hele dag harde buiken

Discussion in 'De bevalling' started by bianca3006, Mar 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Hallo

Sinds donderdagmiddag heb ik de hele dag last van harde buiken. Ze zijn niet echt pijnlijk maar het is gewoon vervelend. Met lopen en opstaan enzo is het gewoon vervelend gevoel.
    Misschien dat het wel een deel met mn darmen te maken hebben, gezien ze veel verstopt zitten maar gister heb ik weer goede stoelgang gehad.

Heeft iemand dit ook gehad??? Heb 2 weken geleden nog mn urine laten controleren. Voor de zoveelste keer en durf eigenlijk niet nog een keer met zo'n potje aan te komen.
    Ik kijk het sowieso tm maandag aan en dan bel ik mn vk wel even maar goed.
    Misschien dat iemand hier dit herkent en me wat gerust kan stellen??
    De kleine doet het overigens nog goed, voel het nog veel.

Groetjes Bianca

2. Jessy25

Jessy25 Actief lid

Nov 1, 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Nee joh is normaal, ik heb het ook heel erg en dan vooral bij inspanning! Dus als je opstaat, een stukje fietst en s'avonds nog meer als ik rustig in bed lig!

Je lichaam is zich lekker aan het voorbereiden op de bevalling! Je zult zien dat als je bevalling begint je waarschijnlijk eerst die harde buiken krijgt en vervolgens steeds meer soort ongesteldheidsbuikpijn bij die harde buiken krijgt en deze worden steeds heftiger... bij mij braken toen ook mijn vliezen en dan ben je echt aan het bevallen!

Maar ik zou me niet echt druk maken! Is wel vrij veelvoorkomend hoor!

3. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    oh fijn om te lezen!!! idd, wanneer ik rustig aan doe blijft de harde buik vaak wel.
    Zo af en toe (ene dag meer dan de andere) ook last van menstruatiepijn in mn rug en af en toe in mn buik.
    Is allemaal wel spannend hoor. Geen idee wat je te wachten staat en ondertussen gebeuren er allemaal dingen in je lichaam die je niet kent.
    Ik hoorde wel, dat wanneer je nu al last hebt, de baarmoeder zich mooi aan het voorbereiden en weken is.
    Nou hopen dat ik het merk tijdens de bevalling. Al wordt ook dat steeds spannender. hahahahaha

Bedankt voor je reactie!!

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hoi
    Harde buiken zijn idd wel normaal.:) Alleen kunnen wel vervelend zijn, toen ik jouw termijn had deden ze bij mij gemeen zeer.
    Maarrrr ik had er idd wel profijt van! Mijn bmm was verweekt en ik had door al die harde buiken (vanaf 30 wkn) al 4 cm ontsluiting. Helaas ben ik wel te vroeg bevallen, maar dit had niks met mijn harde buiken te maken.

5. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Je het is inderdaad niet prettig. Je merkt gewoon dat je huid zo strak staat, samen met je spieren dat het gewoon beurs gevoel geeft. soort spierpijn. Maar goed, ik hoop dat het voor mij ook goed uitpakt. hahaha
    Wist je, voor je bevalling begon, dat je 4 cm had? of is dat al eerder gecheckt??
    Maar ja, bij mij doet het niet gemeen zeer maar prettig is het ook niet. Gister de bovenverdieping schoongemaakt. Nou, dat was ook niet zo'n goed idee. Toen werd mn buik alleen nog maar strakker. hahaha

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik heb met 35.4 in het zh gelegen voor mn nieren. Ik moest elke ochtend aan de ctg en had veel harde buiken (zagen ze ook op de ctg), toen de gyn kwam zei ze dat ze toch wilde kijken of ik al ontsluiting had. Toen was mijn bmm dus al verweekt en had ik 1 cm.
    Daarna werden mn harde buiken steeds wat pijnlijker (was toen thui, vanaf 36.1 werd het meer). De woensdag voor mn bevalling heb ben ik door de vk naar het zh gestuurd omdat ik de harde buken wel een beetje weg moest zuchten, ze had toen gekeken en had toen 3 cm.
    Op de dag van mn bevalling kwam de vk nog thuis en toen had ze gezien dat ik 4 cm en dat vond ze niet opschieten en toen moest ik naar het zh. Ik had toen wel al een beetje weeen maar die deden inwendig niet zoveel.:)

Hoe meer je doet, hoe meer harde buiken;)

7. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bianca,
    Ik heb ook veel last van harde buiken, en mn bekken. Volgens mijn verloskundige hoort dit er helemaal bij. Je lichaam is zich aan het voorbereiden op de bevalling en aan het verweken. Het is alleen heel lastig. Genoeg bewegen en rustig aan doen. Lastig allemaal, zal wel horen bij de laatste loodjes :) Mn beeb word ook soms al iets rustiger, dus die is zich denk ik ook al aan het voorbereiden. Het is echt spannend allemaal, hoe en wanneer het gaat beginnen.
    S6 met wachten :) Ben jij 9 april uitgerekend ??

8. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Hier had ik al vanaf week 29 harde buiken en behoorlijk pijnlijke ook, precies met 40 weken ben ik bevallen.

9. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Het is inderdaad niet prettig. Gelukkig doen ze bij mij nog niet echt pijn, maar gewoon meer irritant.
    Maar ik juist best last als ik veel heb bewogen. Dan heb ik paar uur later nog meer harde buiken en heb ik veel last van mn bekken/schaambot. Dus veel bewegen wordt ook lastig.
    Ach wat is het mooi om zwanger te zijn. hahahaha
    Ja ik moet tot 9 april, jij ook of niet? of moet jij tot de 10e??

10. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is heeeeerlijk om zwanger te zijn :D
    Ja ik mag tot de 10de , word spannend allemaal. Het is de 1e dus je weet ook niet goed wat je kan en moet verwachten :).
    Ik vind het ook best lastig om een evenwicht in het bewegen te vinden. Soms denk je wel dat het kan, maar dan erna :S

11. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    nou, inderdaad. Ik ben van mezelf nogal een controlfreak, kan moeilijk dingen uit handen geven als het mezelf aangaat. laat ik dat nou net moeten doen straks. hahahahaha

Kan ook erg moeilijk evenwicht vinden tussen bewegen en rusten. Elke keer denk ik, het gaat wel goed en dan de volgende dag......

Wel erg leuk om te zwanger te zijn maar persoonlijk vind ik het (vooral savonds/snachts) wel mooi geweest. hahaha
    Wat grappig trouwens dat jij 1 dag later bent....
    Hoop jij ook dat het eerder komt? of is het wel te doen nog zo..

Share This Page