Ik ben morgen 30 weken en heb heel vaak last van een (letterlijke) harde buik. Als ik iets gedaan heb, of als ik verkeerd gelegen heb, is mijn buik keihard en doet een beetje pijn, dit heb ik eigenlijk bij alle vorm van activiteit (traplopen is genoeg). Als ik dan eventjes ga liggen wordt hij zachter. Maar als ik kijk naar de definitie van "harde buiken" dan is dat niet, toch? Of wel? is het bij iedereen anders? En als dat het niet is, wat dan wel?
Het klinkt alsof je wat meer rust moet nemen. Als je zoveel harde buiken hebt, vertelt je lichaam je dat je teveel doet. Rust nemen dus! Ik ben nu met zwangerschapsverlof en heb in de avond veel last van harde buiken, ik heb het gevoel dat dit oefenweeën zijn aangezien ik genoeg rust heb nu en het ook steeds op zelfde tijdstippen zijn.
Dan zal het toch wel harde buiken zijn als jullie het herkennen. Maar ik doe al extreem rustig aan. Ik werk momenteel niet en als ik een paar wasjes per dag doe is het veel. Verder zit of lig ik veel omdat ik me zo ellendig voel... Stomme vraag misschien, maar is dit gevaarlijk voor de baby? Kan ik iets doen om dit te stoppen?
Als het vanuit stress is, zou het eventueel nadelige gevolgen kunnen hebben voor de baby, maar als ik zo je verhaal lees, is dat niet van toepassing. Of is er iets waar je je druk om maakt? Ik zou het anders even aankaarten bij je vk als je het zo snel hebt, kan namelijk vanalles zijn. Ook dat er misschien iets is. Zekere voor het onzekere gewoon even bellen als je volgende afspraak nog een tijdje duurt
Ik moet toevallig morgen naar de gynaecoloog maar als ik me ergens niet serieus genomen voel dan is het daar (grrr) ik zal het hem vragen iig! Er is iig niet veel stress hier. Ik maak me ook niet snel druk ben wel benauwd (van de baby) en heb nogal last van mn ribben. Maar geen psychische stress verder