wond na keizersnee

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Alf, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Ik ben nu twee weken geleden bevallen met een spoedkeizersnee.

Na een ruime week zijn de hechtingen verwijderd. Ik heb eigenlijk helemaal geen pijn gehad na de beruchte eerste dag.
    Soms is het litteken aan de uiteinden wat gevoelig (hoesten/niezen)

Omdat mijn zoontje na zijn geboorte op de Neonatologie ie opgenomen is van rusten niet zo heel veel gekomen. Slaapje tussen de middag, maar dan weer naar het ziekenhuis.

Nu heb ik sinds eergisteren het idee dat de wond wat gezwollen is. Ik weet dat dat kan, omdat er meerdere lagen over elkaar heen zijn gehecht.
    Maar nu vraag ik me af; hoe was dat bij jullie? Ik heb echt een wat gezwollen, stevige rand op de plek waar de snede is gemaakt..

Ik ben in deze twee weken al mijn kilo's weer kwijt, en de rand is het enige wat nog verwijst naar die dikke buik..
    Zou het daarom wat meer opvallen en dikker lijken?

Wordt er toch een beetje onzeker van..

2. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Bij mij is het rond het litteken nog steeds opgezwollen, en het is bijna 6 maande geleden. Volgens de gyn trekt t met de tijd wel watweg, maar zal t altijd een beetje blijven. Helaas :(

Met 6 weken heb je de nacontrole, zou ik t gewoon ff laten zien :)

3. Alf

Alf Niet meer actief

Jeetje lady, dat is wel een tegenvaller :(
    Ik ben daar ook een beetje bang voor, die ks moest zo snel.. het is ook een beetje te zien zeg maar..

Hopelijk trekt het nog wel weg, zeker voor jou us het wel tijd.. toi toi

4. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook SKS maar echt mega netjes gehecht.
    Oplosbare hechtingen en naar binnen gehecht.
    Echt mega mega netjes en na 11d zie je er bijna niks van.
    Wel nog buikje erboven maar is pas 11d geleden :D

5. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb dat idee ook gehad dat mijn litteken gezwollen was, maar bij navraag blijken veel vrouwen een paar maanden een dikker randje te hebben op/boven/onder litteken. Dat trok bij mij na een paar maanden weer weg. Maar als je het zelf niet vertrouwt zou ik toch de ha er naar laten kijken.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb nu 2 sectio's gehad en beide keren dat na een paar weken ik het idee had dat het aande randen wat op begon te zetten. Het zakt waarschijnlijk zelf weer af

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    IK heb die dikke band nog steeds rond litteken. Het blijft daar wat gezwollen eruit zien en zie het nu ook niet meer minder worden. Nou hebben ze bij mij wel een geplande ks gedaan maar hebben ze de binnenkant gescheurd ipv gesneden en heb zelf het idee dat het daardoor dikker blijft. Het was ook na de ks echt erg gezwollen en was het een flinke bult. Heb zelf veeeeel operaties gehad en veel littekens maar geen een is zo dik genezen dan die van de ks. Ook het litteken is hypertrofisch geworden helaas. Was netjes onderhuids gehecht en alleen een streep (wel een scheve streep) maar die is dus nu hard, jeukt en doet nog steeds pijn.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb 3ks gehad en ook na de eerste altijd een soort hardere schijf/streep gehouden ter hoogte van het litteken. Dat verdwijnt ook niet dat is littekenweefsel.

9. Alf

Alf Niet meer actief

Dank voor jullie ervaringen! Ik heb geen pijn en geen koorts dus zal er allemaal wel bij horen..

10. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    bij mij ook spoed ks...
    dat gevoelige aan de randen heb ik ook gehad en soms nog steeds wel es ( ik pas weer helemaal in mn oude kleren maar mn riemen zitten precies op de snee van de keizersnee, als ik veel heb gezeten duwen die riemen nog wat op de oude wonden wordt het weer even gevoelig).

Na een paar weekjes is het echte opgezette van de huid weggetrokken bij mij. Ik denk indd aan litteken weefsel en vergeet niet dat er meerdere lagen huid zijn gehecht geworden...
    Ik ben zelf een enigzins mager iemand met een strakke huid en rondom de snee is het ook wat dikker bij mij gebleven dan hoe het was voor de zwangerschap...

Altijd laten checken door een prof. als je vragen hebt, maar zolang er niks rood wordt of dat je koorts krijgt zal het er allemaal bij horen...

succes met je herstel!

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had ook geen pijn of koorts, maar het litteken was wel dik en warm. Bleek wel degelijk ontstoken te zijn. Ik kwam er pas achter toen ik na een week dus wel verhoging kreeg,

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Waarom laat je het niet even door je huisarts controleren. Ik ging na keizersnede wekelijks langs ha om te laten nakijken omdat ik een ontsteking erin kreeg. Met hulp van antibioticazalf is de ontsteking vrij snel weer opgelost.

Als je twijfelt of het wel of niet goed is, laat het ff controleren. beter een keertje teveel dan te weinig.

13. Alf

Alf Niet meer actief

Rozeroos, Je hebt gelijk. Ik ga 2 jan naar de huisarts, is er niet eerder van gekomen met een manneke dat in zkh lag en nu pas thuis is.
    Heb de kraamzorg laten kijken maar die vond het er keurig uitzien en voelen :)

14. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

De kraamzorg vond het bij mij ook steeds prachtig eruit zien, maar dat was na 2 dagen dat kraamzorg weg was ineens omgedraait. Het was wat gaan smetten en daardoor kwam er een ontsteking en dat kan van een op andere dag zo opeens. Dus als je het niet vertrouwd....

Fijn dat je mannetje nu lekker thuis is. Is ook een moeilijke en hectische tijd zo´n kleintje in het ziekenhuis. Hopelijk kunnen jullie nu eindelijk genieten.

15. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Ik had ook een opgezwollen rand er langs.. Paar weken later aan een kant heel dik en rood, bleek nog een pootje van een nietje in te zitten!

Dikke rand heeft er een jaar gezeten, litteken wel 2 jaar rood achting.

Daarna helemaal weg getrokken en nu (7jaar later) zie je er bijna niks meer van! Je moet echt goed kijken wil je in een keer zien dat ik een kz heb gehad ooit.

Bij twijfel naa de ha hoor!

16. Alf

Alf Niet meer actief

Dankjewel! :)

Deel Deze Pagina