's middags clusteren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Woezel 25, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter is bijna 4 weken oud. 'snachts en 'sochtends drinkt ze om de 4 uur ongeveer. Ze slaapt 's nachts ook prima tussen de voedingen door, in de ochtend ook. Alleen 's middags is ze onrustig. Wil dan ook steeds aan de borst. soms gaat dit door tot in de avond tot aan 22.00 maar soms ook maar tot 18.00 uur. Ze lijkt in de middag ook meer last van krampjes te hebben. Kan het zijn dat ze 's middags wil clusteren? Dacht dat dat altijd 's avonds gebeurde? Of is het puur de krampen? Ze drinkt wel steeds, maar wel onrustig. de andere voedingen doet ze veel rustiger...

Mijn oudste dochter kreeg ook (9 mnd) BV maar heeft nooit geclusterd dus het is wat nieuw voor mij.

2. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Niemand?

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    jammer dat niemend antwoord heeft. Hij mag wel weer op slot dus:(

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Hai,het zou best kunnen toch? Groeit je kindje goed? Heeft ze voldoende plasluiers? Is ze verder tevreden? Dan lijkt me dat alles in orde is..
    Mijn kindjes hebben alledrie ook niet echt heel erg geclusterd dus ik heb er ook niet veel ervaring mee...

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja hoor dat kan! Elk moment van de dag en vaak een paar uurtjes.
    Meestal zie je het idd s avonds maar dat hoeft natuurlijk niet.

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Is dit niet net zoiets als 'ochtendmisselijkheid': omdat de meeste zwangere vrouwen in de ochtend misselijk zijn, ga je bijna twijfelen of het niet vreemd is dat jij het juist 's middags of 's avonds vooral hebt.

Kortom: het tijdstip van de dag maakt denk ik niet heel veel uit als het clusteren is!

Misschien is het trouwens juist zo dat je meisje 's middags het meest actief en alert is en daardoor ook het meest onrustig aan de borst. Dat heb ik hier ook een tijdje gehad waardoor ze minder binnen kreeg en vaker kwam overdag. Een rustige voedingsruimte opzoeken leek dan het beste te werken (openbaar voeden was toen even minder plezierig). Gelukkig is dat weer helemaal voorbij en kan ze zich weer goed focussen tijdens het drinken!

Hoe dan ook, succes!

7. Cilnia

Cilnia Lid

7 dec 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje van 6 weken heeft het ook vaak in de middag.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toen de kleine meid een week of 2 a 3 was begon ze vaak rond 16.00 en dat ging vaak wel door tot een uur of 22.00.
    Ik werd er best wel eens onzeker van en vroeg me af of dit wel normaal was.
    Nu is het veel minder en een stuk korter en slaapt ze daarna 6-8 uur, wordt dan wakker voor een voeding en slaapt weer verder.

Ik had begrepen dat het vaak savonds is, maar dat dat niet hoeft.

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Mijn oudste dochter clusterde ook eigenlijk neit dus ken dit ook helemaal niet. Ze groeit goed denk ik (woensdag naar CB) en plasluiers heeft ze elke keer, ook goede volle luiers.
    in de middag en vroege avond is ze ook het meest wakker en allert dus zou inderdaad kunnen dat ze dan vaak wil drinken. Ook is ze dan inderdaad onrustig. In de avond, als mijn man thuis is voed ik ook boven rustig maar overdag als mijn oudste er ook is voed ik beneden omdat ik niet een half uur weg kan zijn van haar (ze is 2) dus dan is het wel drukker maar kan niet echt anders.

Maar goed, gewoon maar aan toe geven dus...:). Thanx!

Deel Deze Pagina