Kadastrale meting laten doen..

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyZuilen, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij moeten bij de koop van een woning verplicht een kadastrale meting laten verrichten..
    Nou is ons vertelt dat het dus via het Kadaster moet en €580,- per grens gaat kosten, wat totaal dus op €1160,- komt.

Heeft iemand hier ervaring mee/ ook moeten laten doen?

We hebben zelf al een beetje gegoogled en kwamen op een website terrecht die dus ook metingen verricht, die juridisch goedgekeurd zijn om te gebruiken en die vragen €140,-. Wel even een groot verschil dus.

Dus kan iemand ons hiermee helpen of dit echt zo duur is en alleen door Het Kadaster zelf kan worden verricht? Of dat je ook zelf mag gaan zoeken naar een bedrijf/instantie die deze metingen verricht?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oei geen ervaring mee.
    Wat ik wel weet is dat de gegevens doorgegeven moeten worden en daar verwerkt moeten worden (wat, uiteraard, ook geld kost) bij het kadaster.

Maar waarom neem je geen contact op met het kadaster hoe het zit? Of met het bedrijf die het voor je wil meten?

3. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Ik heb hier ook geen ervaring mee, sorry.

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Volgens mij zijn alleen metingen van het kadaster rechtsgeldig. Waarom moet je een meting laten doen? Als het goed is zijn er ook veldwerktekeningen. Die zijn gemaakt met het bepalen van het perceel. Deze kun je ook opvragen.

groetjes kim

5. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Je kunt even bellen met het kadaster, dan kunnen zij jou de gegevens geven. Het nummer kun je vinden op kadaster.nl.
    Anders kun je eventueel je makelaar vragen hoe het zit want zij horen dit ook te weten.
    Het is helaas niet recht toe recht aan dus ik kan geen antwoord geven, dat hangt van heel dingen af. Sowieso is het afhankelijk van of het al een uitgemeten pand is en je alleen nog moet nameten of dat het nieuwbouw is maar dat de buren misschien al wel uitgemeten zijn.

6. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    oh en inderdaad, alleen metingen gedaan door het Kadaster zelf zijn rechtsgeldig.

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben al een aantal tekeningen gekregen, die zaten als bijlage bij het koopcontract.
    Maar omdat het een ex-huurwoning is van een woningbouwvereniging is daar de regel dat er verplicht nogmaals door de kopende partij een meting uitgevoerd moet worden.
    In hun ogen, dat je dus ook daadwerkelijk koopt waar je recht op hebt. Opzich logisch.. maar MAN wat een bedrag zeg! Pff.. daar gaat me potje wat we hadden voor de verbouwing/meubels.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Voor zover wij weten is er al een meting gedaan ooit, maar moet er nu dus nagemeten worden voor ons als kopende partij.
    En de buren zijn niet uitgemeten, want hun huis is nog huur. Pas wanneer hun eruit gaan word dat ook koop.

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik weet niet hoe het officieel zit. Ik weet alleen dat ze hier (nieuwbouw) van het kadaster zelf gekomen zijn en dat wij daar niets voor betaald hebben. Maar wat een bedrag zeg, ik zou dat zeker eerst wel verder uit zoeken. Ze zijn hier 5 minuten geweest ofzo.

10. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Bij nieuwbouw kan het heel goed zijn dat de verkoper betaald. Dat is vaak de deal zeg maar. En ze zijn maar een paar minuten ter plaatse maar moeten dan nog veel regelen in het systeem zelf ;)

Het beste is om het kadaster zelf te gaan bellen en te vragen hoe het zit en wat je moet betalen. Zij zijn uiteindelijke de enige die dat precies weten.

Deel Deze Pagina