Flesjes uitkoken doen jullie dit nog steeds?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Debster82, Apr 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debster82

Debster82 Actief lid

May 29, 2007
    170
    0
    0
    Hey Meiden,

Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd of jullie de flesjes van jullie kids nog uitkoken.
    Onze kleine is nu bijna 7 maanden en ik kook de flesjes soms nog steeds uit of mag ik ze nu eventueel in de vaatwasser doen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes
    Debbie

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Hoi!

Ik kook ze ook nog steeds uit. Maar meestal gaan ze dus eerst in de vaatwasser en kook ik ze daarna nog een keer uit... :( Misschien wat overdreven... Ik weet ook niet tot wanneer het gebruikelijk is om flessen/spenen uit te koken. Daar hoef je toch niet eeuwig mee door te gaan?

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij koken ze 1x in de maand ofzo eens uit... en verder spoelen we ze gewoon uit met heet water en af en toe in de vaatwasser. Drinkflesjes (tuitbekers) gaan alleen maar in de vaatwasser eigenlijk.

4. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    ik kook ze nog steeds een paar keer per week uit, maar dit is vooral omdat jordy heel snel last heeft van spruw. Als ik het dus niet vaak genoeg doe zit hij weer helemaal onder.

5. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

May 19, 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Wij koken ze nog steeds elke dag uit. Ik vind het wel makkelijk, weet ik zeker dat ze goed schoon zijn en in de sterilisator is toch geen moeite.

6. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik kook de fles nog ong 3x per week uit, soms blijft er viezigheid in de rand zitten wat ik er niet af krijg met de afwasborstel dan kook ik de fles even uit en is die weer helemaal schoon :)

7. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Bij mij gaan ze vanaf het begin gewoon alleen in de vaatwasser. De speentjes kook ik wel uit.

8. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Wij doen ze nog steeds in de sterilisator, onnodig waarschijnlijk, maar langs de andere kant kan het geen kwaad en het is zo makkelijk met een magnetronsterilisator.
    De drinkflesjes en bekers wassen we wel gewoon uit en in de vaatwasser.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je had ze vanaf dag 1 in de vaatwasser mogen doen ;) Het hangt van je kraamzorg af welk advies wordt gegeven maar je vaatwasser is zo heet dat uitkoken hetzelfde effect heeft. Hier gaan ze in de vaatwasser, spenen worden nog steeds uitgekookt na gebruik.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je had ze vanaf dag 1 in de vaatwasser mogen doen ;) Het hangt van je kraamzorg af welk advies wordt gegeven maar je vaatwasser is zo heet dat uitkoken hetzelfde effect heeft. Hier gaan ze in de vaatwasser, spenen worden nog steeds uitgekookt na gebruik.

11. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik kook de flesjes en de kolf nog steeds uit na ieder gebruik. Ik heb nog nooit spruw gehad, maar ben als de dood ervoor. Het gaat eerst in de vaatwasser en dan in de magnetronsterilisator. Vast dubbel, maar ik vind het een fijn idee!

12. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik kook ze nog zo'n 2x per week uit, maar gebruik ze ook niet heel vaak omdat ik bv geef..
    kook mijn kolf ook zo'n 2/3 keer pw uit.

13. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    De spenen kook ik wel regelmatig uit, maar de flessen niet. Die gaan gewoon in de vaatwasser net zoals de anti-lekbekers.

14. Debster82

Debster82 Actief lid

May 29, 2007
    170
    0
    0
    Super bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben weer een stuk wijzer geworden.

Groetjes
    Debbie

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik deed toen nog niet meer en verving gewoon on de 6 weken de peentjes van de flessen maar de flesjes zelf alleen met water en een sopje. nieuwe speentjes werden wel eerst uitgekookt. op den duur mogen ze best wat weerstand opbouwen en kan dan alles wel gaan uitkoken zoals de bekers etc waar ze op die leeftijd al uit drinken.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    heeft hier trouwens de eerste 3 maanden borstvoeding gehad en sinds een maand of 2 in combi met de fles. die werden toen al om de dag uitgekookt ipv elke dag. de kolf werd wel elke keer nagebruik uitgekookt. nog nooit spuw of iets gehad dus zou wel goed zijn.

17. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Nou, ik heb het dus heel anders gedaan. Vanaf het moment dat hij ook vast voedsel ging eten en hij begon te kruipen en echt alles in zijn mond stopte, ben ik gestopt met het uitkoken. Dit was rond 6 maanden.

Ik was de flessen en spenen met de hand in een heet sopje, ik ben niet tevreden over onze vaatwasser en was eigenlijk alleen maar op 50 graden, dus dat zou niet heet genoeg zijn.

Nathan heeft spruw gehad toen hij iets van 3 maanden was, maar dat is nooit terug gekomen ondanks het niet meer uitkoken vanaf 6 maanden.

18. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hier gingen ze vanaf dag 1 in de vaatwasser...

19. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

je hoeft zowieso maar tot 6 maanden te steriliseren, daarna is het niet echt nodig.
    Daarbij worden de meeste vaatwassers zo heet dat het ook daar zo goed als steriel uitkomt. Voor nu is dat dus zeker voldoende. Voor 6 maanden zijn de meningen verdeeld, ik zou zeggen dan alleen de spenen steriliseren? En in het geval van spruw natuurlijk ook!

Share This Page