Diarree

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Peppabig, 27 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Mijn dochter van 5 heeft sinds vorige week maandag diarree.
    Het leek op buikgriep en ik heb haar een paar dagen thuis gehouden omdat ze ook echt niet lekker was.

Afgelopen maandag hadden we een controle afspraak bij de ka. Toen verteld dat ze al een week diarree en die dacht aan een virus.
    Gewoon afwachten en zou van zelf overgaan.

Omdat ik het toch wel lang vind duren en omdat het erg vervelend voor haar is de huisarts gebeld om een afspraak te maken voor morgen.

De assistente vond dat niet nodig want een virus kan nou eenmaal 2 weken duren er was ook niks aan te doen, gewoon afwachten en anders maandag weer bellen.

Iemand ervaring dat het zo lang duurt? M’n dochter is er erg slap en moe van. Ze moet minstens 8 keer per dag naar de wc.
    Waarom ik denk dat het geen virus is, is omdat de rest van ons gezin nergens last van heeft. Ook de jongste die enorm vatbaar is niet.

Misschien zie ik het verkeerd, ben daarom benieuwd wat andere ervaringen zijn.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geen ervaring, maar ik vind het ook wel vreemd zo lang en dat niemand anders in huis er last van heeft. Zou ook nog een parasiet of bacterie kunnen zijn, dus ik zou het ook liever wel willen laten onderzoeken.

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Drinkt ze goed? Haal je tasictan is speciaal voor kinderen is de diarree zo weg germ. Beterschap

4. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Ze drinkt wel goed, maar verliest nu ook wel veel vocht.

Diarree remmers mochten we niet geven.
    Veel vezels eten en geen suikerhoudend drinken drinken, maar dit deed ze eigenlijk al.

Deel Deze Pagina