spierpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door babycakes, 31 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babycakes

babycakes Nieuw lid

31 mei 2007
    1
    0
    0
    Hai!
    Ik heb een vraag over buikpijn die veroorzaakt wordt door oprekkende buikspieren, namelijk: kan je buik te klein zijn voor een zwangerschap door te slecht meerekkende buikspieren? En heb je dan meer kans op een vroeggeboorte?
    Ik ben nu 26 weken zwanger en heb wel eens last gehad van buikpijn bij een onverwachte beweging alsof mijn buikspieren overbelast werden. Maar nu sinds 2 dagen heb ik steeds vaker, ook in rust, stekende spierpijn die langer aanhoudt. Soms bovenin mijn buik, soms onder.
    Ik merk ook dat liggen nu oncomfortabel aan het worden is, omdat mijn buik trekt als ik op mijn zij lig en om probeer te draaien, dus hij is weer aan het groeien.
    Ik heb al sinds 18 weken regelmatig last van harde buiken bij inspanning, wat soms betekent dat ik niet eens op normaal looptempo kan lopen zonder harde buiken. Ik heb begrepen dat dat door mijn buikspieren kan komen.
    Ik kan ook extra ondersteuning van buitenaf, onderaan mijn buik, niet verdragen, dus een buikband is geen optie.
    Thanx voor de moeite... Groetjes babycakes

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi babaycakes,

Je buik kan niet te klein zijn, het rekt altijd mee! De pijn die je beschrijft kan inderdaad van je buikspieren komen die trekken naar je zijkant. Maar de pijnscheuten kunnen ook van je banden komen, die moeten namelijk steeds harder werken om je groeiende en zwaarder worden baarmoeder te dragen. Laat voor de zekerheid ook even je urine controleren op een blaasontsteking, een blaasontsteking kan totaal anders verlopen in de zwangerschap en ook deze klachten veroorzaken,
    Luister naar je lijf, veel harde buiken geeft aan dat je teveel van je lichaam vraagt, neem optijd je rust!

Groetjes imke

Deel Deze Pagina