pfff voor pampus op bed, ziek gemeld op werk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meerie, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hoi meiden,

zit ff niet zo lekker in me hum. Vanmorgen opgestaan en gaan doushen. Daar merkte ik al dat ik beetje stond te trillen op mijn benen. Toen aankleden en dat kostte mij zoveel energie, ik kreeg koud zweet en was helemaal draaierig en futloos. Heb wat gegeten en rustig op de bank gezeten maar het zakte allemaal niet. De hele tijd het gevoel dat ik moest flauwvallen. Toen naar boven naar mijn partner en daar barste ik in huilen uit. Pfff ik kan gewoon ff niet meer. Hij zei meteen dat ik me ziek ging melden en ff lekker mijn rust moest nemen. Ben eerst weer even op bed gaan liggen en dacht misschien gaat het straks wel weer. Maar toch niet.
    Dus heb mij maar ziek gemeld maar voel me daar wel schuldig aan want ben 2,5 maand geleden ook al ziek geweest. Maar vriendlief zegt dat ik nu ff wat rustiger aan moet doen en niet zo gehaast als normaal omdat mijn lichaam blijkbaar aangeeft dat het ff teveel is. Nou ik weet het niet hoor....stel ik me aan en moet ik gewoon doorgaan??

2. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nou meid, ga vandaag lekker slapen en zie morgen maar weer hoe het gaat. Je lijf zit vol hormonen en ik snap best dat je je zo voelt.
    Beterschap!!

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Lekker uitrusten en de tijd voor jezelf nemen. De eerste maanden van de zwangerschap zijn best zwaar. Vond ik persoonlijk misschien vermoeiender dan nu!

4. Iefie

Iefie Niet meer actief

Hoi Meerie, zo herkenbaar! De eerste weken was het elke ochtend een gevecht om mezelf uit bed te sleuren, aan te kleden en weer vrolijk op het werk te verschijnen. Ik was zo ontzettend moe! Ik heb me niet ziek hoeven melden, maar ik heb echt zo vaak op het punt gestaan het wel te doen! Ik vind het alleen maar knap dat jij wel naar je lichaam luistert. Je vriend heeft gelijk hoor! Rust lekker uit en voel je niet schuldig!

5. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Ziek is ziek en als je op je werk onderuit gaat omdat je je zo slecht voelt, hebben ze ook niks aan je! Goed uitzieken, en jammer voor je werkgever, maar je zwangerschap en je gezondheid gaan boven alles! Succes!

6. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste weken van mijn zwangerschap heb ik bijna slapend doorgebracht. Zonder dollen ik moest na iedere kamer die ik had gezogen of iedere was die ik had opgehangen even liggen. Er zat gewoon nul energie in mijn lichaam.... Na een aantal weken komt dat vanzelf goed.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wat al heel veel scheelt hier is eten voordat ik opsta.
    Als ik eerst lekker wat heb gegeten voel ik me veel minder duizelig en misselijk.
    Verder idd rust pakken op de momenten dat het kan

8. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    tnx meiden!!!

ik heb ook sinds een paar dagen af en toe lichte steken bij mij blaas/ urineweg (begint onder me navel rechtdoor naar beneden), echt vaag. Heb geen blaasontsteking en ook geen pijn bij het plassen maar is wel vaag gevoel.
    herkenbaar bij iemand?

9. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    @meerie: gewoon lekker rustig aan doen hoor!

Ik ben sinds een paar dagen niet lekker. echt heel erg verkouden. gisteren en vandaag toevallig vrij maar misschien dat ik morgen gewoon thuis blijf als het nog niet beter gaat. Normaal gesproken meld ik me niet snel ziek, maar nu moet ik niet alleen aan mezelf denken maar ook aan de kleine uk.

Ik zie dat we even ver zijn. Ik heb ook die steekjes. ik dacht ook aan een blaasonsteking, maar dat is het niet. Het voelt soms een beetje als menstruatieachtige steken (een soort druk ofzo). ik kan het niet goed uitleggen, maar ik maak me meteen druk erom.

10. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hoi ladys1987,

wat leuk dat we even ver zijn!! wanneer heb jij je eerste echo?
    ik 13 juli....pfff nog een klein weekje...kan niet wachten!!
    ja gek heh die steekjes?? ik maakte me ook meteen zorgen erom! ik ga het volgende week zoiezo even navragen bij vk. het zit echt bij me blaas maar het is inderdaad moeilijk uit te leggen omdat het geen buikkrampen zijn...pff hopen maar dat het er bij hoort...

ja lekker rustig aan doen als je je morgen nog niet lekker voelt blijf je toch lekker thuis. Je moet inderdaad niet alleen aan jezelf denken maar ook aan je kindje:). X

11. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    @meerie: ik heb al 2 echo's gehad. (i.v.m. bloedverlies). De laatste was dinsdagavond (5 weken en 6 dagen). Helaas alleen een dooier en een vaag zwart vlekje te zien. Zou eigenlijk vandaag mijn 'eerste' echo hebben, maar omdat dit niet zoveel zin zou hebben is deze verzet naar de 18e. Dat duurt helaas nog wel even. En de 19e voor het eerst naar de vk.
    Die steekjes zijn vaag ja. Ik heb het vooral als ik loop...:( Probeer het maar even op bandenpijn te houden?

12. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    owwww spannend!! alles zal vast wel goed zitten bij je;).
    ja ik zou eigelijk pas 20 juli mijn intake hebben en daaraan vast een echo. Maar ik heb nu een week eerder een echo omdat ik dat wilde omdat ik 2 jaar geleden een miskraam heb gehad. Maar nou vraag ik mij af...dan heb ik 13 juli dus geen intake gesprek? Ik dacht dat dat samen met een 1e echo ging. En gaat mijn echo 20 juli door of niet omdat ik 13 juli al een echo heb? Nja ik ga morgen denk ik maar ff de verloskundige bellen om te vragen. X

btw mijn vriend zei ook dat het waarschijnlijk bandenpijn is...maar dat lijkt mij niet aangezien ik het voel bij mijn blaas. Maar goed we zien wel;)

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Zal gewoon je baarmoeder zijn die groeit en je darmen die plaats maken. Hoort er allemaal bij :)

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik had dit bij mijn 1e zwangerschap elke dag! Ik zat onder de douche, moest dan 5 min uitrusten op bed, naar beneden, eten maken, weer uitrusten op de bank.. Als ik te snel wilde, werd ik super duizelig, ging ik kokhalzen en dacht ik ook: hoe overleef ik de dag!?

Heb me hiervoor niet ziekgemeld want ik weet dat het bij de zw.schap hoorde.

Tip is echt: neem de tijd! Zet een stoel onder de douche of zo, want als je je te druk maakt, ga je bijna van je graat. :p

Deel Deze Pagina