Ons kleine meisje heeft nu sinds dinsdag Losec en Motilium gekregen, maar nu loopt het dun uit haar luier zeg! En het ruikt raar... Ze altijd al redelijk dunne ontlasting, maar nu hoor je het door de darmpjes schieten! Zou dat door de medicatie kunnen komen? Herkend iemand dit? Nu lijkt het middel erger dan de kwaal... Gaat het over, moet ze er aan wennen? Dank weer! Anita
Hi Hier hetzelfde sinds ze Nutriton krijgt en Zantac. En ze krijgt Pepti. Schijnt alledrie laxerend te werken, zowel Nutriton als Zantac en van Pepti krijgen ze ook dunnere ontlasting. Nou laxeren doet ze wel, elke voeding hoor je het borrelen en vervolgens hebben we weer een (bijna) overloopluier... Ik neem aan dat als je meisje Motilium en Losec krijgt, en ze dus behandeld wordt voor reflux (toch?), dat dan ook haar voeding wordt ingedikt? De verpleegkundige in het ziekenhuis waarschuwde ons al dat ze door de Nutriton met name, dunne schuimende ontlasting zou krijgen. Nou inderdaad.. Hier is na ongeveer 3 weken, de ontlasting minder dun, maar nog wel schuimiger.. Heb Nutricia nog gebeld of dit geen kwaad kon, of ze zo niet teveel vocht verliest, maar dat is niet zo, zeiden ze.
Joey krijgt Motillium, Zantac en zijn Nutramigen word ingedikt met Nutriton. Zijn luiers waren ook erg dun totdat hij een papfles kreeg!
Hoe bedoel je precies, papfles? Krijgt Joey de voeding door een papspeentje, of geef je al rijstemeel-pap?
Hoi! Ja inderdaad ze krijgt de medicatie voor (verborgen) reflux. We dikken de voeding al weken in en inderdaad had ze daar al dunnere ontlasting van, maar wel meestal "binnen de lijntjes" Ze heeft nu gewoon echt meer krampjes en borrels dan voorheen, wordt dat dan wel minder op den duur? Anders gaan we hier niet mee door hoor... Ze had de medicatie extra erbij gekregen omdat ze erg onrusitg bleef, maar nu is het helemaal bal....
Motilium kan diarree veroorzaken en krampen staat er op verschillende sites. Ik vond het een naar middel en Fleur werd er hyper van. Het verhaal over invloed op het zenuwstelsel beviel me ook niet. Ik heb het na 3 dagen gelaten toen, en de huisarts had later via de kinderarts vernomen dat het ook niet bewezen is dat motilium helpt bij reflux kinderen. Succes, M
Ik heb net broek 8 van vandaag verschoond Het is steeds niet erg veel, maar je laat haar er toch niet mee liggen... Slapen is trouwens ook een drama vandaag en gisteren. We zitten er aardig doorheen nu... Dat arme kindje ook natuurlijk...Ze ligt even in de box, maar dat houdt ze natuurlijk niet lang vol en weer om te gaan wandelen is het hier ook niet echt want dan slaapt ze wel even in...
Esmee krijgt ook Motilium, maar zij raakt er niet van in de diarree. Ze heeft ook Zantac en Enfamil AR. Geen diarree gelukkig, maar wel verstopping helaas door de bijvoeding.
het is ns heel hard afgeraden om nutriton en nutramigen samen te voegen. kinderen kunnen hier hard op reageren omdat je iets wat heel makkelijk verteerbaar is te combineren met iets wat minder verteerbaar is. darmen weten niet wat ze er mee aan moeten omdat het vaak niet steeds word gegeven. Ik weet niet waar je nutramigen voor geeft maar in losec zit verborgen soja.
Hier hebben we ongeveer 5 volle luieres per dag, en nu na een week of 3 wordt het wat minder waterig. Maar nog niet minder luiers.. Ze heeft er overigens niet echt last van. alleen dat ze tijdens de voeding altijd moet poepen en dan dus onrustig drinkt.,
Of het is gewoon "wennen" aan de voeding! Vind wel dat tegenwoordig bijna elk kindje wel een stempel krijgt dat het of een allergie heeft of kma of adhd.
Aaargh! Allergie.....? Is dat zo..? Kon er eigenlijk niks over vinden op babyallergie.nl.. Kan je daar meer over vertellen, of heb je daar misschien ook zelf ervaring mee dan? Weet je namelijk wat ik dacht/denk? Ze wordt behandeld voor het spugen en reflux, maar ik hou dus al weken vol dat het werd veroorzaakt door een allergie. Ze reageerde heel heftig op de bv met spugen als ik oa zuivel (uiteraard..) maar ook noten en ei had gegeten. En chocola. Daar wordt nu bloedonderzoek naar gedaan en volgende week moeten we weer naar de KA. Voor de reflux krijgt ze dus de medicijnen en de voeding werd ingedikt, en toen begon de diarree.. Mijn theorie was eigenlijk dat, nu ze de voeding er niet dmv spugen makkelijk uitkrijgt,ze het er maar vanonder uitwerkt, om het zo maar even te zeggen. Heb er nog een keer over gebeld met het ziekenhuis,of dit nou bij de Nutriton hoorde.. Maar toen zeiden ze dat het waarschijnlijk buikrgriep was. Die buikgriep duurt nu al 3 weken Volgens Nutricia was dat niet raar omdat zowel depepti als nutriton voor dunne ontlasting zorgt. Ik vind 5x per dag ook wel heel veel eigenlijk.. Inmiddels krijgt ze geen bv meer, en ze krijgt al Pepti. Zou ze daar dan toch nog op reageren?
