Sprongetje of iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 20 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochter is nu bijna 4 maanden, 1 jan. is ze 4 maanden.
    En ze heeft altijd goed geslapen na de fles van 3 uur. Maar sinds een paar dagen wordt ze na 1,5 uur slaap huilend wakker en blijft ze huilen. Eerst sliep ze echt heel goed tot een uur of 7 en moest ik haar wakker maken. Maar nu dus niet meer. Als ik haar laat liggen huilen valt ze meestal wel weer in slaap maar ook niet altijd.

Is dit een sprongetje of iets anders?

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

1,5 uur is hier standaard, ik ben blij als het langer is! Jouw kindje slaapt blijkbaar heel goed. En het is vast een sprongetje, want mijn dochtertje huilt de laatste tijd ook meer. En drinkt ook minder! Heeft jouw kindje dat ook?

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja ze drinkt ook minder en lacht en praat ook iets minder.
    Eerst sliep ze echt super goed van 4 uur 's middags en dan moest ik haar om 19.00 uur altijd wakker maken.
    Toevallig dat ik dit een paar dagen geleden nog zei tegen mijn man van; we moeten haar altijd wakker maken is dit wel normaal?

En sindsdien slaapt ze dus niet meer goed tussen deze 2 flessen.....
    Als ik haar dan na 1,5 uur nog een beetje drinken geef huilt ze nog even flink en gaat dan soms slapen (en soms ook niet). Maar dit is ook niet de bedoeling denk ik.

Ik hoop dat het een sprongetje is want het ging super goed!

Ik heb liever dat ik haar wakker moet maken om 19.00 uur.

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

nou, geen zorgen hoor, klinkt allemaal heel gezond!

5. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja? Ik vind het zo zielig dat ze soms zo hard huilend wakker wordt.

Ik heb haar net wat water gegeven en toen sliep ze weer verder. We moeten haar altijd om 19.00 uur wakker maken, net heb ik haar laten liggen maar om 19.30 sliep ze nog (is ook altijd). We maken haar dan maar wel wakker want om 22.30 krijgt ze weer een fles. Maar dan wordt ze ook altijd wakker gemaakt. Vind dit altijd wel zielig. Ze is dan ook wat chagarijnig en als ze uit zich zelf wakker wordt is veel vrolijker. Maar ja......laten liggen is ook geen optie. Anders zit ik 's nachts om 2 uur met een fles te kijken.

Moeilijk. Volgens mij zitten we in de overgang naar 4 flessen.....maar geen idee hoe ik dit nu aan moet pakken.

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ja, lastig he, ik zit er zelf ook een beetje mee. Gisteren had ze een hele 'slechte' dag. Veel huilen en hele 'schema' verliep anders. Omdat ze haar vierde flesje later kreeg dan normaal, hebben we haar maar niet meer wakker gemaakt... maar ik stond dus wel om half 3 vannacht een flesje te maken.. Gelukkig herstelt het meestal vanzelf en komen ze vanzelf op het oude schema. Ik weet zelf ook niet goed wanneer we naar 4 flessen kunnen, volgens mijn zijn onze meisjes daar net iets te jong voor, maar weet het niet zeker... Ik weet in ieder geval dat Lize er toch nog niet aan toe is.
    en ik vind het wakker maken niet zo erg, als ik haar maar even goed de tijd geef om wakker te worden, anders is ze inderdaad sjaggie!

7. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja sjaggie zijn ze onze meiden :)

Ik merk wel dat ze veel minder 'praat' en ook wat minder lacht. Merk jij dat ook? Lachen valt nog wel mee maar praten is echt een stuk minder. Zal wel weer komen maar soms haal ik me allerlei dingen in mijn hoofd.

Ik moet ook weer bijna werken en dat vind ik ook zo moeilijk. Het liefst bleef ik nog lang thuis maar helaas hebben we het geld toch wel nodig.

8. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Nou ons was het ook al opgevallen dat ze iets minder brabbelt en lacht dan eerst. Denk dat ze het nu ook steeds meer bewust wordt en ja erlijk is eerlijk... niet alles is meer leuk... Gister en eergister was het bij ons tussen 17 en 19 uur ook paniek. Heel hard krijsen en dat doet ze anders eigenlijk niet zo erg. Voor de rest eigenlijk een heel rustig en lief kind. Zal wel een sprongentje zijn..

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Vandaag was ze ook weer om half 5 wakker, dat is echt al lang geleden. Dus misschien toch een sprongetje? Hopelijk gaat het de rest van de dag wel goed met slapen.

Nog een vraagje, ze hoest soms erg overdreven, het lijkt dan aanstel. Maar kunnen baby's zo'n aanstel hoestje doen? Als ik ga kijken ligt ze altijd te lachen.

10. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Hahaha dat heeft Sophie ook wel eens, dan zeg ik ook, ben je weer aan het aanstellen en dan lacht ze ook. Volgens mij gaan ze nu ook meer echt om aandacht vragen. Bij de bv doet ze dat ook wel eens, als ik dan tijdens met iemand anders praat, dan gaat ze ook lawaai maken, zo van he kijk eens naar mij!

11. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja zouden ze nu al aandacht vragen op die manier? Grappig.

Dat met dat drinken heeft mijn dochter ook inderdaad! Als ik haar de fles geef en ik praat met mijn man slaat ze zo'n heel hoog kreetje. Of als ik de fles even anders vasthou en dat ik ondertussen de post openmaak ofzo dan doet ze dat ook. Echt een meisje he? hahaha.

