Ik weet niet precies of ik bij jullie moet zijn met deze vraag of bij de kraamverpleegkundige. Op 12 februari jl heb ik een keizersnede gehad. De dagen daarna was mijn ontlasting redelijk normaal, maar sinds 17 februari jl ben ik aan de diarree en heb ik af en toe buikpijn. Mijn ontlasting is heel erg vloeibaar maar nog wel controleerbaar. Ik vraag me af of dit nog te maken kan hebben met de keizersnede of dat mijn diarree er geheel los van staat. Ik geef borstvoeding, en nou vraag ik me af of je dan diarreeremmers mag gebruiken. Of is het verstandiger om eerst even langs de huisarts te gaan in plaats van zelf te gaan 'dokteren'? Bedankt en groetjes, Wendy
hoi Wendy, gefeliciteerd met je zoon. Het kan door de operatie komen dat je ontlasting anders is en ook doordat de zwangerschapshormonen nu wegvallen. Daardoor wordt je ontlasting vaak weer dunner en frequenter. Dat is geen probleem. Als het echt waterdun wordt en niet meer controleerbaar moet je even je huisarts raadplegen. Sowieso niet zelf gaan dokteren, als je iets wilt nemen altijd in overleg met huisarts of apotheker, vanwege de borstvoeding. Mirjam