Onze kinderarts had ook koemelkallergie als laatste diagnose. Mocht er geen verbetering optreden met deze medicatie. Ik ga hem zo proberen te bellen, hopelijk werkt hij vandaag...
Nou ja zeg, volgens de kinderarts kan dit niet door de medicatie komen?!?!?!? Ik moet maar contact opnemen met de huisarts... Heb ik al gedaan, maar ik word nog teruggebeld zo... Zou het dan gewoon een buikgriepje zijn? Wel toevallig dat het begon na het bezoek aan de kinderarts en medicatiestart...
Misschien van de combinatie nutriton en voeding? Ik dacht ook (zei het ziekenhuis) dat het een buikgriepje was. Van 3 weken, haha. Door de Motilium en Losec zal het wel niet komen, maar eerder door de combinatie dieetvoeding en nutriton? Lees met je mee dus.. Heb er zelf nog even een vraag over gesteld in het kma topic hier, misschien dat er andere moeders zijn met eravring met diarree / behandeling reflux en of koemelkallergie...
Daan verkrampte tijdens de borstvoeding en ook bij vele flesvoedingen. Toen hij eenmaal een beetje kon kijken begon hij al te brullen omdat hij wist hoelaat het al was. tijdens de voedingen was hij altijd zo verschikkelijk aan het draaien en maar proberen geen voeding meer binnen te hoeven krijgen. Tijdens de voeding en erna waren het steeds poepbroeken eigelijk had je hem beter tot een twee uur na zij voeding gewoon op een zeil kunnen leggen want de diarree liep erzo uit. Daan was inmiddels al zover dat hij liever op het laaste waarschijnlijk de pijn in zijn buik van het eten dan de pij in zijn darmen waardoor hij de hele dag wilde eten. Daan huilde heel erg veel in de piek weken dagen van 22 uur. dagen voor ons waren rustig als hij maar 18 uur huilde in zijn dagboeken noemen we dat ook de goede dagen Na veel gezeul van ziekenhuis naar ziekenhuis zijn we na 4,5 maanden beland bij een homeopaat na 10 min wisten we wat ons ventje mankeerde een flinke allergie bron was het ventje echt heel erg zielig. Na 2 dagen nutramigen te hebben gegeven was alle ellende al groten deels voorbij en na een week huilde hij niet meer. De poepbroeken waren verleden tijd na 3 dagen de angst voor de fles na 4 dagen en de huiduitslag waar we ook al heel wat dermatologen voor hebben gezien na 2 weken. Daan staat direct weer aan de diarree als hij antibiotica krijgt en achteraf voor het spugen ook de losec want door metinging van de homeopaat zit daar soja in waar daan heel heftig op reageert. Wij hebben een hele strenge lijst van wat daan niet mag hebben. op het cb zeiden ze dat er niks was. de huisarts zei dat er niks was en de ka zei dat hij ook mankeerde. Puur omdat daan een kind dat stil is bij vreemde en onbekende indrukken en dat was dus ook ons probleem. hij doet het nog steeds zich zo groot mogelijk houden bij vreemde of vreemde omgeving. waardoor wij als ouders werden gezien die het leuk vonden om in de medische wereld bezig te zijn het is het ergste wat ik ooit heb gehoord. Daan is inmiddels ook bij de kno arts onder behandeling geweest voor buisjes en zijn amandelen. waardoor we nu helemaal geen huisarts meer zien allen voor daan zijn inentingen en cb controle omdat wij niet meer naar het cb gaan. De ha staat ook versteld van daan omdat ze nu wel ziet dat daan een heel ander kind is en een vrolijk kind wat niet meer stil is bij haar. ik zou zeggen ga op je gevoel af en red je het niet in de medische wereld ga het alternatieve in maar zoek wel iemand die aangesloten is bij een bond zodat je weet dat het geen kwakzalver is ik wil je het tel sturen van de homeopaat van mij wij reizen er 2 uur over om bij deze man te komen maar heeft hier wonderen verricht. Zoals heel wat oragnistaties zeggen en artsen dat borstvoeding het beste is. toen ik bij daan zijn controle zei dat ik zwanger is zei hij mevrouw ga aub geen borstvoeding geven maar geef direct nutramigen ik ben voorstander voor borstvoing maar ik gun u nu een leuke baby en u mag ook al de eerste maanden genieten van u kind. toen ik dat hoorde had ik zoiets van als een geitenwllensokken type me dat advisserd dan is het heel makkelijk hier nutramigen is hier heilig geworden.Hoe graag ik borstvoeding had willen geve. wil ik het toch persee had ik direct op een strak dieet gemoeten dat ik amper fatsoenlijk kon eten. en tijdens de borstvoeding ook. Me verhaal is wel heel erg lang geworden MAAR VERTROUW OP JE MOEDERGEVOEL EN NIET OP BOEKENKENNIS