Al heel lang slaapt onze meid de nachten heerlijk door. Maar sinds drie nachten is het rond een uur of 4.00 feest. Dan is ze wakker en maakt een uur lang geluiden. Het zijn niet heel vrolijke geluiden, maar ook niet echt tegen het huilen aan. Ik weet ook niet of het onder jengelen valt. Nu zijn we steeds ong. 2 à 3 keer ons bed uit gegaan om een speentje te geven, dekentje toe te stoppen, kus en weer weg. Maar binnen een minuut gaat ze weer verder. Vannacht na 2 keer heel even bij haar te zijn geweest, zijn we niet meer gegaan en viel ze uiteindelijk zelf in slaap. Wat zou dit nu zijn? Moet ik nu wel speentje, kus, etc. doen of haar lekker laten gaan? Het is namelijk geen huilen. Tegen jengelen aan. Een beetje zeurgeluidjes zeg maar. Iemand ervaring of tips? Alvast bedankt!! gr. shampoo
Hier gebeurt dat ook hoor, het is dan geen honger maar AANDACHT heb ik gemerkt. Nou prima overdag's maar snachts is het echt slopend. Klinkt misschien gemeen maar laten huilen hielp hier wel.
Wij hadden het ook een tijdje zo rond half 5, 5 uur, half 6 etc tot flesjes tijd: echt slopend! Twas inderdaad wat jengelen, niet echt huilen. Als we er niet heen gingen hield t vaak wel vanzelf op, maar dat kon wel 10 minuten duren. Dan lig je daarna dus wel klaarwakker. Er meteen heen lopen voor een speen hielp sneller maar ben als de dood dat ie er aan ging wennen! Ik denk dat je het moet negeren. Zolang het niet echt huilen is, heeft ze geen honger, pijn of wat dan ook en is het wrs gewoon aandacht. Hier is het nu sinds een week vanzelf beter gegaan (ff afkloppen) en begint het om half 7 pas. Maar komt misschien ook door de verkoudheid die hij heeft. Hij begint dan te hoesten en eenmaal aan het snotteren valt hij natuurlijk niet meer in slaap.
Ja best wel slopend idd, ik laat hem huilen en ga om de 5 minuten kijken, zeg niks, speentje erin, en ga weer. Hij valt na 10 minuten tot een half uur, in slaap. Overigens vallen er wel stiltes tussen het huilen bij hem. Volgens het cb moet je dan weer opnieuw beginnen met tellen (huiltijd), klopt dat?
deed hij hier ook een tijdje, volgens mij reageer je er goed op. deze heeft geen speen en dus ook geen speen hoeven geven. als hij honger heeft dan gaat ie wel hard huilen hier
@beertje: het is hier geen huilen, het is echt zeurderige geluiden maken. Zelfs nog net geen jengelen. Bij het huilen is bij haar bijna altijd iets aan de hand. Daarom vind ik dit ook zo moeilijk. Het viel me wel op dat ik gisterennacht een bigsmile kreeg toen ik bij haar het lakentje strak trok en kus kwam geven. Dus toch aandacht???
Ja! Dan lijkt me het duidelijk! Wel lief ergens he...? Maar ja, als je er vanaf wil zou ik volhardend zijn en haar laten jengelen. Het CB heeft me eens vertekd dat het juist goed is voor hun frustratie en zelfvertrouwen om ze te laten en er niet steeds heen te lopen. Zo leren ze dingen zelf op te lossen en zelf weer in slaap te vallen. Met deze tip in mn achterhoofd vind ik het iets minder zielig om mijn zoontje te laten jengelen of huilen. (Moet je wel zeker weten dat er echt niks is natuurlijk!)
Ik zal je kindje lekker laten liggen, zolang er niets aan de hand is. Maar je wordt er wel wakker van en gaat liggen luisteren. Succes vannacht!
Onze meid heeft het ook een tijdje gehad. Ze sliep al een hele tijd heel goed door, en toen werd ze ineens wakker 's nachts (met jengelen..). Flesje gegeven, en ze sliep weer lekker verder. De volgende nacht weer hetzelfde. Alleen even een knuffel gegeven en na een paar minuten sliep ze weer in. Geen honger dus, maar gewoon aandacht. De volgende nacht hebben we haar laten liggen. Na 10 minuten jengelen is ze weer ingeslapen en sindsdien slaapt ze weer elke nacht door. Ik zou niet meteen naar haar toe gaan, maar na bv 10 minuten gaan kijken, aai over de bol, muziekje aan (mobiel ofzo) en dan weer gaan. En eventueel een aantal keer herhalen. Waarschijnlijk is er verder niks aan de hand als ze alleen jengelt, en is het meer een gewoonte voor haar...