Subtotaal ruptuur en nog last.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nihal, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik hier goed ben maar ik waag een poging.
    21 nov 2014 ben ik bevallen in het zh (ruggenprik, katheter en weeënopwekker) heel slecht begeleid. De ruggenprik was bijna uitgewerkt en om 21:00 had ik persweeën maar de vk kwam maar niet. Om 21:30 kwam ze aanlopen met de mededeling dat ik mocht persen als ik persdrang had terwijl ze niet heeft gecontroleerd of ik wel voldoende ontsluiting had. Je gaat ervan uit dat ze haar werk goed zal doen en ben ik begonnen met persen op eigen houtje..ik heb de eerste perswee goed kunnen voelen maar daarna was ik al helemaal van de kaart en perste maar door totdat de vk zei; ow ja, als de baby eruit is moet je stoppen met persen en alleen puffen..nou oke, heb het gedaan maar uiteindelijk een subtotaal ruptuur.
    super blij dat mijn dochter geboren was ik was totally in love op dat moment zo happy totdat mijn man mij vroeg waarom ons dochter zo paars was. ik keek haar aan en ik zag haar mooie gezicht wegzakken, ze heeft 3x ademgehaald en daarna viel haar hoofdje naar achteren..ze is toen meteen meegenomen naar het kamertje pal voor me..ik hoorde ze reanimeren ik hoorde alles, het geschreeuw van de artsen, dat ze tellen tijdens reanimeren en het gepiep..toen opeens, hoorde ik de kleine huilen, ze was er weer!! 2 a 3 min was ze weggeweest maar het leek voor mijn gevoel veel langer. Ze heeft 60% zuurstof gekregen omdat ze zelf niet kon ademhalen vervolgens is ze door een ambulance opgehaald om vervoerd te worden naar rdam sophia kzh, madat ze mij gehecht hebben ben ik opgestaan om met manlief achter de kleine aan te gaan . Onderweg naar rdam kreeg ze nog maar 27% en een dag erna kon ze zelf ademhalen. In rdam zijn ze er ook achtergekomen dat ze een infectie had in haar bloed dus heeft ook een kuur van andershalf week gekregen. Mij is het leukste en het mooiste gevoel ontnomen het was zwaar..na ander half week kreeg ik een huilend baby in mijn armen geschoven, jullie mogen naar huis..oke, maar had helemaal geen kraamzorg gekregen omdat ik zorg had gekregen in het zh, ik wist totaal niet wat ik moest doen met zo'n huilend baby. Heel kort depressief geweest..dankzij de steun van mijn man ben ik weer helemaal de oude, alleen nog wel erg moe..heb mijn kraamtijd niet meegemaakt. Dit was even mijn verhaal, lang is het wel :)

Mijn vraag;
    Heeft iemand ervaring met een subtotaal ruptuur? En ervaring 1e sex na zo'n ruptuur?
    Heb namelijk ook last van mijn plasgaatje, nog steeds. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Gr. Nihal

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hey meid, wat een nare ervaring heb je gehad zeg! Hopelijk is nu wel alles goed met je dochter? Ik heb geen ruptuur gehad, maar ben wel helemaal opengeknipd (vacuumbevalling) Helaas heb ik ook veel last gehouden. De eerste maanden moest ik echt niet aan seks denken, zitten deed zelfs zeer, ben daarvoor opnieuw bij de arts geweest en die gaf aan dat ik een dermate zware bevalling heb gehad dat het nog wel even kon duren. Inmiddels is het een jaar geleden en sinds een tijdje vind ik het zelf ook weer leuk :) Dus er is hoop. Ik heb de eerste 6 weken na mijn bevalling niet zelfstandig kunnen plassen, ik heb zolang met een katheter gelopen. Ook van mijn plasbuis heb ik lang last gehouden, vooral als ik opstond. Maar ook dat is nu gelukkig verleden tijd. Het kan zijn dat je een plasbuisontsteking hebt, je kunt het beste even je dokter bellen daarvoor. Ik wens je heel veel sterkte met de verwerking van alles wat je mee hebt gemaakt!

3. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Hey meid wat vervelend!
    Ik had een totaal ruptuur..
    Het is nu bijna 4 jaar geleden en heb er nog steeds wel eens last van, vooral bij menstruatie voel ik t goed waar het kapot was... ik heb na 5 maanden pas weer seks gehad (wel eerder geprobeerd maar gestopt omdat t pijn deed) en t voelde als mijn 2e ontmaagding.. veel glijmiddel gebruiken, en t pas doen als je helemaal in de juiste sfeer bent! Neem de tijd, is niet niks namelijk!
    .als je ooit nog vragen heb, maar je altijd een berichtje privé sturen hoor.

Liefs

4. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey, dankjewel voor jullie reactie, het gaat gelukkig goed meg de kleine :)
    @mamavanhayden, ik zal je zeker een prive bericht sturen als ik ergens niet mee uitkom, dankje!!

Deel Deze Pagina