Diarree!!! Tandjes??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalicious, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Hallo dames,

Onze spruit is vanaf 6 maanden al overal op aan het bijten en sabbelen en zevert ook erg veel. Dit is eigenlijk alleen maar erger geworden dus waren er veel mensen (waaronder wij zelf) die dachten dat hij tandjes zou krijgen. Dit is echter nog niet het geval. Meneer heeft nu al vanaf woensdag flinke diarree luiers. (6 per dag ongeveer) Ik dacht dat het gisteren minder werd, maar vanmorgen zat hij er weer helemaal onder. (stinkt ook vreselijk zuur) hij heeft s'morgens rode wangetjes en vanaf donderdag ontzettend rode billen. Ik smeer dit wel in met creme, maar elke dag zijn ze weer rood.
    Nu is mijn vraag: Kan het zijn dat dit met tandjes te maken heeft? Ik heb namelijk verschillende reacties gehoord dat diarree niets met tanden krijgen te maken heeft.

graag hoor ik jullie ervaringen.

Bedankt alvast.

2. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Diarree op zich niet...

Maar de rest eigenlijk wel... ;) t Zure ruiken van de luiers schijnt er ook wel weer bij te horen... :D

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik denk toch van tandjes hoor! Hier ook rauwe billen door zure luiers van tanden. Even kijken in de mond of je al wat ziet? Het kan wel even duren voordat tanden door zijn.

4. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Heb elke dag nog gekeken, maar kan nog niets zien. Heeft jou kleine ook diarree dan?

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Je hoeft nog geen tand te zien. Ze kunnen echt weken last hebben van zure dunne ontlasting, voordat er een tand komt. Vaak zie je al wel bobbels opo het tandvlees.

Ja mijn zoontje heeft er ook last van. Hij heeft al 7 tanden en er komen nu 2 hoektanden door. Hier dus ook hele zure dunne ontlating en rauwe billen. Heel zielig is het. Sudocreme doet ook pijn als je dit smeert. Hier maak ik een maizenapapje ( ja klinkt gek, maar helpt wel).

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dit klinkt zeker wel als tandjes die in aantocht zijn (maar kan inderdaad best wel even duren voordat je ze ziet/ voelt).
    Die zure luiers met dunne ontlasting (oftewel diarree) heeft zeker te maken met die tandjes... Hier dan ook altijd van die vuurrode billen!
    Tips:
    - niet afvegen/ poetsen met luierdoekjes, maar gewoon een washandje met water gebruiken
    - daarna goed drogen met een hydrofiel luiers
    - maizena/ talkpoeder op billen strooien

Dit was hier de formule voor succes bij die rode billen.
    Van het smeren bleef het hier alleen maar vochtig en dus alleen maar meer pijnlijk...
    Ook misschien wat vaker verschonen of in blote billen laten liggen.

7. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties. Ik hoef me dus geen zorgen te maken. Die talkpoeder zal ik even halen deze week. Gebruik nu sudocreme, maar heb het idee dat het niet echt helpt. Hij krijgt nu zelfs rode blaasjes/bultjes erbij. Zooo zielig.. :(

Ik heb vanavond nog even gevoeld maar nog niets van een bultje te bekennen in zijn mond. Hoop wel dat het maar snel door mag komen want dit is ook niets zo.

Nogmaals bedankt

Deel Deze Pagina