nu moet ik as donderdag met mijn dochtertje van 4 naar de kno arts voor controle, maar ik was even benieuwd wat het volgende kan zijn. Zij klaagt sinds vanmorgen dat ze met haar ene oor alles heel hard hoort. Ze zit dan ook over haar oor te wrijven. Ze zegt: als ik slik hoor ik alles heel hard en dat doet pijn. Ze heeft geen koorts maar zit wel regelmatig over het oor te wrijven. Weet iemand wat dit kan zijn? Ze is 2 keer geopereerd aan haar oortjes. Ze hebben toen oren schoongemaakt van ontstekingen en buisje geplaatst. Tevens hebben ze vorig jaar ook gelijk de amandelen geknipt. Niet dat dit overigens geholpen heeft want ze blijft maar verkouden met groen en rood/bruin snot.
Bij kleine kinderen is de buis van eustachius nog in ontwikkeling waardoor er vaker verstoppingen of ontstekingen voorkomen. Het kan dus zijn dat ze alweer ontstekingen of viezigheid in haar oortje heeft en dus ook druk verschil. Soms moeten er dan opnieuw buisjes geplaatst worden. Heel vervelend als ze er zoveel last van heeft. Wel herkenbaar...ook verkoudheid en snot is hier bijna standaard.