Ik ben drie weken geleden bevallen van mijn tweede kindje. Na mijn eerste had ik ook 2 jaar na de bevalling nog een spleet van een ruime centimeter bij mijn bovenste buikspieren. Nu heb ik een gleuf van mijn borstbeen tot aan mijn navel waar wel 4 vingers tussen passen!! Ook puilt er net boven mijn navel iets uit. Ik heb ook nog steeds een buik alsof ik 4 maanden zwanger ben. Komt dit nog wel goed? Ik voel me heel onzeker door de dikke buik. Maar nog belangrijker; Ik heb fysiek een zeer zwaar beroep waarvoor ik mijn buikspieren hard nodig heb. Al is het maar om mijn zwakke hypermobiele heupen te ondersteunen. Wie heeft ervaring? Ik zit echt in de stress want mijn werk is mijn passie en ben zo bang dat ik dit dadelijk niet meer kan uitvoeren!
Ik zou het gewoon even aangeven bij je verloskundige, daar kun je je hele kraamperiode terecht. Zij zal vast meer weten over de mogelijk- en onmogelijkheden, en dan weet jij waar je aan toe bent. Succes!
De verloskundige denkt sowieso aan een navelbreuk met dus mogelijk ook een diastase. Iemand ervaring hiermee? Heb je hiervoor een operatie ondergaan? Hoe was het herstel? Kun je hierna nog veilig zwanger zijn? Krijg je volledige kracht terug van je buikspieren?
Diastase wel, navelbreuk niet. Bij mij is het nu langzaam vanzelf minder geworden, maar ik moet nu wel echt met mijn schuine buikspieren aan de slag.