Hoi! Ik ga er nog even niet vanuit dat ik bij deze club hoor, maar ik heb wel iets vreemds. Ik ben echt net net gestopt met de pil, dus ik ga er echt vanuit dat het nog een paar maanden tot een jaar duurt voor ik zwanger raak. Daarom is deze vraag misschien ook wel een halve: 'kan dit ontpillen zijn'-vraag: Ik heb sinds een paar dagen dat ik 's nachts veel vaker wakker word om te plassen (de titel gaf dit al een beetje aan ). Ik doe 's avonds niets anders, maar moet vaker plassen en heb soms een beetje het gevoel dat ik moeite heb met volledig alles 'uitplassen'. Haha, sorry voor dit rare bericht, maar vind het vervelend en vreemd. Iemand hier ervaring mee? Heb ook trouwens al sinds een week dat ik 's ochtends met een onmogelijke dosis hoofdpijn opsta, maar dit is puur ontpillen.
Het komt mij bekend voor alleen was ik toen al wel wat langer zwanger. Dit komt bij een zwangerschap omdat je baarmoeder op je blaas drukt, maar dat zou dan moeten betekenen dat je al wat langer zwanger bent en dat is (denk ik?) niet het geval. Misschien een blaasontsteking?
Ugh, dat hoop ik niet.. vooralsnog geen pijn dus wacht het even af! Kan inderdaad niet langer dan 3,5 week zijn en zelfs dat zou een mirakel zijn.
Kan inderdaad van ontpillen zijn hoor. Ik had het ook de eerste maand nadat ik stopte met de pil. Je hebt waarschijnlijk jarenlang de pil geslikt waarin oestrogeen zit en nu moet je hormoonhuishouding het zelf weer op gaan pakken en dat kan eventjes duren. Hormonen zorgen er voor dat je vocht vasthoudt en oefenen invloed uit op het weefsel rond de blaasuitgang. Door het slikken van de pil hebben hormonen ook invloed gehad op jouw blaasweefsel. Het kan dus heel goed dat je nu door het stoppen met het slikken daarvan merkt dat je vaker naar de wc moet maar ook dat je je blaas beter leeg kan plassen. Klinkt heel stom maar om je blaas goed leeg te plassen kan je op de wc even met je bovenlichaam naar voren en naar achteren bewegen, dan weet je zeker of je blaas goed leeg is.
Ha, dankjewel voor je antwoord! Ik ben inderdaad 12 jaar aan de pil geweest, dus goed lang. Ik merk juist dat ik nu minder goed leeg kan plassen, maar goed, misschien is het gewoon weer even wennen... Dank iig voor je antwoord!