Gisteravond hier ook dat krijsen, raar he? Om half 8 moest ik haar toen wel wakker maken. Vind ik dan wel zielig maar als ik haar laat liggen sta ik dadelijk om 3 uur 's nachts nog een flesje te maken.

Wat doe jij dan met haar als ze huilt tussen 5 en 7 uur?

Ik vind dit altijd wel moeilijk. Soms laat ik haar ook gewoon liggen als niets anders goed is.

12. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Nou gisteren had ik een borrel van mijn werk en mijn man heeft haar om 17 uur opgehaald. Toen moest ze gelijk naar bed, want ze was al aan het zeuren en dan is ze eigenlijk al te moe. Soms gaat ze thuis gewoon slapen maar nu bleef ze maar huilen. Om 18.30 belde mijn man dat ze echt niet meer in slaap ging vallen (meestal doet ze dat nog wel) en ben ik maar naar huis gegaan om d'r te voeden (BV). Hij had een poosje met d'r rondgelopen en toen was ze stil, en echt superhonger had ze naar mijn idee nou ook weer niet. Maar goed, na de voeding was het weer goed. Ik vind het ook moeilijk om te peilen wat er is hoor. Meestal laat ik haar wel even huilen, maar aangezien ze bijna nooit meer huilt haal ik haar er uit als ze echt 10 minuten heeft zitten krijsen. Ach ja, ik heb ondertussen de gebruiksaanwijzing wel gevonden, maar af en toe zit er nog wat foutjes in zeg maar.
    Ze had ook de'r flessen allebei leeggedronken en het was iets minder dan anders dus misschien dat ze eerder honger had...

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nou, blijkbaar hoort het allemaal bij de leeftijd, want hier precies hetzelfde! ook het feit dat ze minder 'praat' (heb al tijden haar kggg niet meer gehoord), maar wel af en toe van die enorme kreetjes, hoog vooral (heel grappig). En als ik haar 's ochtends uit bed haal volgt er altijd het 'hoesten', waarvan ik ook wel eens dacht: hoest ze nou echt of zit ze iets te 'oefenen' met haar keel/stem? (liever dat laatste natuurlijk). Een tijdje geleden hebben we een week lang 'hysterisch gekrijs' gehad rondom het middag/avondflesje, dat ging vanzelf over, maar heel soms komt het nog voor. Ik denk dan vaak dat ze honger heeft maar overstuur is, maar soms denk ik ook: ze heeft helemaal nog geen honger...
    En met dat lange huilen: vooral maar wat ronddragen en zo snel mogelijk troost geven (want als Lize eenmaal overstuur is, krijg ik gegarandeerd een uur huilen...).

Jaja, die schatjes van ons.. Vannacht ook opeens een uur gehuild, terwijl ze nooooit 's nachts huilde. Maar ik ben gek op haar en loop met liefde nog een rondje door het huis (al moet ik soms even binnensmonds vloeken hoor..)

groet
    Amber

14. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja het is echt moeilijk soms. Nu slaapt ze maar ik loop ook vaak op mijn tenen als ze zo'n periode heeft.

Hopelijk gaat het gewoon weer snel wat beter. Ik moet ook volgende week weer gaan werken :cry: en dan hoop ik wel dat het beter gaat.

15. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    het kan zijn dat ze tandjes krijgt waar ze erg last van heeft!

16. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Zo vroeg al?

17. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja hoor dat kan zo vroeg al! ik had ze zelf ook met 3 maanden en mijn oudste had ze met 3 en half maand en mijn tweede begint nu ook al te krijgen!
    het kan dus zeker!

18. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ja aan tandjes heb ik ook zitten denken, ze heeft ook af en toe van die enorm rooie wangen, en maar sabbelen op die handjes. Maar ik heb in haar mondje gevoeld (dan moet ze lachen) en er was nog niks te voelen.
    Trouwens een week geleden had ze d'r tong ontdekt... constant uitsteken en dan ehhhehhhehhh roepen en lachen natuurlijk, geweldig!

19. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ze echt minder lacht en minder praat. Praten bijna niet meer. En lachen ook minder.

Wat doen jullie als ze zo liggen te huilen?

Ik vind het sowieso soms moeilijk wat ik moet doen met haar qua spelen. Wat doen jullie zoal na het flesje? Ik doe klappen in de handjes, met knuffeltjes spelen, dansen door de kamer.

20. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Als Merel ligt (en lag) te huilen dan pak ik haar op, knuffel even met haar en doe dan iets anders. Bv. ze ligt in de box en gaat huilen, dan pak ik haar en doe haar na de knuffel in de wipstoel, of op de grond of naar bed, net wat ze aangeeft te willen.

Wat ik allemaal deed toen Merel 3 maanden oud was: knuffelen, in de box laten spelen, op het vloerkleed op de buik leggen, klap een in je handjes, zingen (ik zag 2 beren vindt ze helemaal geweldig), in de spiegel kijken samen, wandelen, een boekje kijken (Dromen met blauwe beer, die ergens gratis bij zat), de poezen laten zien, laten kijken als ik ergens mee bezig ben (vooral koken is favoriet), samen met speelgoed spelen.

Telkens komt er iets bij wat ze leuk vindt om te doen.

Deel Deze Pagina