dochter buikgriepje, ging beter nu weer koorts

Discussion in 'De lounge' started by frummeltje31, Aug 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Hallo,

Mijn dochter is sinds woensdag ziek. Ze begon met wat koorts. 38,6 en erg hangerig. Niets willen eten, gelukkig wel drinken.

Vannacht 2x gespuugd, niet echt veel. Wat vocht en slijm. Vandaag leek ze enorm op te knappen. Dronk erg goed. Begon weer wat te eten. Was weer wat aan het spelen en voelde niet meer warm.

Echter na gisteren 2x overdag geslapen te hebben. Wilde ze vanmiddag niet. Ze slaapt ook niet meer overdag. Tegen de avond ontzettend moe en dus weer wat moppetig en in bed gelegd. Nu 2x gedroomd en toch een zetpil gegeven. Ze had 39,3.

Gezien het feit dat we al wat ziekenhuisopnames achter de rug hebben, ben ik wat sneller ongerust. Uiteraard bel ik de dokter als ik het niet vertrouw, maar herkend iemand dit? Kan ze een terugval hebben met deze koorts. Of is er meer aan de hand? Ze geeft nergens pijn aan, zegt alleen maar dat ze erg moe is. Ze is 3 jaar.

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je steeds zetpillen/pcm gegeven hebt dan kan het zijn dat de koorts onderdrukt was en nu weer tot uiting komt.
    Goed letten op plasluiers en of je kindje niet duf wordt of ander "vreemd" gedrag laat zien. Gedrag wat anders is dan anders.
    En bij twijfel toch even met de arts bellen.
    Beterschap!

3. Metire

Metire Niet meer actief

De temp is meestal hoger 's avonds dus dat is wel normaal. Heeft ze ook diarree? Zolang ze maar goed drinkt en ook suiker/zout of evt ORS binnen krijgt moet het goed zijn. Als ze morgen nog koorts heeft kan je even naar de huisarts bellen voor de zekerheid!

mijn zoontje heeft nu al bijna 3 weken af en aan diarree/overgeven/koorts.. zo zielig!! En gisteren mochten we pas poep op kweek laten zetten van de huisarts.. :(

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Zou het dan wel buikgriep geweest zijn? Kan ook griep zijn (hoewel ik niet weet of het nu heerst). Zoonlief heeft vorige winter 2x griep gehad met dezelfde symptomen. Overdag ging het en 's avonds ook weer koorts. en de eerste dag ook overgeven.

Anders toch even contact opnemen met de ha. Beter keertje te veel dan te weinig.

5. frummeltje31

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Dank je wel lieve meiden voor jullie reacties. Ze heeft vandaag het zonder zetpillen gedaan. Alleen vannacht eentje. Ik wacht even af hoe de rest van de nacht gaat, anders bellen we morgen de ha. Ze heeft geen diaree, maar volgens mij wel erg last van lucht. En ze drinkt nog steeds goed, oogt ook niet misselijk. Alleen heel erg moe.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Anders vannacht even controleren hoe haar koorts is. Nu, ik ben daar superongerust in geworden nadat zoonlief koortsstuipen (lichte vorm dan nog maar) heeft gehad. Zet wel m'n wekker niet, maar uit ongerustheid word ik telkens vanzelf wakker. Moederinstinct zeker? ;)

7. frummeltje31

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Dat begrijp ik! Lijkt me ook niet leuk om mee te maken. Dochter heeft nog nooit stuipen gehad gelukkig. En uiteraard kijken we even bij haar vannacht. Misschien dat het virus nu een beetje door haar darmpjes gaat.

Share This Page