Ik ben morgen 30 weken en heb heel vaak last van een (letterlijke) harde buik. Als ik iets gedaan heb, of als ik verkeerd gelegen heb, is mijn buik keihard en doet een beetje pijn, dit heb ik eigenlijk bij alle vorm van activiteit (traplopen is genoeg). Als ik dan eventjes ga liggen wordt hij zachter. Maar als ik kijk naar de definitie van "harde buiken" dan is dat niet, toch? Of wel? is het bij iedereen anders? En als dat het niet is, wat dan wel?
Het klinkt alsof je wat meer rust moet nemen. Als je zoveel harde buiken hebt, vertelt je lichaam je dat je teveel doet. Rust nemen dus! Ik ben nu met zwangerschapsverlof en heb in de avond veel last van harde buiken, ik heb het gevoel dat dit oefenweeën zijn aangezien ik genoeg rust heb nu en het ook steeds op zelfde tijdstippen zijn.
Dan zal het toch wel harde buiken zijn als jullie het herkennen. Maar ik doe al extreem rustig aan. Ik werk momenteel niet en als ik een paar wasjes per dag doe is het veel. Verder zit of lig ik veel omdat ik me zo ellendig voel... Stomme vraag misschien, maar is dit gevaarlijk voor de baby? Kan ik iets doen om dit te stoppen?
Als het vanuit stress is, zou het eventueel nadelige gevolgen kunnen hebben voor de baby, maar als ik zo je verhaal lees, is dat niet van toepassing. Of is er iets waar je je druk om maakt? Ik zou het anders even aankaarten bij je vk als je het zo snel hebt, kan namelijk vanalles zijn. Ook dat er misschien iets is. Zekere voor het onzekere gewoon even bellen als je volgende afspraak nog een tijdje duurt
Ik moet toevallig morgen naar de gynaecoloog maar als ik me ergens niet serieus genomen voel dan is het daar (grrr) ik zal het hem vragen iig! Er is iig niet veel stress hier. Ik maak me ook niet snel druk ben wel benauwd (van de baby) en heb nogal last van mn ribben. Maar geen psychische stress verder
Dit zijn echt harde buiken en een gevoelige baarmoeder zo te horen.. ik heb het ook al vanaf week 17. Meteen gestopt met werken op adcies vlk.Mijn buik pompte alleen zon 70 keer per dag op. Heb alles gedaan, rust rust niets hielp. Heb uiteindelijk bij 23,5 week weeenremming gehaden in het ziekenhuis gelegen want mn baarmoedermond verkortte erdoor. Nu tuis(30 weken) met bedrust en nog steeds veel harde buiken hoor en ccontinu een gespannen biik. Dus ook rust wil niet zeggen dat her helpt! Ik zou vragen of hij je baarmoedermond eens opmeet Kan geen kwaad voor de baby!
Gisteren een andere gyn. Ze vond het normaal dat mijn buik de hele dag af en aan gespannen was en harde buiken had. Hoort bij de termijn zei ze??? Ben gisterochtend 2u in het zkh geweest (moest nog meer doen daar), en savonds naar ikea om wat meubeltjes te kopen (niet uitzoeken, alleen kopen, ík hoefde ook niets te tillen). Daartussenin alleen maar rust gehouden. Voor mij is dat een hele drukke dag, terwijl het natuurlijk niets voorstelt! Ik heb de hele avond en nacht last gehad van harde buiken, ook een stuk of 10x wakker geworden omdat het pijn deed in mn buik (keihard) hoe ik lag (gewoon op mn zij). Daarnaast was ik echt ook oververmoeid van de "drukte" gister. Nu nog steeds oppassen hoe ik lig of hang of zit, anders is het zo weer hard Gelukkig beweegt de baby lekker druk door
Zoveel harde buiken is niet echt normaal..en vooral als ze pijn gaan doen moet je echt even de VK bellen.. Ik heb nog steeds geen harde buiken gehad en ben verder dan jou dus daar kan ik verder niks over zeggen..
Ik had al weer weken bedrust na een dreigende vroeggeboorte. Deed dus helemaal niets. Had tijdens inspanning veel harde buiken en donderdag weer regelmatig. Mijn bevalling weer opgang gekomen en lig nu weer in het sophia aan de remming Met 30,5 week. Ik vond her echt gek dat ze je niet serieus nemen want mij namen ze echt vanaf week 17 zo ontzettend serieus. Wekelijks baarmoedermond metingen en ik hoefde maar te bellen of moest meteen langskomen.. ik voel echt precies aan mijn lichaam wanneer het wel of niet goed zit hoor!! Ik zou toch echt aandringen op een baarmoedermond meting want azien of ze ook daadwerkelijk iets doen! Ik ben natuurlijk een heel slecht voorbeeld en broeggenoortr komt maar bij 5% voor dus zou je niet tr druk maken.
Ik denk dat ze me niet meer serieus nemen omdat ik ze al 24 weken aan het spammen ben met mn misselijkheid (HG). Ik geef gewoon niet op als ik zelf het gevoel heb dood te gaan Gisteren nog de hele dag harde buiken gehad. Soms was alleen rechtop zitten voldoende, zo ook avondeten. Moest daarna direct weer gaan liggen omdat het pijn deed. Misschien is het nog van de "drukte" van de dag ervoor? Ik hoop dat t vandaag beter gaat iig. Wat gebeurt er als je hiermee blijft lopen? Ik neem aan dat een baby van 30 weken er niet zomaar "uit valt"? Kan je de bevalling ermee opwekken? Ik ben zo bang dat ik de weeën niet herken, en dus het begin vd bevalling niet kan herkennen. Het schijnt als menstruatiekrampen te voelen, maar aangezien ik 4x ongesteld ben geweest in de laatste 12 jaar weet ik echt niet hoe dat voelt... Hoe verschrikkelijk ik deze zwangerschap ook vind, hij moet nog even 7 weken binnen blijven natuurlijk, dus ik wil niét dat ie dr nu al uitkomt!! Is het verder schadelijk voor de baby? Ik bedoel ik doe sowieso rustig aan maar soms móet je gewoon even iets zoals boodschapje halen of even naar zolder lopen (in fases)....
Is harde buiken niet dat je baarmoeder samen trekt en daarna weer normaal wordt, een beetje zoals een wee dus. Ik heb zovaak een buik die hard aanvoelt als ik bijvoorbeeld schoon gemaakt hebt in huis, maar volgens mij kan dat geen kwaad