Zoveelste beroerde nacht

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lisabeth, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Hoi, na de zoveelste nacht slecht slapen lijkt mijn lijf er nu van mee op t houden. Alles voelt zwaar, ben benauwd (maar vooral als ik op mijn rug lig, word er misselijk van) en ik wil alleen maar liggen. Meer dames hier last van? En, nog tips?

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Tja, dit is nog zo'n 'het hoort erbij kwaal'vrees ik. Op het eind slaap je minder goed en diep. Je kunt geen fijne houding meer vinden en je begint te malen soms... Als je verlof hebt kun je.proberen om 's middags een uurtje te rusten.

De benauwdheid als je op je rug ligt is heel normaal vanaf 34 weken ofzo. De baby ligt dan op een grote slagader die naar je benen loopt en er gaat dan minder zuurstof door je aderen. Ook drukt de baby dan tegen je longen. Niet meer op je rug liggen dus, maar op je linkerzij. Ik kan ook al een paar weken niet langer dan een halve minuut op mijn rug liggen.

Even volhoudeneid, nog vijf weekjes!

3. chila

chila Niet meer actief

Dan kan ik mn lol dus nog op. Slaap nu al slecht :)

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Thx, ik doe het erg rustig aan en hoop op een goede nacht :)

5. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Bij mij ligt de baby meer aan de linkerkant en doet het mij zeer als ik dan een beetje op hem lig. Uit nood lig ik dus maar meer rechts maar ook dat is niet fijn. Bah.

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh ja, hier ook.... Ik heb vannacht maar zittend geslapen, omdat alles pijn deed en ik of benauwd of misselijk werd.... Erg vervelend... Sterkte en succes!

7. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    oeiii ik heb nu al beroerde nachten...... word dus nog erger:(

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Als het je echt echt echt op gaat breken kan de vk je doorsturen voor een nachtje ziekenhuis met slaapmedicatie.
    Maar het is een zwangerschapskwaal helaas.
    Probeer een kussen onder je buik te leggen (voedingskussen) als je op je zij ligt zodat het niet zo hangt.
    En idd probeer overdag ook je rust te pakken.
    Gordijnen dicht, deurbel uit, telefoon uit, krul op de bank en ga lekker niet doen en een beetje dutten of zelfs slapen.

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ja meid, dat is echt ontzettend vervelend, ik weet hoe het voelt. Ik heb er vooral tijdens mijn tweede tremister heel veel last van gehad, ik deed echt geen oog dicht. Gelukkig gaat het op het moment een heel stuk beter, al wordt ik nog wel gemiddeld 4x per nacht wakker. hier een aantal tips die voor mij hebben gewerkt:

tip 1: Schrijf een piekerdagboek.
    Ik merkte dat een van de redenen voor het slechte slapen bij mij toch allerlei gedachten waren. Gaat het wel goed met de baby? Hoe gaan we het straks allemaal doen, dit is nog niet klaar, dat moet nog, etc. etc. Wanneer ik niet kan slapen ga ik even uit bed en schrijf ik al die gedachten op. vaak kan ik daarna dan veel makkelijker inslapen.

tip 2: Leg een kussen tussen je benen en een kussen onder je buik.
    Benauwdheid als je op je rug ligt, dat heb ik ook. Dus ik ga toch maar op mijn zij liggen, met veel kussens om je heen kan je wel een fijn bedje maken.

tip 3: Doe ontspanningsoefeningen.
    Op internet zijn er heel wat te vinden. Het kan echt helpen.

Succes ermee! En als het echt niet lukt, naar de dokter voor een temazepam. Af en toe eentje kan niet zoveel kwaad.

10. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    pff ik had er ook zon last van op het eind, en dan ook nog een snurkende man naast me en ik kwam helemaaal nooit meer in slaap ;) als je het echt niet meer trekt kun je idd vragen aan je vk of je er iets voor kan krijgen.. en gewoon rustig aan doen, de laatste loodjes he... veel succes!

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Je mag trouwens van die Valdispert-tabletjes slikken he? Gewoon bij Etos/Kruidvat/drogist te koop. En dan wel de 'gewone' versie nemen, dus niet supersterk.

Ik doe het wel eens als ik 2 of 3 echt slechte nachten achter elkaar gehad heb, dan neem ik 2 tabletjes voor het slapen gaan en weet ik ten minste zeker dat ik een wat betere nacht heb.

12. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik slaap nu nog heerlijk. Met een voedingskussen op een zeer speciale manier. Hihi een stuk houd ik vast en ander stuk tussen mijn knieën. Maar t word steeds moeilijker om echt door te slapen. Maar zonder iets tussen knieën kan ik niet meer slapen

13. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Bekende kwaal dus. Afgelopen nacht weer een goeie nacht gehad, heerlijk! Was vergeten hoe het voelde, lol. We hopen op nog zo'n nacht. Maar die valdispert tabletjes onthou ik, bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina