Toen ik lange tijd met dichte oren liep ben ik ook naar de huisarts gegaan om oren uit te laten spuiten. Had dit nog nooit eerder gedaan. Ze keek in m’n oren en ze waren beide schoon dus uitspuiten had geen zin zei ze. Toen raadde ze me aan een neusspray te gebruiken.
Vandaag was hij weer grotendeels open, na olijfolie en water via de douchekop. Even kijken of het de komende week beter gaat. Bedankt voor alle tips. @Nina Sanders even copy/ paste hieronder het stappenplan en dat laatste dat het water door je hele oor gaat vind ik zo naar. Ik heb vroeger heel vaak middenoorontstekingen gehad, inclusief gaatje in trommelvlies. Er is zoveel aan gerommeld, dat ik daar echt niet meer tegen kan. (Het is nu mijn goede oor) De huisarts kijkt in je oor om te zien of een propje oorsmeer werkelijk de boosdoener is van je slechte gehoor. Het kan namelijk ook zo zijn dat je slecht hoort doordat je verkouden bent of vanwege een aandoening. De huisarts plaatst vervolgens een oortrechtertje in je gehoorgang. Via het trechtertje spuit de huisarts lauwwarm kraanwater in je oor met een apparaatje. Het water stroomt door je hele oor en komt ook langs het propje. Als het water naar buiten stroomt, neemt het water het propje mee.
Dat klinkt als een vrij kalm proces. Maar toen ik het liet doen was het echt met een ding wat eruit zag als een pistool van metaal en het geluid in je oor als ze dat water spuiten is ook "oorverdovend" . Vond het dan wel weer heel voldaan gevoel geven als je dat bakje ziet met al die prut er in
Als je zo veel problemen had met uw oren, moet je wel opletten met zelf vanalles doen. Ik zat al op tram 3 toen ik nog eens buisjes kreeg en heb jaarlijks meermaals oorontstekingen en meestal ook een perforatie en ik ben er door de nko toch op gewezen om in mijn geval eerst een arts te laten kijken in mijn oor, voor ik zelf wat doe.
Dit metalen pistool gebruiken wij ook nog bij ons in de praktijk. Werkt altijd perfect en wat gaan de mensen altijd weer blij de deur uit wanneer ze alles weer horen. Ik heb weleens mensen die zowat doof zijn en als die prop er dan uit is zeggen ze altijd ohh mevrouw u hoeft nu niet meer zo hard te praten
Zo herkenbaar, alleen gingen de klachten niet weg, nee bleek met een ooronsteking te lopen die gedempt werd door het oorsmeer maar in eens op kwam zetten door het uitspuiten. De druppels tegen de ontsteking ruiken naar azijn dus heel prettig vond ik het niet dat ik als azijnfles door het kantoor / winkels liep, tijdens de onsteking spuiten ze het nog 2x uit en dan ben je weer van alle klachten af. Kijk altijd uit met zelf doen, voor je het weet beschadig je het trommelvlies, heeft een assistent bij mij eens gedaan en dan is het herstel veel langer.