Hi meiden, topic zegt het al: elke nacht (je kan er bijna je klokje op gelijk zetten) wordt madame rond 04:00 uur wakker en dit al enkele weken. Ze blijft dan een uur aan de gang (draaien, jammeren, soms spelen, vaker nog gewoon onrustig) en, als we het echt niet meer trekken, is het ook bij ons in bed feest. Na een uur slaapt ze weer verder... het is vermoeiend Kan me niet herinneren hier met ons zoontje doorheen te zijn gegaan... Iemand anders ook zo'n nachtbrakertje? Wat doe jij eraan?
hier precies hetzelfde nou is ze nog wel wat jonger dan jou dochtertje dus het is eigenlijk niet te vergelijken, ik kan het dan tot 7.00 rekken met een speentje. dus ik heb niet echt tips voor je maar weet wel wat het is haha.
Hier hetzelfde! eerst was het 6 uur stipt. Nu 4 uur. Echt niet fijn! Ik geef hem zn fles, leg hem in mijn bed en na de fles gaan we weer slapen. S avonds de fles later geven lukt niet want om 19:00 uur is hij echt doodop. Dus tips heb ik niet, volgens mij is het een sprong...
Hee darcy, Hier ook eentje die 's nachts wakker wordt, vaak wel 2-3 keer, ik leg haar dan aan. Jij geeft geen bv meer toch? Misschien een klein flesje klaarmaken?
Is dat toevallig sinds het is gaan vriezen? De luchtvochtigheid is echt dramatsch laag, ik heb nu een luchtbevochtiger op Simone's kamer en ze slaapt nu weer tot 6 en als we haar dan niet meteen uit bed halen horen we haar om 7 uur pas weer. Daarvoor was het ook vaak om 4 uur al. Ik word ook altijd wakker met een enorme droge mond, als je kindje ook zo wakker wordt kan ik me voorstellen dat ie niet meer zelf in slaap valt. Of het is gewoon een fase....
Dank voor jullie reacties! Nee Suus, geen bv meer hier... maar ik wil ook niet aan de nachtvoedingen gaan - vooral niet met opvolgmelk. Er zit immers een max aan en ze heeft er geen behoefte aan (al es geprobeerd.) Ik vermoed eigenlijk wél dat het aan de lucht kan liggen - droog, korrelig neusje (ze is verkouden, speelt al weken af en aan) en de kachel staat laag. Vanavond eens proberen in een dikke slaapzak zónder kachel, is de lucht ook niet zo droog... Wat voor luchtbevochtiger is het die je hebt? Bedankt voor het meedenken...
Denk de leeftijd een paar dagen ging het goed. Maar van morgen was het hier weer 5.45 balen dan. Hihi. en niet meer slapen he laat haar nog wel liggen van nee het is nog geen tijd maar om zeven uur was ze niet meer te houden en ondertussen was ik ook al wakker grrr. Nu heeft ze merkte ik vanmiddag na haar ochtend dutje dat ze hele schrale billen had dus goed ingevet. En nu slaapt ze voor de tweede keer ja vind je het gek als je zo vroeg wakker ben. Echt tips heb ik niet. Hier eerst tweede slaapje proberen over te slaan helpt ook niet. Wel normal tijd naar bed rond 20 u. Maar toch rond 5 6 wakker worden en snachts een paar keer de pup terug geven want die is ze dan kwijt. Maar gelukkig slaapt ze hier weer even joepie. Maar vanacht????????? I hope so.
Hier ook een dametje rond 4.00 uur wakker. Ik geef haar dan bv en ze slaapt verder tot 6.30. Ik ben het wel met jullie eens wat betreft de luchtvochtigheid. Ik twijfel altijd; kachel aan of uit? Droge lucht of misschien toch te koud. Ik merk ook dat ze flink kan hoesten als de verwarming wel aan staan. Misschien dat het ermee te maken heeft.
wij hadden hetzelfde, ook om 4.00 uur of half 5, bij ons lag het aan de kouw, dit in combinatie met al tegen het einde van de slaaptijd aan komen waardoor ze dus al een klein beetje begint te voelen dat ze honger gaat krijgen. Hier was de oplossing een dekbedje (met 11 maanden dus al) de kamertemperatuur ligt rond de 13 graden. Nu hebben we de termostaat zo ingesteld dat hij om half 4 s nachts op 18.5 graden springt en staat alleen op haar kamertje de radiator ee klein beetje open. Sindsdien slaapt ze weer lekker tot 7.00 Ze werd vaak s nachts wakker, jammerde, met het speentje viel ze zo weer in slaap maar werd heel snel weer wakker, ze voelde echt koud in haar nekje.