obstipatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marieke1983, 9 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi allemaal,

Ik heb sinds een week last van verstopping :oops: heel vaag, want ik heb juist altijd dat ik bananen moet eten om niet naar de andere kant door te slaan, zeg maar.
    maar wat doe ik ertegen? ik eet geen bananen meer, drink iedere ochtend op de nuchtere maag 2 glazen lauw water, maar het helpt allemaal niet.

Ik heb ook soms dat ik zulke krampen heb in mijn onderbuik dat ik 1 a 2 uur dubbellig van de pijn. ik denk dat dat ook van mijn darmen komt. is er iets wat ik daar op dat moment tegen kan doen? het is vooral sochtends en toch lastig als ik moet werken enzo, want ik kan dan echt even geen kant op..

groetjes marieke
    groetjes, Marieke

2. Marieke1983

hmm.. dat zijn een hoop groetjes ;)

3. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hey meid,

Erg vervelend die pijn in je darmen ik heb het ook net gehad en ben er nu net een week van af.

Ik ben naar de HA gegaan ik verging ook van de pijn.
    Ik heb movicolon poeder gekregen en ik moet je zeggen het helpt erg goed!!!!!! Heb nu een goede stoelgang en veeeeeel minder pijn :)

Misschien kun jij dit ook krijgen?

Suc6 ermee meid

Liefsss

4. Marieke1983

is dat niet heel sterk? ik heb normaal gesproken dat ik juist 2 a 3 keer per dag moet.. ik ben bang dat als ik zoiets ga gebruiken, dat weer doorslaat. of kun je het ook eenmalig gebruiken?

5. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Zou je nog niet iets van pruimen ofzo kunnen proberen, of misschien iets homeopatisch voor je aan zoiets als movicolon gaat beginnen?

6. Marieke1983

ja, zoiets is misschien wel beter. ik zal wel even gaan zoeken bij de tuinen enzo.
    thnx!

7. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ik heb er geen last van dat het doorslaat zeg maar, het is gewoon even om je darms los te laten komen, en je kunt het eenmalig gebruiken.

Maar goed een ieder zal dat anders ervaren denk ik.

Hoop dat je iets vindt voor deze kwaal.
    Suc6

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Movicol mag niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap.
    Ik had ook darmklachten en kreeg Movicolon en toen ik de Apotheek belde dat ik Movicol had gekregen,maar ook een zwangerschapswens heb ik direct iets anders gekregen nl. metamucil

9. Marieke1983

ja oke maar ik ben niet zwanger en zal dat de komende weken ook niet worden, denk ik :({|= haha

10. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    een tijdje geleden heb ik hier ook erge last van gehad en heb toen inderdaad ook Metamucil gehad , werkt perfect !
    en het zijn gewoon zakjes met oplospoeder dus je kan het ook eenmalig gebruiken...
    zou gewoon langs de HA gaan, die kan meer voor je betekenen denk ik...
    hoop voor je dat t gauw beter gaat, sterkte ! xxxxx

11. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hoi
    je kan natuurlijk ook proberen, meer vezels te eten, bruin brood, veel fruit en genoeg drinken. Zeker 2,5 liter per dag.
    Meer lichaamsbeweging werkt ook goed. :)
    Anders helpt ontbijtkoek ook goed of inderdaad de eerder genoemde pruimen, werkt dit alles niet ga dan naar je ha.
    Succes ermee
    groetjes

12. Marieke1983

Ontbijtkoek werkt dat ook ja? bruin brood, fruit enzo dat doe ik altijd al, evenals meergranen pasta en veel drinken.
    Ik heb nu activia gekocht, ga dat een paar daagjes proberen. wordt het niet beter, ga ik naar de ha voor metamucil.

bedankt voor de tips!

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik gebruikte speciale kruidenthee, kun je bij de supermarkt kopen. vooral toen ik aan het afvallen was kon ik niet meer naar de wc, kreeg op een gegeven moment zelf pijn. toen ben ik die thee gaan gebruiken

good luck

14. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Ik ben ook zo'n darmprobleemmens en gebruik ook al een paar maanden Metamucil en dat helpt. Ik moet dit blijven gebruiken omdat ik anders 1 keer in de 3 á 4 dagen ga.
    Het is volledig onschadelijk voor jou en voor een eventueel vruchtje in je buik. Vraag het maar aan je ha.

Succes met alles! Niet kunnen is heel erg vervelend, dat weet ik en velen met mij! ;)

Deel Deze Pagina