Vitaminentabletten echt nodig?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nannie87, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannie87

Nannie87 Actief lid

7 feb 2007
    112
    0
    0
    Student
    Kerkrade
    Mijn zus heeft eens gezegd dat het goed is om die vitaminentabeltten te nemen voor zwangere vrouwen. Ik neem op het moment geen tabletten... Is het beter als ik dat wel doe?

2. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    In principe is het voldoende wanneer je goed en gevarieerd eet. Maar in vitaminepreparaten die speciaal ontwikkeld zijn voor (rondom) de zwangerschap zitten extra vitaminen die tijdens je zwangerschap belangrijk zijn. Zo ook foliumzuur en die is wel heel belangrijk dat je die in de eerste drie maanden van je zwangerschap slikt.

3. Nannie87

Nannie87 Actief lid

7 feb 2007
    112
    0
    0
    Student
    Kerkrade
    tot een week geleden heb ik wel die foliumzuur ingenomen....

4. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik heb niets genomen tot een maand of 2 geleden.
    Toen was mijn Hb (ijzer) wat laag, daarvoor Floradix gaan slikken.
    Geweldig spul!
    Verder eet ik heel gezond.

Ik denk dat de meeste vit.tabl. een beetje onzin zijn.

Groetjes, Mirelle.

5. Niet meer actief

Ik neem wel de speciale vitamine tabletten voor zwangeren. Van die vitaminen kun je nooit genoeg hebben lijkt me. Plus dat het ook ijzer bevat en foliumzuur (ze denken dat het slikken van foliumzuur tijdens de gehele zwangerschap ipv alleen de 1e 3 maanden hartstikke goed is). Theoretisch gezien kan je alles uit gezonde voeding halen, maar ook ik eet niet elke dag 'gezond', heb ook wel eens een brooddag of dat we friet eten. Ik vind het een kleine moeite om elke dag een pilletje te nemen.

Liefs, Tanya

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb tot nu toe wel altijd vitamines ingenomen. Je moet echt heel gezond eten om al je vitamines via voedsel binnen te krijgen. En er zijn altijd dagen en momenten dat je wat minder gezond eet.

Alle vitaminen heeft je baby ook hard nodig. Daarbij scheelt het vaak ook voor je eigen energie. Als je al je vitaminen binnen krijgt voel je je vaak een stuk fitter.

7. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik heb wel de zwanger vitaal van t kruidvat in huis maar ik vergeet ze echt standaard in te nemen.

Ik heb t foliumzuur wel trouw ingenomen tot ongeveer 20 weken daarn awaren ze op en von dik t wel prima.
    In de zwanger vitaal zit ook foliumzuur dus hoef je dat niet extra te pakken
    Sommige mensen merken t echt als ze de vitamines niet pakken dat ze wat minder fit zijn. Zelf heb ik daar geen last van.

Leuk trouwens nog iemand uit Kerkrade!

8. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Er is pas weer onderzoek gedaan en mensen die heel veel snacken en buiten de deur eten (fast food) hebben geen last van een vit. gebrek.

Dus gewoon eten en af en toe iets lekker ongezonds kan helemaal niets uitmaken. Het is vooral de commercie die wil dat wij massaal aan de vitamine en voedings suplamenten gaan.

Kijk anders hier eens naar. http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=88&n=1455

Groetjes, Mirelle.

9. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Heb toevallig van de week aan de gynaecoloog gevraagd of ik nu ik gestopt ben met foliumzuur, ik vitaminepillen voor zwangeren moet gaan gaan slikken.
    Hij vond het flauwekul. Hij zei als je gewoon gezond eet, 2 glazen melk, 2 stukken fruit, veel groente en je bruine boterhammen dat je alles binnen krijgt dat er in die pillen zit.

Deel Deze Pagina