Vraagje over overgaan naar 4 flessen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Chrisje79, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi Ilja!
    Ik heb eigenlijk een vraagje over de stap van 5 flessen naar 4.. Ik heb al meerdere topics hier over gelezen, maar de situatie van Damiën is dan weer net even anders :(

Dit is eigenlijk een beetje hoe we het willen aanpakken:

Hij krijgt nu 4 flessen van 180/190 (180 water + 6 en dan teruggieten naar 180/190) en de avondfles van 23.00 uur de volle fles (is volgens mij iets van 200/210ml toch?). We maken Damiën dan 's ochtends om 7 uur wakker, dan krijgt hij tegen 7.15 uur de fles, daarna om 11 uur, dan om kwart voor 3, dan om half 7 's avonds en de laatste om 22.15 uur. Maar het wakker maken 's ochtends is een drama... Hij wil dan echt niet wakker worden... heel zielig....

Het probleem zit hem er eigenlijk in dat Damiën helaas geen liefhebber is van overdag slapen en vroeg in de avond slapen.... Het zijn echt hazeslaapjes van 3 kwartier en dan is 't gebeurd... Na de fles van 18.30 uur vertikt 'ie het ook echt gewoon om te slapen (nu dus ook, ondanks wiegen, schudden in de kinderwagen etc....). Denk je dat als we de laatste fles steeds wat naar voren schuiven en dan uiteindelijk proberen de laatste fles rond 19.30 uur te geven (event. met wat nutrix) dat hij dan wel wil slapen? Of hoogstwaarschijnlijk dan ook niet?

Sorry hoor, heel verhaal, maar vind het zo moeilijk....
    Alvast bedankt!

Groetjes Chris

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    mijn advies is toch (gezien zijn leeftijd) nog 5 flessen aan te bieden. Dus, hoe moeilijk ook, toch wakker maken.

Ilja

3. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi!
    Bedankt voor je antwoord! Wij zaten ook hevig te twijfelen hoor, gezien 't feit dat Damiën idd nog maar net 3 maanden is... maar ja, hij 's al wel 7 kg, vandaar dat ik het toch voor de zekerheid maar vroeg! Bedankt!

Groetjes Chris

Deel Deze Pagina