Diarree, komt door koemelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door MrsXL, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Mijn zoontje drinkt al een tijdje nog maar 2 flessen per dag.
    Nu laat hij ook de fles in de ochtend staan.
    Die wilde ik dus vervangen door wat koemelk, aangezien hij ook volle yoghurt krijgt na het eten.

Dit had ik al uit voorzorg na gevraagd bij het CB en die zeiden dat hij wel met 1 fles kunstmelk kon, maar dan moest ik de zuivel wat omhoog schroeven.

Nu geef ik hem sinds 2 dagen dus koemelk 's ochtends, maar sinds die tijd heeft hij ook ontzettende diarree. Kan dit met elkaar te maken hebben en zo ja, wat kan dit betekenen?

Verder krijgt hij niets meer of minder dan dat hij normaal kreeg. Dus vind het zo raar. Hij krijgt nu wel wat extra water en sap, omdat hij 3 tot 5 (dunne)poepluiers heeft per dag.

2. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoon kan ook niet tegen zuivere koemelk, hij krijgt daar ook diarree van, en op den duur ook buikkrampen.
    Hij kon wel tegen standaard kunstvoeding en tegen yoghurt enz. Maar dat is allemaar bewerkte of aangezuurde koemelk, en de pure koemelk is toch een stuk heftiger.

Wij hebben hem toen soyamelk gegeven, en inmiddels drinkt hij geitenmelk, in combi met soyamelk. Koemelk gaat nog steeds niet goed.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat kan heel goed. Koemelk is een beruchte trigger voor diarree. Stop er eens mee en kijk wat er dan gebeurd. Mocht hij dan heel snel van de diarree af zijn, neem dan contact op met je huisarts.
    Het is verder helemaal niet ernstig (yoghurt kan je ook gewoon blijven geven) maar het is wel goed om er even naar te laten kijken.

4. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Dank jullie voor jullie reacties!

Ik ben gestopt met koemelk geven en het werd weer wat rustiger.
    Ik ga als de ontlasting weer een beetje goed is soja melk eens proberen. En als dat ook niet werkt neem ik contact op met mijn huisarts...

Hopen dat dat niet nodig is :)

Deel Deze Pagina