Diarree kan dat door de voeding gestopt worden?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by sloppyslayer, Oct 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Onze dochter heeft nu al bijna 2wkn diarree. We hebben elke dag contact met onze huisarts en als we vermoeden dat ze uitgedroogt raakt of het gewoon niet vertrouwen dan moeten we langs komen.
    Haar ontlasting is op kweek gezet en daar is niks uitgekomen.

Nu vraag ik me af of er iets in haar voeding zit wat dit kan veroorzaken?

We geven haar altijd potjes groete en fruit het is een hele slechte eter, altijd al geweest, en nu valt ze dus best wel af en ik weet niet zo goed wat ik nog extra kan doen voor haar.
    Dit is wat ze over de hele dag eet en drinkt:
    400ml thee, diksap, yogidrink of fruitsap mild
    1/2 bruin broodje of twee creakers.
    2 nijntje koekjes of een paar kleine rijstewafeltjes.
    1/2 potje fruit met een Liga
    1/3 pot groente voor 12mnd met 1/2 fruit erdoor heen ( als we dit niet doen dan eet ze het niet)
    Danoontje

We bieden alles in kleine hoeveel heden aan meerdere keren in de hoop dat ze meer gaat eten.
    Ze geeft ook nooit aan dat ze honger heeft. Sommige dingen bieden we 4x aan voor ze het gaat eten.

Ze heeft er genoeg aan maar in combinatie met de diarree maak ik me zorgen.
    Wat kan allemaal diarree veroorzaken? En kan ik iets in haar voeding aanpassen om de diarree te stoppen?
    Roosvicee stop heeft ze al 2wkn en dat doet dus niks.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Aan mijn handtekening kunnen jullie het gewicht van mijn dochter zien en hoeveel ze al is afgevallen.

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Oja we hebben de melk producten nu een beetje minder in haar voeding omdat melk ook diarree kan veroorzaken. En omdat ze toch al zo weinig drinkt.
    Door d'r thee gaat ook een beetje melk.

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Probeer per dag tussen een 0,5-1 liter aan vocht te geven. Vanaf 1 jaar is het goed om ongeveer 300-400 ml aan melk- en melkproducten te geven. Ook tijdens diarree is het goed om dit te blijven geven. Water, rooibosthee kan je prima daarnaast geven. Verder bij voorkeur weinig of tijdelijk geen vruchtensap. En voldoende bruin brood, groente en fruit.
    Misschien kan je kijken om zowel 's ochtends als tussen de middag een sneetje brood te geven, of pap in de ochtend.
    Kunnen er ook nog tandjes/kiezen doorkomen?
    Groetjes Angelique

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Angelique, bedankt voor je reactie.
    De diarree kwam niet door haar tandjes/kiezen, de kiezen moeten nog wel komen maar hier zat het probleem niet in.
    De huisartsen, heb er 3gezien, vertelde ons alle 3 dat we maar beter zo weinig mogelijk melk moesten geven als ze zo diarree had. Vruchtensap, muv appelsap, mocht wel gewoon.
    De hoeveelheid: meer kregen we er gewoon niet in! Ze wilde het niet drinken.
    Nu wel weer en krijgt ze natuurlijk weer extra melk erbij.

Gelukkig gaat het nu een stuk beter :D

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Fijn dat het beter gaat met je dochtertje.

Groetjes Eveline

Share This Page