Diarree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ramoontjuh82, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Ons mannetje is 3 maanden en heeft vandaag al 3 dunne luiers gehad de laatste was net water. Hij heeft vandaag ook 3 flessen niet leeg gedronken. Hij krijgt 150+5 en 2.5 schepje jhbpm. Nu heeft hij daar iedere keer 80 a 90 cc van laten staan.
    Is dit erg?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Het gaat erom dat je kindje blijft plassen. Dunne luiers zijn op zich niet erg, mits je kindje ook maar plasluiers blijft produceren. Daar moet je dus even goed op letten. Misschien kun je meerdere kleinere flesjes aanbieden? Als je niet fit bent, heb je zelf meestal ook niet zoveel eetlust, dus wellicht wat kleinere flesjes. Je kunt er ook voor kiezen iets minder voeding in te doen. Onze huisarts zei dan: een fles melk is voor een kleine baby net als een bord stamppot, jij hebt ook geen zin in stamppot als je je niet goed voelt. Hij adviseerde bijvoorbeeld om i.p.v. 6 schepjes, 3 of 4 schepjes in de fles te doen.
    Vocht is gewoon het allerbelangrijkste!

Omdat je kleine nog zo jong is, zou ik het niet té lang aankijken. Mocht het morgen nog zo zijn en je kleine weinig vocht binnenkrijgen of hij gaat er veel bij spugen, zou ik gewoon de HA even bellen om te overleggen.

Ik heb vanmiddag nog met onze man op de Spoedeisende hulp gezeten i.v.m. een dreigende uitdroging, dus ik leef met je mee ;)

3. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je je onzeker voelt, gewoon even de huisartsenpost bellen.
    Wat voor het ene kindje niet erg is, hoeft het voor de ander niet te zijn. Hun kunnen je ook goeie tips geven waar je op moet letten en wat je het beste kan doen bij diarree.
    Beter te vaak bellen dan te weinig...beterschap

4. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Hij heeft overdag ook maar weinig plasluiers. Er zit iedere x maar een klein plasje in soms niet eens een plasje. S'nachts is hij wel nat. Hij is nog wel vrolijk.

5. MamaMarije

Dat hij vrolijk en alert is, is iig een goed teken. Als ik het vanaf hier zou beoordelen zou ik het vannacht nog even aankijken en als het niet beter is, gewoon even bellen.

Maar goed... ik kijk vanachter de computer natuurlijk, jij weet het beste hoe je zoontje zich nu gedraagt en wat jouw gevoel erover zegt.
    Zoals al eerder gezegd idd, als je het echt niet vertrouwt vanavond/vannacht kun je altijd de HAP nog eventjes bellen.

6. misa

misa Niet meer actief

Hoelang krijgt hij dat jbpm al dan? Als je daar net mee bent begonnen zou het daar aan kunnen liggen: sommige kids krijgen daar heel andere ontlasting van.
    En anders goed in de gaten houden, want uitdroging kan bij baby's heel snel gaan. Dus bij twijfel ff naar de ha.

7. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Hij krijgt dat jhbpm al vanaf dat hij een maand is dus daar ligt het niet aan.

8. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Hij heeft gisteravond zijn fles ook niet leeg gedronken. Van de 170 heeft hij 120 laten staan. Vandaag ook al 2flessen niet leeg gedronken van de 150 laat hij 80/90 staan.
    Hij huilt wel meer als normaal. Ik wacht vandaag nog af en anders bel ik morgen de ka wel.

9. MamaMarije

Plast hij verder goed? Heb je geprobeerd om kleinere flesjes wat vaker aan te bieden of minder schepjes in de fles te doen?

Overleggen kan nooit kwaad!

10. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Er zit ongeveer maar 1 plasje in zijn luier als ik hem verschoon.

11. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    probiotica helpt heel goed tegen darmen die van streek zijn en gana diarree-en!

12. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    orthiflor junior!

13. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Er heerst momenteel wel een erg hardnekkig buikgriep-virus. Onze dochter drinkt gelukkig nog goed, maar er zijn al 2 kindjes van de opvang opgenomen omdat ze uitgedroogd waren. Houdt het gewoon goed in de gaten. Word ze loom en geen plasluiers meer, dan zou ik toch contact opnemen met de dokterswacht.

14. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Ons mannetje drinkt zijn flesje nog niet leeg. Hij krijgt nu 5x 150cc en laat daar tussen de 50 a 100 van staan. Ik heb dus de ka gebeld en die was er niet. Ik moest de ha bellen die heb ik gebeld en ik kan om 3 uur terecht. Hij is verder niet ziek. Hij had wel weer een dunne luier vanochtend water dun. Ben benieuwd.

Hoeveel moet een kindje van 3 maand drinken?

15. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Ik ben vanmiddag met ons mannetje naar de ha geweest. Hij is gewoon verkouden nog steeds gaat niet over. We moeten het gewoon in de gaten houden mocht hij nog minder gaan drinken dan moeten we weer bellen. Hij heeft vandaag nog geen 1 flesje leeg gedronken. We wachten het wel weer af.
    Volgende week vrijdag naar de ka.

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goed hoor, echt goed in de gaten houden. Volgens mij is 300 cc op een dag wel echt het minimum voor een klein kindje, dus als hij nog 5 flessen met 60 cc drinkt, dan kom je er net aan. Anders misschien tussendoor nog een keer het restje aanbieden? Of slaapt hij dan? Als hij ze morgen nog niet leegdrinkt, zou ik toch nog even langs de HAP gaan, of iig niet schromen om te bellen voor advies!

17. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Ons mannetje heeft gisteravond zijn 2 laatste flessen ook niet leeg gedronken. Om 7 uur heeft hij 100cc laten staan en om 11 uur heeft hij 140 van de 160 laten staan. Vanmorgen ook weer 50 laten staan en net weer 70. Zijn luiers zijn ook niet echt heel erg nat ook maar 1 plasje. Vanmorgen was hij ook niet echt super nat niet zoals anders. Ik moet vrijdag weer met hem naar de ka. Hij is verder niet ziek.

18. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je ORS in huis? Ik weet niet vanaf welke leeftijd je dit mag gebruiken. Maar mijn dochtertje heeft nu ook de buikgriep, overgeven, koorts en ook nog eens diaree. Dus de kans op uitdrogen is erg groot. Ik geef haar na elke diaree luier een aantal cc met ors. Ik zie dat het haar helpt! Het helpt voor de buikpijn maar ook om vocht vast te houden.

Ik durf haar nu trouwens echt geen hele flessen aan te bieden, zo bang dat die er in zijn geheel weer uitkomen. Dus het zijn steeds maar kleine beetjes die ik geef.

Maar jou kindje is nog zo klein, zielig hoor! sterkte en bij twijfel gewoon bellen met de ha(p).

19. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Ons mannetje heeft geen diarree meer maar drinkt zijn flesjes niet leeg.

20. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dacht ik omdat jij bij het eerste bericht sprak over dunne luiers.
    Nou hopelijk drinkt hij snel weer zijn flesjes als vanouds!

Deel Deze Pagina