dreumes 17 maanden loopt nog niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door januari2011mama, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2011mama

25 okt 2011
    62
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik begin me een beetje zorgen te maken, onze dreumes is 17 maanden en loopt nog steeds niet los. Wel aan 1 handje en achter een loopkar enzo. Zijn er meer kindjes die nog niet los liepen met deze leeftijd?
    Is er iets hoe ik hem kan stimuleren of moeten we toch maar gewoon afwachten?

Alvast bedankt voor de reacties.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het hoeft nog niet perse hoor dat ze los lopen.
    Je kunt het spelenderwijs proberen of hij van jou naar zijn papa wil stappen enzo. Maar denk dat het een kwestie van tijd is.
    Mijn zoontje zette zijn eerste stapjes los toen hij 23 mnd was. En dan was hij wel laat ;)

3. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Mijn kleine man loopt ook pas net een maandje. Is nu 19,5 maand.

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ben zelf pas met 18 mnd gaan lopen. Vrijwel van de ene op de andere dag. Ben nooit erg atletischgeworden maar met lopen is alles voedgekomen hoor ;)

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi
    het was even wennen hoor, onze zoon ging ook pas met ruim 18 mnd lopen en ging toen als een speer....
    ik zou mij geen zorgen maken.
    Voor ons was het wennen, onze eerste liep met 8mnd.
    gr brenda

6. januari2011mama

25 okt 2011
    62
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.
    Ik wordt er onzeker van omdat ik nu steeds vaker opmerkingen krijg van: oooo loopt ie nog niet, loopt ie nog steeds niet enz. En alle kindjes van zijn leeftijd of nog wat jonger in onze omgeving lopen al.

Maar we moeten inderdaad maar gewoon geduld hebben. Hij zal vast een keertje gaan lopen.

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Het CB vertelde mij een aantal maanden geleden dat het gemiddelde op 18 maanden ligt.. dus niet al te druk maken, komt vanzelf goed ;)

8. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hier 3 niet lopende dreumesen van 17 maanden. Nu zitten ze qua grove motoriek rond de gecorrigeerde leeftijd, maar ik zie ze over 2,5 maanden nog niet allemaal lopen.

9. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Maak je maar niet druk meid. Het loslopen komt vanzelf. Onze kleine meid zette haar eerste stapjes los met 21 maanden. Geef haar de tijd!!

10. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik erger me altijd kapot aan die gesprekken met vrijwel onbekende mensen over of je kind al rolt/kruipt/loopt/praat.
    Of de opmerkingen bij je huilende kind dat die moe is/honger of dorst heeft/zere buik weet ik t wat. brrr bah!

En daar wordt je als moeder dan weer onzeker van; NIET DOEN!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste liep ook niet zo vlot los. hij kon vanaf 13 maand wel goed aan de hand, en achter de blokkenkar. Maar pas bij 18,5 maand ging hij loslopen. Wel liep hij direct de straat uit, zo liep hij qua ontwikkeling weer gelijk met de vroege lopers ;)

12. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Helemaal mee eens! Dat vergelijken altijd. Ik wordt er soms super onzeker van! Maar ik weet ook wel dat het onzin is!
    Mijn meisje is nu 16 maanden, als we haar stimuleren loopt ze een paar passen los maar ze heeft er zelf nog niet veel behoefte aan.
    Zelf liep ik ook pas met 18 maanden. Niet een kind is hetzelfde. De een loopt snel en de ander is beter in het praten en fijne motoriek.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik hoor vaak dat praten en grove motoriek samen opgaan.. Hier klopte dat ook aardig. Mijn jochie ging in dezelfde week loslopen en woordjes zeggen (een week voor de afspraak bij het CB :cool:

14. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ik hoor juist altijd andersom.:D Bij mijn dochter is dat in ieder geval wel zo. Die teut veel en is van de fijne motoriek en loopt nog niet.

Ach overal is wel een theorie voor te vinden. Ze doen het toch lekker op hun eigen manier en tempo!:)

15. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons zoontje zette ook met precies 19 maanden z'n eerste paar stapjes los. Maar van al die opmerkingen kun je inderdaad behoorlijk gek worden. Niet te veel van aantrekken, komt uiteindelijk helemaal goed!

16. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Inderdaad! ;)

Mijn zoontje is bijna 17 maanden en loopt ook nog niet. Jaaa.. stapjes langs de bank en aan de hand.
    Jammer dan, zo hou ik 'm lekker lang bij me, :p als hij een keer loopt gaat het ook meteen goed waarschijnlijk en kun je overal achter 'm aan hollen!

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik erger me ook kapot aan die vraag!

Maar je kleine loopt toch? Alleen nog niet los, ach joh komt vanzelf. die van mij is 16.5 maand en zette gister zijn eerste 3 stappen los en vandaag staat hij ineens de hele tijd los en heeft al wel 10 keer 3 stappen gezet! terwijl ik me er bij neer had gelegd dat het echt nog wel lang zou duren en ik het wel na zou vragen bij de cb afspraak met 18 maand.

komt vanzelf hoor sommige kindjes lopen pas met 20 maand maar die lopen dan in een keer goed.

18. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Geen zorgen maken hoor!! Mijn dochter liep 'pas' met 17 maanden, ineens, uit het niets. Om ons heen ook alleen maar kindjes die met 11 maanden door de kamer renden, maar nog niet lopen met 17 maanden is echt niet zo gek.
    Alle kindjes zijn verschillend. Mijn zoontje is net een jaar en heeft vanmiddag zijn eerste stapjes los gezet. Niks over te zeggen dus!

19. Chantalleke1985

Chantalleke1985 Actief lid

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Mijn dochter liep ook met 18 maanden en de eerste losse stapjes was gelijk een reeks van ongeveer 14 stappen.
    Haar fijne motoriek en het praten liepen/lopen wel voor op " schema "
    Maak je niet druk. Als ze 16 zijn doen ze meer als ons lief is :)

20. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    don't worry! Liz is nu 17,5 maand en begint nu heeeeel voorzichtig los te lopen! Ze vindt het rete eng... maar echt joh komt vanzelf!! Ze doen het wanneer ze eraan toe zijn (zeg ik nu hoor want ik vond het ook niks)

Deel Deze Pagina