Ik heb er nooit last van maar nu al dagen en het is nu wel heel erg, kan niet slapen maar ren de hele tijd naar het toilet. Heb banaan gegeten, probeer meer te drinken en heb wit brood in huis maar het mag niet baten. Wie o wie heeft de gouden tip? Ik wil naar bed
Thee twee keer koken. Dus eerst thee in de waterkoker en dan met een zakje laten trekken. Vervolgens in een pannetje nog een keer aan de kook brengen. Geroosterd droog broodje. Appel raspen met een beetje kaneel erover. Dit zijn de husituinenkeukenmiddeltjes die ik altijd gebruik. Je hebt zeker geen inmodium in huis? Vervelend hoor. Hoop dat het snel over is!
Kan me voorstellen dat je het erg vervelend vind. Helaas buiten de normale tips geen aanvullingen. Daarnaast wil ik je er op wijzen dat de veroorzaker van acute diarree (soms een bacterie of parasiet) moet juist via de ontlasting de darm verlaten. Als je een diarreeremmer gebruikt kan de bacterie of parasiet zich in het darmslijmvlies gaan nestelen. Alleen in noodgevallen (bijvoorbeeld als je op reis gaat) kun je zo'n medicijn gebruiken. Doe dit hooguit twee dagen. Persoonlijk zou ik het volgende doen - Bruin brood (veel vezels) - Veel drinken / Thee & water - Probiotica - Appels met schil Hoop dat je je snel wat beter voelt. Succes!
Hap droge cacao. Is niet weg te eten haast maar helpt wel. Of hele donkere chocolade waarbij het cacaogehalte erg hoog ligt.
Let op: rijpe banaan werkt juist laxerend. Groene bananen werken stoppend. Verder beschuit, rijst, witbrood etc dat stopt.
Te laat, ik had rijpe banaan door mijn ontbijt vanmorgen Ik heb vannacht nog extra gedronken (water en bouillon) maar haal wel ORS straks, er valt niet tegenop te drinken Ik ben vannacht wel 15x naar de wc geweest, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Vrijdag begonnen de buikgriepverschijnselen, sinds gister ben ik niet meer misselijk maar ik voel me ontzettend slap. Bedankt voor de tips, de appel ga ik ook nog proberen.
Appel werkt ook laxerend. Een appel barst van de vezels Cola Donkere chocolade Zoute chips Dat zijn de dingen die ik ken. En norrit werkt ook. Maar als je dit al een paar dagen hebt zou ik even de huisarts bellen want je droogt er heel snel van uit.
Diaree moet je nooit proberen te remmen. Je lichaam geeft immers aan dat het snel eruit moet dat heeft een reden...