Hoi dames! We zijn donderdag net begonnen met motilium voor de reflux, maar weet iemand ook hoe snel dat je verschil moet merken aan je kindje? Ook krijgt ze verdikte melk d.m.v Nutriton. Volgens mij helpt het niet echt... Maar... Misschien wil ik wel te snel verschil zien Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Liefs
Is de Gaviscon jou geadviseerd door de KA? Of ben je gewoon op eigen initiatief daarmee begonnen? Lees hier namelijk meer over maar wij moesten het eerst alleen proberen met met de Motilium en Nutriton... En wat is Enfamil AR precies? Liefs
hai toen onze pruts ongeveer 6 weken was, gaf ie met bogen over en had op zo'n moeite om te ademen op dat moment dus wij in grote paniek naar het ziekenhuis daar hadden ze aangeraden om Enfamil A.R (A.R.= anti reflux) te gebruiken dat is gewone flesvoeding, maar ze dikt in als ze in de maag komt, daardoor geven te minder vlug terug de gaviscom was eigenlijk tegen het branden maagzuur dat dan ook meekwam en ik moet zeggen dat deze combinatie heel goed werkt nu geeft hij bijna nooit meer over en heeft precies er ook geen pijn meer van (hij is nu 11 weken) wij doen 1 schepje gaviscom per flesje ik kan je het dus alleen maar aanraden! daarbij houden we hem na elke voeding ook een kwartiertje recht en laten hem zeker boeren
hoe ernstig is de reflux? en is het bewezen? bij mijn zoontje is het niet bewezen maar de huisarts wil gewoon een aantal dingen gaan uitsluiten... mijn zoontje slaapt onrustig, wordt snel wakker (ondanks strak inbakeren) en drinkt ook onrustig. huisarts wilde Losec 1dd5mg proberen...we vinden geen natte plekken meer in zijn bedje en hij is een paar dagen iets rustiger geweest met de fles drinken, maar ik heb het idee dat die 5mg nu al niet meer voldoende is gezien hij nu s'nachts aan het rommelen is. elke arts stelt toch zijn eigen plan in...met zijn eigen doseringen (1d5mg is nl heeeel weinig). en geef het minstens een paar dagen de tijd, hoe moeilijk ook...
Onze zoon krijgt Motilium sinds hij 2 dagen oud is. Hij begon al vanaf in het ziekenhuis groene gal over te geven.. De kinderarts in het ziekenhuis zei om eerst Motilium te proberen vooraleer over te stappen op zwaardere medicatie. Motilium zou niet zo schadelijk zijn en mogen ze langere periodes nemen. Hij krijgt dus nu bijna 8 weken Motilium en ik ben langzaam aan het afbouwen, eerst kreeg hij elke 2 voedingen Motilium, nu proberen we het af te bouwen naar één keer per dag en ik heb wel de indruk dat het beter gaat!! Veel succes!
hey officieel is het moeilijk vast te stellen, maar de ka gaf aan dat het dat wss was (90 %) , en dat we maat 100 PROCENT duidelijk zou ziijn na enige uitproberen van die enfamil AR en aangezien dit werkt hij at ook erg onrustig; en zelfs met schuin liggen gaf ij nog over hij at om de 2uur, gaf over, weende, ademnood, pijnlijke keel was even rustig en na een 2 uur had hij weer honger, maa maagje ng nt helemaal leeg enzo een vizieuze ircel he mss nt slecht om eerst je ha te volgen werkt het nt, dan kun je ng zien he xxx
@Sitara; de Gaviscon heeft echt geen enkel nut als je die mengt door een flesvoeding heen! Je moet het meteen na de voeding geven, ONVERDUND! Het legt een laagje op de maag, zodat als ze gaan spugen en er komt maagzuur mee dat niet brandt in de slokdarm.
@ zogelukkig ah? jah, hier zei de ka; voor het geven van de voeding, 1 schepje gaviscom indoen en dan de veoding geven... ? zo zie je maar, ieder een andere methode? MAAR wat is de juiste he aah, zolang het werkt ben ik al lang blij als de kleine maar gn pijn heeft xxx
oja, wij hebben het wel over gaviscompoeder, dus dat moet je denk ik wel aanlengen, anders word het moeilijk ,om in te geven ik denk dat je het op de vloeibare vorm hebt? dan ga ik idd akkoord, aanlengen zou niet veel zin hebben dan XXX
Oh, ik wist niet dat er ook poeder van bestond! Maar als je dat door een fles mengt van zeg 200cc, dan verdwijnt er al een hoop onderin de maag. Gaviscon werkt alleen als je het na de voeding op de maag legt (eventueel dus aangelengd met eenzelfde hoeveelheid water staat in de bijsluiter). Want de voeding komt samen met het maagzuur omhoog en beschermt zo de slokdarm en doet het dus minder pijn als er voeding omhoog komt. Vraag anders nog maar even na!
Ik gebruik na al zo'n 5 maanden Motilium i.c.m Zantac en Nutrilon A.R. De k.a zei tegen ons dat het 2 weken kon duren voordat je verbetering zag, maar gelukkig zagen wij na een paar dagen een hele verbetering. Daarmee bedoel ik dat ze beter ging drinken, slapen, geen kleine 'bloeddraadjes' meer bij haar speeksel (slokdarm was aangetast). Nu al een paar keer proberen af te bouwen, maar dat was nog geen succes. Het heeft heel veel voor onze dochter geholpen, maar het is geen wondermiddel. Sommige weken gaat het eten en drinken super en net zoals nu gaat het weer een stuk minder.. Succes, het is echt niet leuk om je kleintje zo te zien!