Mijn zoontje wordt eind van de maand 5. Hij mag (ook) 5 kindjes uit nodigen. Wat zijn leuke dingen om in en rond huis te doen met 6 vijf jarigen? Ik denk dat het feestje op een woensdagmiddag gevierd wordt. Ik moet dus heel wat uurtjes overbruggen voor het (vroege) avondeten. Hoe lang duurt een gemiddeld feestje eigenlijk voor vijf jarigen? Ze gaan in ieder geval een eigen taartje versieren. We hebben een grote tuin dus in de tuin kunnen ze ook terecht(maar het moet natuurlijk welk mooi/droog weer zijn) Koekhappen ed wordt dat tegenwoordig nog gedaan? Groetjes Jacqje
Het is heel persoonlijk maar ik vind die ouderwetse kinderfeestjes juist heel erg leuk. Je kunt ook denken aan: - stoelendans - spijkerpoepen - kringspel, wie 6 gooit met de dobbelsteen moet eerst een muts,handschoenen en sjaal om doen. daarna mag je koekjes eten van de schaal. tot de volgende 6 gooit. dat was vroeger echt leuk! vroeger heb ik vaak een kookfeestje gevierd. We mochten dan zelf met de mixer en gehaktmannetjes maken met koekvormpjes. tussendoor kunnen ze zelf ook wel even spelen in de tuin. een activiteit is daar denk ik niet nodig. alleen al het feit dat ze met zijn allen zijn is leuk.
heb net ons 1e feestje achter de rug onze dochter is donderdag 5 geworden. ze mocht 5 kindjes vragen, met haar en dr broertje erbij hadden we er 7. we hebben het van 10.00-1400 gedaan en dat was voor hier perfect! we hebben zelfgebakken eierkoeken versierd, cadeautjes gegeven met een spelletje, placemats gekleurd. tussendoor gingen ze ook steeds zelf spelletjes verzinnen, sinterklaasliedjes zingen (?!) haha, en ik had een paar dingetjes nog zoals iejoortje prik en wta andere spelletjes. Daarna gevingerverfd, broodje knakworst en mijn man wilde poppenkast spelen en dat was een doorslaand succes! daarna hebben ze nog zelf gespeeld en toen was het alweer tijd. succes met het bedenken, het loopt eigenlijk vanzelf wel meestal! misschien is t met jongetjes nog wel iets anders, die moeten denk ik idd wel even nr buiten. balspelletjes zijn ook altijd leuk, maar vaak vinden ze met 5 jaar iets stoers knutselen ook nog tof!