Twijfel over ligging en groei

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Belisa, Feb 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belisa

Belisa Lid

May 28, 2006
    5
    0
    0
    Ik ben 30 weken zwanger van mijn eerste kindje. Vanochtend ben ik bij de verloskundige geweest en ze kunnen bij mij maar niet ontdekken hoe die kleine ligt. De vorige keer dachten ze over het dwars en nu dachten ze wel naar beneden en rug rechts maa rbij het hartje luisteren vonden ze die niet rechts maar links dus dan moest daar het ruggetje zitten. Uiteindelijk hebben er 2 dames gevoeld en besloten ze dat ik binnenkort weer naar het ziekenhuis moet voor een echo wat aangezien ze de ligging niet kunnen bepalen kunnen ze ook de grootte niet goed in beeld krijgen en het vermoeden is dat de kleine het wat krap heeft, tenminste dat staat in de brief aan de gyn. Heb gevraagd of ik me zorgen moest maken en dat was niet het geval, maar kan er toch even niets aan doen dat ik niet helemaal gerust ben. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Groetjes Belisa

ps: de beweging en van de kleine zijn goed en ook klopt het hartje prima

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Belisa,

tot 36 weken mag het kindje in principe liggen hoe hij/zij wilt. Dus ook al ligt het nu bijvoorbeeld in een stuit, is dat helemaal prima. Dat ze de grootte niet goed kunnen voelen is wel een probleem in die zin, dat ze het wel goed moeten kunnen controleren. Anders kan de verloskundige niet controleren of je kindje wel goed meegroeit met de termijn.
    Wanneer ze erg zouden twijfelen hadden ze je dit wel direct verteld, maar ik denk dat ze voor de zekerheid even de mening van de gyn willen hebben. Er wordt dan een echo gemaakt en het kindje wordt opgemeten. Ook wordt er gekeken naar de hoeveelheid vruchtwater. Ik weet niet precies wat je vk bedoelt met 'het krap hebben', maar dat zou dus met het vruchtwater te maken kunnen hebben, maar daar kan ik dus geen uitspraak over doen.
    Dat je kindje goed beweegt is een goed teken, want kindjes die het niet meer naar hun zin hebben, bewegen niet.

Heb je de afspraak intussen al gehad of moet je nog naar de gyn? Laat je even weten hoe het is gegaan? Niet te druk maken hoor, je wordt goed in de gaten gehouden!

Groetjes Brigitte

3. Belisa

Belisa Lid

May 28, 2006
    5
    0
    0
    Dank je wel brigitte, ik moet morgenochtend naar het ziekenhuis en zal de uitslag hier dan wel even posten.

Groeten Belisa

4. Belisa

Belisa Lid

May 28, 2006
    5
    0
    0
    Vanochtend bij de gyneacoloog geweest en alle is prima. Het kleintje groeit prima en ligt precies op schema. Zijn hoofdje was iets groter dan de rest maar dat was ook goed. Qua ligging was het gewoon een hoofdligging en was er meer dan genoeg vruchtwater ongeveer 50% water 50% baby.

Dus erg opgelucht. En omdat alles zo netjes volgens schema gaat hoeft hij me ook niet terug te zien en kan ik gewoon weer onder behandeling bij de VK.

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Belisa,

fijn dat het allemaal in orde is en je weer terug mag naar de verloskundige!

Mirjam

Share This Page