijgen we echt een meisje. Collegaatje van mij droeg breed en kreeg een jongetje en bij haar eerste kindje droeg ze naar voren en kreeg ze ook een jongetje.

    xEllis
     
  5. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik draag ook hoog en naar voren in een bolletje en krijg ook een jongetje dus bij mij klopt het wel volgens de bakerpraatjes

    liefs diane
     
  6. syllie21

    syllie21 Lid

    19 okt 2007
    53
    0
    0
    kapster
    de ene zeg dat ik het rond draag en de ander zeg naar voren
    vriendin van mij was werkelijk waar 1 bonk vrouw en iedereen zei je krijg een meid maar is toch echt een jonge geworden denk dat het er ook aan ligt hoeveel je snoept enzo dat moet er toch ook in kilo's ergens aan komen!
     
  7. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    nee hoor niks van waar.
    Bij mijn vorige zwangerschap droeg ik in de breedte, en het was een meisje.
    Nu draag ik naar voren in een punt, en het is weer een meisje (als het goed is ;) )

    Geniet maar lekker van de vorm van jou buikje hoor ;)
     
  8. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Lieve Marla, laat je niet gek maken hoor! Jouw baas vergeet even dat zwangere vrouwen heeeel gevoelig zijn voor buik-opmerkingen (herinner je je mijn prenatal-verhaal nog?)
    En je weet, ik droeg ronder dan rond en Lize is toch echt een meisje!

    jouw buik is prachtig.
    Amber
     
  9. AlRe

    AlRe Bekend lid

    8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Even een buik vraagje. Elke keer als ik naar de verloskundigepraktijk ga en vanmorgen naar de Gynacoloog in het ziekenhuis krijg ik te horen dat ik een mooie buik heb. (mooi strak)
    Zeggen ze dat nou altijd of draag ik hem echt mooi? Zelfs bij de intake van de kraamhulp werd dat gezegd.
    Je ziet bij mij van achteren niet dat ik zwanger ben.
     
  10. apie

    apie Actief lid

    15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    Ik droeg bij mijn eerste ook rond en hoog en het was een jongetje .En bij mijn 2de droeg ik breed en laag en dat was ook een knul ..en nu ...nu heb ik een combie van allebei ..hihi .teminst vind ik zelf ..En wat het word geen idee .
     
  11. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik draag het aan alle kanten ;)
    Zou bijna zeggen dat het ook nog op mijn rug groeit!
     
  12. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik weet geen plek te vinden waar ik niet draag :(
     
  13. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hier groeid het ook aan alle kanten :)
     
  14. Miran34

    Miran34 Actief lid

    13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi,

    Volgens de vk draag ik het 'smal' en hoog, ben maar 1,57 mtr waardoor ik nu al vaak kortademig ben , komt omdat madam mooi rechtop zit.

    Mensen zeggen dus dat ik mooi zwanger ben (bolletje) maar voor mij mag ze wel iets lager gaan zitten en iets meer in de breedte.

    Groetjes
     
  15. marla

    marla Fanatiek lid

    24 okt 2006
    2.239
    1
    0
    Hahaha Kalush, zolang het maar niet naar je hoofd klimt, is alles best. ;)

    Als ik het goed begrijp, dan klopt het bakerpraatje net zo vaak wel als niet. Waarschijnlijk heeft het gewoon met de ligging/stand van je baarmoeder te maken. Ik moet er wel bijzeggen dat ik eigenlijk bijna niet meer eet dan gewoonlijk, dus volgens mij heeft dat dan weer geen invloed op de vorm van je buik.

    Dank je wel Amber en Meliske!

    Liefs,
    Marla, die zich toch wel groen en geel ergert aan de opmerkingen die mensen soms over je buik maken: volgens de ene persoon is hij gigantisch dik en de andere vindt hem weer heel netjes voor de zwangerschapsduur. :(
     
  16. johana79

    johana79 Fanatiek lid

    22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik draag echt naar voren en het is een meisje :D
    Niets van aantrekken van dat soort opmerkingen.
     
  17. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ik hoop dat ik ook bij een volgende zwangerschap draag zoals ik nu draag. Mooi naar voren en ik heb zelfs nog steeds een taille. Krijg alleen maar complimenten van iedereen.
    Ik denk dat ik ook alleen naar voren draag omdat ik niet veel ben aangekomen. Sommige meiden eten zich helemaal rond en dat maakt de baby niet een van een jongen naar een meisje :)
    Geniet maar lekker van je zwangerschap. Laat die collega lekker zijn klep houden..... gooi het op je zwangerschapshormonen wanneer je hem eens de waarheid verteld dat je het echt niet fijn vind die vergelijkingen. Schrik hij zich zo rot dat hij het gelijk niet meer doet.
    Sterkte,
    PL
     
  18. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik draag naar voren in een soort van puntig bolletje :D hihi...
    En we krijgen een jongetje..
    Maar ik denk dat het zowiezo aan je postuur ligt...


    -x-
     
  19. Niet meer actief

    Ik draag het hoog en breed en het wordt een jongetje...
     
  20. prinsessebes

    prinsessebes Actief lid

    12 jun 2007
    168
    0
    0
    Marla,

    Laat ze lekker kletsen. Het is jouw buik en jouw kindje zit erin, dat maakt het sowieso al een mooie buik! Ik draag in een puntje naar voren, maar ik weet niet wat het gaat worden. Dat zien we over een maand of 4 wel. Ik erger me overigens vooral aan alle mensen die ik niet goed ken en die aan mijn buik zitten. Alsof mijn buik ineens algemeen goed geworden is nu ik zwanger ben.

    Wees gewoon lekker trots op je zwangere buik en laat hem lekker vertroetelen door je vriend/man.

    Liefs,
    Sonja
     

Deel Deze Pagina