baby en koorts, hoe lang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Renate28, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik zou graag willen weten hoe lang de langste keer duurde dat jullie kindje achtereen koorts heeft gehad. Hoeveel dagen was dat? En wat hadden ze toen?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Waarom wil je dat weten? ;)

Hier ruim een week (begon vrijdag/zaterdag te kwakkelen, zondag voor het eerst echt koorts gemeten, en de dinsdag erna was hij koortsvrij).

Hij was toen 16 maanden. Het begon met een griepje, dus uit laten zieken. 's ochtends was de koorts ook steeds laag of weg, maar 's avonds liep het op tot richting 39,9.
    Verder leek het echt een griepje, maar uiteindelijk bleek het zaterdag een oorontsteking te zijn. Met AB was het in 1,5 dag over.
    Die oorontsteking hebben we dus niet gemerkt, terwijl we er nog extra op hebben gelet. Hij zat niet aan zijn oortjes, wilde prima liggen etc. Maar nu kennen we de signalen, dus de 2e keer konden we snel ingrijpen en ging het zonder AB goed..

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier met 9 maanden, toen heeft hij 5 dagen koorts gehad, bleek een oorontsteking.

We werden in eerste instantie niet serieus genomen door een arts in opleiding, maar ik bleef terug gaan! Toen bij mijn eigen arts en daar bleek hij dus een behoorlijk oorontsteking te hebben!

Is je kleintje ziek?

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja. Ze heeft al 8 dagen koorts. Vanavond gaan we voor de derede keer naar de huisartsenpost. Vorig weekend ook al 2x geweest. Ze had een middenoorontsteking en last van haar neusholten + luchtwegen. Antibiotica gehad. Gisteren nog naar de huisarts geweest. De oorontsteking is voorbij, maar ze heeft dus nog steeds koorts boven de 39 graden. En dit is al dag 8.

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Jemig, en is de koorts ook helemaal niet gezakt in de tussentijd?

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, donderdag en vrijdag had ze tussen de 38 en 39, maar vandaag zit ze weer boven de 39.

7. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Nou heel veel sterkte, laat je het weten als je geweest bent?

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wel lang hoor 8 dagen; heel goed dat je weer teruggaat!

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ben weer terug.
    Nog steeds oorontsteking en nu ook een keelontsteking erbij. De antibiotica heeft zijn werk dus niet naar behoren gedaan. Volgende AB-kuur, dus.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.862
    3.374
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zielig :( wij zitten ook zo te tobben... Fae zit inmiddels op haar 6e koortsdag en we hebben net dus weer paracetamol gegeven en haar de fles proberen te geven, maar pffff niet gelukt.
    Ze valt echt af in gewicht nu. Ook wij hebben al op de S.E.H gezeten (via de huisarts) en 2x telefonisch contact gehad met de kinderarts(assistent) .
    Maar het is wel heftig hoor, zo'n ziek kleintje. Ik vraag me ook af hoe lang het moet duren.
    Krijgen jullie wel alle antibiotica naar binnen? Dat gaat hier namelijk ook niet echt geweldig, hoewel ze in het ziekenhuis al aangegeven hadden, dat het bij ons waarschijnlijk om een virus ging (er is bloedgeprikt) en dat de antibiotica zeer waarschijnlijk toch niet ging helpen, maarja, de kuur moet wel afgemaakt worden.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh wat een onwijs knap ventje heb jij! Ik ben verliefd!

Deel Deze Pagina