Wat ik me vannacht ineens af vroeg...(nadat ik voor de 2e keer eruit ben geweest voor een speentje) Zou dit een fase zijn? Dat we er een paar keer per nacht uit moeten om speentje terug te geven? Of zou ze er nu al zo aan kunnen wennen en het in de gaten hebben dat als ze in de nacht gaat snikken/jammeren dat we uiteindelijk naar haar toe komen om het speentje te geven? We proberen vaak wel heel even af te wachten, dus niet gelijk bij ieder piepje er naartoe te gaan. Maar als we te lang wachten dan is ze echt helemaal wakker ben ik bang met 'gevolgen'. Als we er na een minuut of 2 naartoe gaan dan is ze dus wel aan het snikken/jammeren maar dan heeft ze wel haar ogen dicht. Als we dan haar speentje terug geven dan slaapt ze ook weer gewoon verder. Soms is dat dus 4 keer per nacht, soms 1 of 2 keer en soms helemaal niet. Maar de laatste tijd is het meer wel dan niet.....
Caylen pakt snachts altijd zelf zijn speen. Ik ga er niet naar toe als hij aan het mopperen is, ik luister wel uiteraard.
Nora is niet wakker genoeg om zelf dr speen te pakken. Laten we dr langer snikken/jammeren dan is ze te wakker en dat heeft 'gevolgen' dat ze moeilijker weer gaat slapen.
De speen ligt in de nacht als we hem moeten terug geven echt naast haar hoofd. Maar zelf pakken? Nee. Maar nee, er zit niks aan de speen.
Hier is ze soms nog dr speen kwijt zit vast aan een grote oranje knuffel en ligt dan soms naast of boven dr hoofd groot verdriet... Er zijn ook moeders die meerdere spenen in bed leggen.. is ook eem optie. Maar soms hebbem ze gewoon even behoefte aan een aai van mama denk ik dan
Dan zou ik wat aan de speen doen... Als ze dan beweegt met haar armen komt ze m sneller tegen En ik had er 3 in zn bed liggen Hier zit er gewoon een spuugdoekje aan, nog steeds En hier heeft het ook lang geduurd voor ie m zelf pakte hoor
Mijn dochter kan de speen ook zelf nog niet in haar mond stoppen en als ik haar hoor dan ga ik ook even naar haar toe om haar haar speen te geven. Meestal is dit 1, max 2 keer per nacht. De laatste 3 nachten heeft ze gelukkig weer doorgeslapen en heb ik haar niet gehoord. Zie het echt nog wel als een fase en ga er niet vanuit dat ze hieraan gewend raakt. Vooral omdat er dus ook nachten zijn dat ik haar niet hoor. En vind het voor mezelf ook wel fijn om even naar haar toe te gaan als ik haar hoor, zodat ik zeker weet dat ze niet in bed is gaan spoken ofzo. Maar zolang ze de speen nog niet zelf in haar mond kan stoppen, lopen mijn vriend of ik dus even naar haar toe. Zodra ze het wel zelf kan denk ik dat ik even wat langer wacht voordat ik naar haar toe ga, zodat ze dit inderdaad zelf leert en niet van ons afhankelijk blijft.
Ik mag toch hopen dat het een fase is!!!! Zit er momenteel ook middenin namelijk. Troost je met het feit dat ik jaloers ben op jou, ik moet er soms namelijk wel 10 x uit per nacht. Heb vorige week maar een matrasje aangeschaft en naast zijn bed gelegd.... Zucht. Gaap.
Pff was bij ons ook elke nacht raak! Maar vannacht toen ik en En naast haar zat om te troosten, pakte ze m ineens zelf!!! Ik heb er 2 weken geleden een spuugdoek aan gedaan, zo door t oog van de speen. Blijkbaar heeft ze t nu door. Dus misschien toch even dat proberen? Succes in ieder geval