Wat is nou het verschil tussen deze twee luiers? Want qua gewicht gaan ze allebei tot 6 kilo. Alleen zitten er in baby dry bijvoorbeeld meer in het pak (10 meer ofzo).. Maar wat is dan het verschil qua luier zelf?
Babydry zit volgens mij een extra laagje in de binnenkant ofzo, maar ik vind ze absoluut niet prettig. Mn man had een keer een pak meegenomen maar ze zijn heel erg plastic en stugger dan de newborn.
Het verschil is dat de newborn luier wat sneller dunnere ontlasting opneemt dan de babydry luier. Pasgeborene hebben vaak last van dunne (spuit)luiers. Zo heb ik het tenminste geleerd bij mijn drogisterij opleiding. Liefs Hummel.
Dan hou ik het liever voorlopig bij NewBorn. Hier nogal vaak spuitluiers 1 scheet en hij zit alweer vol. Ben sowieso ERG tevreden over pampers newborn luiers.
Ik heb altijd de babydry volgens mij, ik had een keer die pampers van die gele pakken en die plakkertjes plakken niet goed. We hebben nu altijd die van 12u en bevalt prima. Natuurlijk verschonen we niet om de twaalf uur, gebruiken het dagelijks.
new born (en active fit -de paarse pakken- ook trouwens) zit een soort gaas laagje overheen, waardoor idd dunne ontlasting sneller opgenomen wordt. Vooral BV-kindjes hebben wat langer dunne ontlasting. Mn oudste kreeg KV en daar gebruikte ik steeds baby dry. Bij mn jongste heb ik 1 pak baby dry gebruikt en dat lekte steeds door bij een poepluier.
mij is ook verteld: new born een extra laagje om dunne ontlasting als spuitluiers beter tegen te houden (dus voor de hele kleintjes) terwijl baby dry langer 'droog' blijft (als kinderen doorslapen en de pamper dus een hele nacht aanhebben).
Ik gebruik nu ook nog new-baby maar ook daarin kunnen kindjes doorlekken. Mijn kleine heeft sinds een paar dagen de dunne en is al een paar keer doorgelekt. Ik vind voor de 3 luiers de new born afzetterij. Het scheelt 10 luiers met de baby dry. Vanaf maar 3 krijgt hij baby dry.