Wil even lekker van me afschrijven want loop eigelijk nu op mijn laatste loodjes op dit moment. 4 weken geleden is Quinn ziek geworden, hoesten, verkoudheid en 2 dagen koorts. Opzich niet erg en maakte me toen ook totaal geen zorgen. Maar op en gegeven moment kwamen we op een punt dat Quinn enorm slecht dronk en dat we in het weekend naar de ha-post zijn gegaan omdat Quinn op een dag maar 200cc dronk (en hij had normaal 4x210+7+7 jbpm). Als Quinn ook wat gedronken had en hij kreeg weer eens een enorme hoestbui, kwam zijn voeding er zo weer uit. Bij de ha-post aangekomen werden we direct doorgestuurd naar de EHBO met hem want hij maakte zich zorgen over Quinn zijn longen. Gelukkig was Quinn nog niet uitgedroogt, nou zo gezegt zo gedaan maar de EHBO heeft hem helemaal nagekeken en die vonden Quinn nog wel redelijk. Weer naar huis en op ons op onze hart gedrukt als hij nog slechter ging drinken of hoger koorts kreeg dat we direct aan de bel moesten trekken. Op de maandag ging het redelijk maar allemaal nog niet van harte en de nachten waren ramp, hij hoeste zich iedere keer wakker en bleef er regelmatig in "hangen" het kind liep dan rood aan en was stik oversrur. Maar de volgende dag was hij weer blij om zijn fles te zien, maar na een slok was jhet schreeuwen en huilen zo zielig. Kijk in in zijn mondje, helemaal onder de spruw, ik schrok me lam. Direct de ha gebeld en we konden binnen no time de medicatie ophalen. Maar het hoesten bleef na een week nog en we moesten toch nog op controlle komen bij de ha, we moesten een longfoto laten maken want Quinn zat nog wel erg vol. Weer naar het zkh en we kregen direct de uitslag, gelukkig geen longontsteking. We moesten zo vaak mogelijk drinken aan bieden om zijn vocht gehalte optimaal te houden. Na een paar dagen werd de spruw minder maar het hoesten bleef, ook in de nachten, dan waren ze het heftigste. Het bedje staat al schuin ivm reflux. We hadden al Luuf, een ui, neuspray en hoestdrank maar het hielp allemaal maar niks. Nu nog steeds is het een ramp, Quinn zit nog steeds nie top zijn oude voeding hoeveelheid, in de nachten word hij van 1x (luxe) tot 15 keer wakker door hoesten, onrustig, speen kwijt, weet ik veel. Na al die weken breekt het me nu zo enorm op, gelukkig dat me man goed helpt, maar ik heb zo mijn slaap nodig. Ik haal Quinn niet uit bed, geef hem een speentje, zijn knuffeltje en loop weer weg, en dan slaapt hij ook wel weer verder, soms voor maar een kwartier en soms voor 2 uur. Ik weet niet meer wat ik moet doen, en hoelang ik dit nog ga vol houden. Pff jeetje wilde het kort en krachtig opschrijven maar dat is me niet gelukt sorruy voor het lange verhaal
Ik snap dat je er inmiddels wel helemaal doorheen zit. Misschien een tip, weet niet of het een optie is voor jullie: tijdelijk zijn bedje in jullie kamer neerzetten of in zijn kamer slapen. Dan hoef je niet telkens je bed uit voor een speentje enzo. Maar misschien wordt je dan wel van elk kuchje wakker... Eva slaapt bij ons op de kamer, ik kan door de spijlen heen haar speentje geven of haar handje vasthouden als ze een keer onrustig is. En hoef ik mijn bed niet uit en slaap zo weer verder. Sterkte!
Dank voor je tip. Maar helaas gaat het niet werken, ik slaap al vrij ligt en dan ben ik denk ik helemaal de hele nacht wakker.
Pfff jeetje meid, wat ontzettend naar! Hopelijk is Quinn nu met de juiste medicatie snel beter en komen jullie ook weer een beetje aan je rust toe. Probeer zoveel mogelijk ook smiddags een tukkie te doen of ga een nachtje uit logeren bij een vriendin zodat je even kunt bijtanken. Dat is soms zo belangrijk. Heel veel beterschap en sterkte! Dikke knuff Manuela