Goedemiddag, Heb een vraag die misschien vaker gesteld wordt maar wil graag wat duidelijkheid. Morgen ga ik voor het eerst naar de verloskundige, ik ben dan 8 weken en 3 dagen. Nu lees ik dat er veel zijn die dan al een echo krijgen. Helaas is het bij mij alleen een intake. Het kan dat ik pas bij 12 weken een eerste echo krijg. Nu komen miskramen erg veel voor in mijn familie, van de 5 zussen zijn er 2 die al 1x een miskraam gehad hebben en 2 die meer dan 5 miskramen gehad hebben, 1 zus zal ook nooit kinderen krijgen. Zelf ben ik een beetje bezorgd: zal ik dat ook hebben? Met mn verstand weet ik dat ik zwanger ben maar vaak merk ik er niet veel van. Alleen af en toe misselijk als ik een lege maag heb. Gelukkig geen bloedverlies gehad maar ik weet dus helemaal niets: groeit het vruchtje nog wel? Wat zijn positieve tekenen waaraan ik een beetje zou kunnen weten of het nog goed is met mijn zwangerschap? Zal de verloskundige wel naar het hartje kunnen luisteren morgen? Alvast bedankt!
Hoihoi, Hoe was het bij de verloskundige? Naar het hartje luisteren word onder de 12 wkn in de meeste gevallen niet gedaan. Hopelijk heeft ze op kort termijn een echo voor je kunnen regelen om je te kunnen geruststellen. Imke