Diastase: geul in je buik

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Yasmijn78, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Zeven weken na de bevalling dacht ik lekker weer flink mijn buikspieren te kunnen trainen. Tot dat ik van "diastase" vernam. Het is een verwijding tussen de rechte buikspieren door het dikker worden van de zwangere buik. Dat is ook een van de redenen waarom er zes weken na de bevalling niet zwaar mag worden getild en er ook nog geen (rechte)buikspieroefeningen gedaan mogen worden. Dus ik dacht: na zes weken mag ik er wel weer vol tegenaan... Nu blijkt dat ik een behoorlijke diastase heb van wel meer dan 2 cm breed met een lengte van zeker meer dan 15 cm. Als ik zo op internet speur gaat deze vorm van diastase nooit meer helemaal over. Dit soort gevallen of zelfs ergere worden ook wel eens geopereerd omdat de buik anders blijft hangen... Hier schrok ik behoorlijk van:(.

Wat zijn jullie ervaringen met diastase en hoe lang heeft het geduurd voordat het (vrijwel helemaal) weg was? Wat hebben jullie hiervoor gedaan of moeten doen?

2. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ik had het ook. 2cm breed en een dikke 10cm lang. En bij mij is het verdict idd dat het niet meer volledig weg zal gaan. Nu 20 maanden later, is het nog 1 à 2 cm lang.
    Wij (mijn man en ik) hebben al besloten dat ik het zal laten opereren. Ik wil alleen nog even wachten tot mijn dochter zelfstandig is. Dus tot ik ze niet meer regelmatig moet oppakken en zo.

Mijn dokter zei wel dat het niet aan te raden is als je nog kinderen wil. Dan kan je best laten opereren nadat de kinderwens vervuld is. Wij houden het bij ons meisje, dus ik moet daar al niet meer aan denken.

Wat zou je zelf willen doen?

3. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Dit is mijn eerste kindje en hierna -mocht het meezitten- zou ik er nog wel een of twee willen... Dus dat maakt het alleen maar erger... Ik vrees dat na die zwangerschappen er voor mij sowieso niets anders op zit dan te laten opereren. Je wilt niet weten hoe het er nu uitziet. Ik ben erg bang voor operaties, ziekenhuizen en doktoren, maar ik denk dat ik dit er wel voor over heb!

Mocht jij het laten opereren, dan hoor ik graag hoe het jou vergaat en hoe het geworden is!

4. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ik zal je zeker wat laten weten.

Wil wel nog even kwijt dat de buik er echt wel beter uit gaat zien, hoor. Ik zie dat je nog niet zo lang geleden bevallen bent. Geloof me het zal beter worden, maar weggaan nee. Dus zoals het er nu uitziet, blijft het niet, hoor.

Ja, als je nog kinderen wil dan moet je nog even wachten en dan zal die buik er idd ook niet beter van worden.

Krijg je fysio? Dat heeft bij mij toch wel wat geholpen, denk ik. Ook omdat ik enkel specifieke oefeningen mocht doen.

Veel succes in ieder geval!

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik heb het ook! Nu (4 jaar later) zit het er nog steeds. Ik zie er ook permanent zwanger uit, omdat mijn buik bol blijft staan. Arts heeft mij ook verteld dat het met een operatie verholpen kan worden, maar liever niet zolang ik nog meer kindjes wil. Dus ik stel die operatie nog even uit!
    xxx

Deel Deze Pagina