Proberen zwanger te worden, van de eerste! en vraag over ovuleren en temperatuur.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Inkie81, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Lieve allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, Ik ben Inge 30 jaar en mijn partner en ik willen heel graag een kindje. Na 17 jaar de pil te hebben geslikt ben ik 3 maanden geleden gestopt. Ik ben elke maand mooi op tijd ongesteld geworden. Nou heb ik deze maand voor het eerst een ovulatietest geprobeerd, dit omdat ik erg last heb van vaginisme en ik graag gericht wil klussen, en omdat mijn cyclus niet elke maand het zelfde is het verschilt soms een of twee dagen. Ik heb 3 dagen gestest en de derde dag was de ovulatie test positief. We hebben die dag en de dag erna geklust. De derde dag ging gewoon echt niet meer. Nou hou ik ook mijn temperatuur bij en volgens dat lijstje is mijn ovulatie 2 dagen nadat we hebben geklust geweest...(denk ik want daar klopt volgens mij ook niet veel van het is net een berggebied in Frankrijk... piek dal piek dal) Nou vraag ik me af of het toch raak geweest zou kunnen zijn omdat mijn ovulatietest positief was? Of hebben we te vroeg of te kort geklust?
    Ik maak me veel zorgen of het ooit gaat lukken omdat wij niet zo vaak kunnen klussen als een "gewoon stel" door mijn vaginisme.

Graag antwoord op mijn vraag, en tips zijn ook van harte welkom.

2. Kaatje1985

Kaatje1985 Actief lid

11 sep 2011
    144
    0
    0
    Ik kan je geen antwoord geven op de vraag of het raak kan zijn of niet. Maar is het voor de volgende keer nog nodig dan deze tip:
    klus om de dag. De zaadjes van je partner overleven namelijk 48 uur.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wbt ovulatietesten kan ik je geen advies geven, voor het temperaturen wel. Als je een account aanmaakt op Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting kun je iedere dag je temperatuur invullen en nog allerlei andere dingen. Die site geeft ook aan op je kaartje wanneer je vermoedelijke ovulatie was. Er zijn hier veel meiden die mee kunnen kijken als je vragen hebt.

Als je daarnaast ovutestjes gebruikt, kun je het wat beter bepalen. Hoop dat het snel raak is, lijkt me erg vervelend voor je als het ook nog eens lang zou duren.

4. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Hoiii,

Dank je wel voor jullie reactie! Wat een supertip die site! Ik heb er gelijk een profiel aangemaakt en me gegevens erin gezet, het is echt een aanvulling op de ovulatietest. Ga het zeker bijhouden nu.

Groetjes Inge

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hoi Inge,

Je kunt ook een link naar je kaartje hier in je onderschrift zetten, dan is het voor meiden hier makkelijk om mee te kijken als je vragen hebt. Staat op FF iets bij 'sharing' ofzo.

Deel Deze Pagina