Pfff...ik ben pas 6 weken zwanger en volgens mij al 5 kilo aangekomen... Ok ok ik kan dingen ook wat moeilijker laten staan (haha). Wel gek hoor. Mijn vriend nam gisteren een slagroom taart van z'n werk mee en ik wist zeker dat ik niets zou nemen. Dacht ik....we hebben de helft met onze handen op zitten eten in de auto... Ik heb ook gelezen dat je wel 2x zoveel kunt aankomen in deze tijd met wat je normaal ook eet. Heeft iemand tips? Lekkere recepten? Gezonde snackjes? Groetjes, Doosje
Nooit van gehoord dat je de eerste tijd meer dan normaal zou aankomen. Heb je al daadwerkelijk op de weegschaal gestaan? Ik eet ook echt heel veel momenteel en was twee weken geleden bang om op de weegschaal bij de verloskundige te gaan staan. Had zelf zo'n 4 kilo erbij geschat. Maar het was maar een halve kilo, dus mijn gevoel zat er flink naast. En als je die slagroomtaart zo met je man kan opeten is dat toch keigeinig? Misschien word je volgende week wel hartstikke misselijk en kan het vanzelf niet meer. Niet al te druk om maken. En als je je te dik voelt, zou ik nou eerder gaan sporten, wandelen, zwemmen e.d. nu het nog kan!
Ik ben ook in de eerste 10 weken 5 kilo aangekomen, daarna is het rustiger gegaan in het tweede trimester, maar in het derde weer sneller. Ik denk wel dat het bij mij vooral kwam doordat ik gestopt ben met roken, dan kom je sowieso al aan.
Normaal kom ik wel heel snel aan van water drinken bv al grrr maar nu is moeder natuur heel lief voor me haha. Ik ben 15 kg afgevallen en blijf nu al vanaf 22 weken op hetzelfde gewicht hangen. Moet wel zeggen dat ik de eerste 18 weken vaak heel misselijk ben geweest waardoor ik weinig heb gegeten. Maar idd geniet er maar van want het kan ineens omslaan dat je niets meer lust enz. Als je maar genoeg groenten enz eet kan een keer wat gebak enz niet kwaad hoor. Tuurlijk moet je niet iedere dag een taat opeten want dan moet je het er allemaal weer afwerken na de zwangerschap. En er zijn meiden die heel veel aankomen tijdens de zwangerschap en niet aan hun eetgedrag licht. Vaak zijn dat al wat slankere dames en soms kun je heel veel vocht vast houden
Dat je in de eerste weken echt veel aan zou komen dat heb ik nooit eerder gehoord maar je komt natuurlijk wel aan (tenminste, dat doen de meesten). Je maakt tenslotte een boel extra bloed aan, je houdt vet vast, je borsten groeien etc. Bij de eerste kwam ik in de eerste 20 weken ongeveer 7 kilo aan. Toen was ik ook bij de positieve test gestopt met roken. Nu ben ik bijna 20 weken en ongeveer 3,5 kilo aangekomen. Dat verbaast me niets want ik ben dol op chocolade op het moment (eigenlijk altijd wel maar nu extreem...) Tja, als je halve slagroomtaarten opeet, dan is het niet zo raar dat je aankomt. Je hoeft niet voor 2 te eten hoor hihi. En let op, je wilt het er straks ook allemaal weer af hebben.
ik ben vandaag precies 8 weken en ben 2kilo afgevallen sinds ik zwanger ben,, er gaat nog genoeg bijkomen dus ik ben er wel blij mee!
Ik ben bij de eerste zwangerschap bijna 30 kilo aangekomen. De eerste drie maanden zaten er al 10 kilo schoon aan de haak bij. Ik at gezond en snoepte niet dus waar het vandaan kwam weet ik ook niet. Nu de tweede keer snoep ik me 6 slagen in de rondte en ik ben bijna niets aangekomen dus het zegt volgens mij niet veel. Mijn schoonzus at alleen maar stroopwafels en die zit ook nog redelijk in model.
hahaha Emmy, die heb ik vorig jaar al de deur uit gedaan, is veeeeeeeel rustiger!! En Moon, voor 9 kilo in totaal, daar doe ik het voor hoor! Ik heb bij Bol.com 2 kookboeken voor zwangeren gezien, die ga ik morgen eens bestellen. Eet je gezond en hoef je niet meer zo na te denken. Dank voor al jullie reacties ook, leuk om te lezen!
Niet te veel aan denken. Bij de eerste kwam ik 25 kilo aan en dat was er vier maanden na de bevalling meer dan af. De eerste 7 kilo had ik al na drie maanden binnen. En nu ben ik na bijna 10 weken nog helemaal niet aangekomen. Het gaat zoals het gaat blijkbaar en je doet er niet veel aan, denk ik.
bij mijn eerste duurde het heel lang voor ik aan kwam maar toen ging het ook hard whaha ruim 20 kg in totaal maar was er na de tijd ook zo weer af en nu ben ik al 1,5 kg aangekomen ach ik zie het allemaal wel
Ik ben bijna 25 kilo aangekomen tijdens mijn eerste zwangerschap (wel heel veel vocht, tijdens de zomer) en na 2 weken zat ik op -1 kilo! Zo kan het dus ook!
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap ook zo'n 25 kilo aangekomen. Dat was er ook wel snel weer af. Nu ben ik bijna twintig weken zwanger en ik ben nog steeds een halve kilo lichter dan de dag dat ik getest had. Blijkbaar eet die baby het ergens anders er weer af, want mijn bh maat is een maat groter geworden, ik heb al een behoorlijke buik en pas geen van mijn broeken meer. Heel raar.
Na wat afgevallen te zijn, ben ik nu in totaal 800g bijgekomen op 14w4d. Dus dat is super vind ik! Maar mijn moeder vertelde dat ze met iemand gepraat had en die was tijdens de eerste 12 weken 12 kg bijgekomen. Weet wel niet hoeveel ze tijdens haar volledige zwangerschap is bijgekomen. Dat was m'n mama vergeten te vragen
Ik ben een hele tijd niet aangekomen maar ik zit nu op zo'n 4 - 4,5 kg erbij... Vind ik vrij netjes voor 28,5 week! Je niet al te druk maken over je gewicht, gewoon genieten van je zwangerschap, aankomen hoort er nu eenmaal bij... en gewoon gezond en goed blijven eten en niet teveel snoepen!
Dat is netjes! 'k zat al op bijna 10 kg toen geloof ik. Inmiddels gaat het hier rustiger, 'k zit nu op 11 kg.
Ik ben tot nu toe al 5 kilo aangekomen,baal d'r wel van.Hoop niet dat er nog heeeel veel bij gaat komen. Ik ben wel gestopt met roken op de dag dat ik positief heb getest,dus ik denk dat het daardoor komt. Maar jah ik heb wel aanleg om ''flink'' te zijn dus ben er bang voor.
Ik ben bij de eerste 30 kilo aangekomen...de eerste 15 kilo in 10 weken al!!! Niet normaal heb er nu nog aardig wat van aanzitten. de 2e en 3e ben ik maar 14 kilo aangekomen en had ik er binnen 3 maanden ook alweer af, nu alleen de laatste kilo's van de eerste nog........ en nee ik was geen grote eter bij de eerste, bij de andere 2 juist wel haha....dus het zal wel aan het lichaam zelf liggen ofzo ik weet het niet.....