Hoi hoi Onze man (6 weken) doet sinds een 2-tal weken overdag alleen maar korte hazeslaapjes meer terwijl hij voorheen overdag lekker sliep. Ik heb zelf al een aantal dingen ondernomen zoals: - routine/ritme (altijd dezelfde volgorde en bij eerste tekenen van moeheid te slapen leggen) - in bedje laten slapen ipv in de box - op de kamer laten slapen ipv beneden waar veel prikkels zijn Sinds eergisteren ben ik ook begonnen met inbakeren. Baker nu zelf in met een doek maar heb me een Swaddleme besteld voor het gemak en zekerheid dat het inbakeren correct gebeurd. Het slapen 's nachts gaat tot nu toe best goed. Na z'n laatste flesje 's avonds gaat hij naar bed en dat gebeurd zonder huilen of zeuren. Hij heeft een tijdje door geslapen van 20-4u maar komt nu sinds een paar dagen ook terug rond 23/1u wakker waardoor hij dus terug een extra fles krijgt. Nu, ik ben er mij van bewust dat hij nog jong is om al door te slapen dus zie hier geen probleem in. Alleen hoop ik dat ook zijn nachtslaap er niet slechter pp gaat worden want ik kan de paar uurtjes slaap 's nachts zelf wel heel goed gebruiken. Hebben jullie eventueel nog tips voor mij om een beter slaapritme te stimuleren overdag? Ik heb er zelf geen last van dat ons mannetje overdag niet veel slaapt maar ik veronderstel dat het voor een babytje van 6 weken oud niet de bedoeling is dat hij zo weinig slaap krijgt...
6 weken is wel een beetje de tijd voor de onrust piek! Inbakeren is al een hele goede, hielp hier ook prima. Maar hazeslaapjes is onze meneer nog steeds goed in helaas. Alleen s nachts slaapt hij uren achter elkaar. Gewoon met hem meegaan, is hij uitgeslapen uit bed halen, en weer naar bed als hij moe is. Je loopt dan soms tig keer op een dag heen en weer maar dat is niet anders. En anders ook lekker een poosje bij je houden. Weet je ongeveer hoelang een baby van 6 weken wakker kan zijn? Dit schema klopte hier altijd heel aardig: Wakkere tijd* 0 2 weken > 30 tot 45 min. 2 6 weken > 45 tot 60 min. 7 12 weken > 60 tot 75 min. 3 5 maanden > 1,5 uur * Wakkere tijd per keer, inclusief voeden en verschonen, waarna een baby weer toe is aan slapen.
mijn dochter sliep de eerste weken ook redelijk maar al heel snel deed ze hazeslaapjes. precies 45min (1slaapcyclus). op een bepaald moment heb ik me er maar bij neergelegd. ze doet overdag alleeeeeeen maar hazeslaapjes. soms ligt ze in totaal 1u in bed maar dat is echt maximaal. ik heb alles al geprobeerd maar je kunt die kleintjes niet dwingen om te slapen. hier was ze overigens wel gewoon vrolijk na een slaapje en kon ik haar ook gewoon wegleggen in de box.. acceptatie was hier wel het sleutelwoord.. succes ermee
Zijn fases. Had onze dochter ook, om de zoveel tijd veranderde het slapen. Behalve snachts, dat was altijd hetzelfde. Slapen als een roos. Ook de ochtenden veranderden regelmatig, van heel vroeg wakker worden tot "laat"(8:00 bijv.). Blijft het komende jaar nog wel zo dat veranderen, maar het komt allemaal wel goed, zeker als je je zoals jij aan een vast ritme houd. Veel succes!
Hier was het zo dat ze haar hazeslaapjes weer ging verbinden nadat ze 3 maanden was. Ze sliep 45 minuten kon de klok erop gelijk zetten. Ook ik heb haar ingebakerd en ineens had ze het door en sliep ze langer. De nachten waren goed alleen overdag de korte slaapjes.