he meiden, vanavond kwam ik tot de ontdekking dat mijn dochter 1 oorbel is kwijt geraakt. ze heeft ze sinds 20 juli. Ik weet bijna zeker dat ze vanmorgen nog alletwee de oorbellen had, want met haar haren doen is me niet opgevallen dat er 1 miste. nu probeerde ik er een ander in te doen maar hij is volgens mij al dicht gegroeid. kan dat zo snel? en zo ja kunnen ze hem dan weer doorprikken of schieten? ik dacht dan haal ik anders de andere er wel uit, maar die is dus ontstoken en dat vastgeplakt aan huid en oorlel. (vorige week was ze tegen een lantaarnpaal gevallen met een bebloed oornals gevolg) die ben ik nu dus aan het ontsmetten en doen maar kan er nog niet uit want ze giert dan van de pijn/angst. liefst heb ik dus een nieuwe oorbel als dat kan.. iemand enig idee?
Onze dochter is er ook eens eentje verloren. Volgens mij wel iets verder na het schieten, week of 4 ofzo. Mijn man is toen een extra oorbelletje gaan halen thuis, een gewone zilveren. Gelukkig kon ie er nog in. Een beetje helpen kan best nodig zijn. Maar meer dan een vliesje zal het nog niet zijn na waarschijnlijk een dag. Onze dochter is ze destijds vaker verloren en soms was het heel lastig terug doen omdat ze niet meer durfde en toch ook weer wel. Kostte dan veel moeite. Meermaals getwijfeld om ze maar dicht te laten groeien. Gelukkig is toch alles goed gekomen.
Geschoten op 20 juli, dan kun je ze al vervangen. Echt dichtgegroeid kan hij dus niet zijn na een dag. Ik zou er een ander oorbelletje in doen, kost misschien wat moeite als hij een beetje scheef geprikt oid maar in principe kan je ze op deze termijn gewoon vervangen.
Mijn dochter Was haar oorbel ruim een half jaar na schieten verloren (We hadden de zweerknopjes nog nooit vervangen omdat ze niet durfde). Ik merkte dit toen ze uit school kwam en vond hem terug in haar bed maar hij ging er echt niet meer in. Heb best wel geduwd (met een hoop gekrijs van dochter). Aan de andere oorbel mocht ik niet komen om hem eruit te halen maar ze wilde wel een nieuwe oorbel laten schieten...Dus dat hebben We toen gedaan.
ik heb geprobeerd hem door te drukken maar ze krijst en giert alles bij elkaar en schud haar hele hoofd alle kanten op. krijg hem er ook niet door dus heb de juwelier gebeld en die zei dat ik hem even moet laten rusten, en dat als de achterkant (zat een korstje) dicht is dat we hem opnieuw kunnen laten schieten dus dat gaan we dan maar doen... wol haar geen trauma bezorgen ofzo
Balen... hier hebben we dat ook gehad. 3 x verloren en de 3e keer waren we écht te laat toen we het ontdekte. Uiteindelijk waren we 4 maanden verder toen we het opnieuw konden doen. Enerzijds omdat ik wilde dat het ook goed genezen was vanbinnen, anderzijds omdat het wat tijd koste om dochter te overtuigen weer het gaatje te laten schieten
Ik ben vroeger heel wat oorbellen verloren en ook regelmatig 1 gaatje opnieuw moeten laten schieten. Resultaat is dat mijn gaatjes ongelijk zitten. Misschien is het wat om de andere er ook uit te halen en over een tijdje allebei opnieuw te laten doen?
Hier ook eens gehad. Dochter kreeg oorbellen begin mei en ongeveer een maand later verloor ze eentje op het kdv. Dat gaatje zat dus een halve dag later wel degelijk dicht! Doorprikken ging echt niet. Ze wilde het graag maar was duidelijk te pijnlijk, arm kind... . Dus laten dichtgroeien en in september aan die kant opnieuw laten schieten. Het moest echt helemaal geheeld zijn. 3 maanden met 1 oorbel gelopen dus
Hee, sorry voor mijn late reactie! Je weet of het gaatje dicht is als je geen bobbeltje meer voelt in het oorlelletje. Het moet echt glad en soepel zijn aan de binnen en buitenkant. De juwelier vond dat t nog snel ging bij onze dochter
Hier ook meegemaakt. Dat was een paar dagen na het schieten. Ik kreeg hem er met geen mogelijkheid meer in. Dochter durfde ook niet nog een keer dus sindsdien de andere er ook uit en het hoeft van haar voorlopig ook niet weer. Helemaal prima, maar toch wel erg sneu dat het schieten voor niks is geweest. Ze wilde ze zo graag.