Dicht pak koffie ruim 3 mnd over datum

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Zouden jullie hier nog gewoon koffie van zetten en opdrinken?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Ja hoor, is droog. Zonde om weg te gooien

3. penseel

penseel Niet meer actief

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja hoor. Toen er jaren geleden dat gedoe was met Irak en mensen dachten dat het hier ook oorlog zou worden zijn mijn grootouders als gek koffie, suiker, pasta en weet ik wat nog meer gaan inslaan. Nog heel lang van die spullen gegeten en gedronken hoor en niks mis mee.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dankjulliewel dames.

De koffie pruttelde al, en daarna zag ik het pas.
    Normaal drinken we altijd boontjeskoffie uit een Saeco-automaat, maar de boontjes waren op en er stond nog een pak koffie in de kast, dicht en over datum.

Ben het nu aan het drinken, het smaakt best, al kun je wel merken dat de smaak iets minder is geworden of zo...

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zo duur is n nieuw pak koffie toch nie? Smaakt nie voor niks muf.. Drie mnd is best lang vind ik zelf.. Snap nooit zo goed waarom mensen ruim na datum nog iets willen gebruiken..

7. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    ZEMBLA - Voedselverspilling

De houdbaarheidsdatum staat op veel dingen alleen omdat het verplicht is, niet omdat het zomaar bederft. Ik vraag me af of je het verschil geproefd had als je het niet geweten had....

8. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Gewoon proberen, weggooien kan altijd nog.

Weet je wat ik niet snap? Mensen die altijd dingen zomaar weggooien terwijl ze nog prima gegeten of gedronken kunnen worden. Zonde!

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij kregen vroeger op schoolreisje altijd die dure drankjes van benzine pomp mee..
    mijn pa werkte er toen en zodra het over de datum is mag het natuurlijk niet verkocht.
    smaakte altijd nog goed en nooit ziek van geweest.
    verse producten gooi ik wel weg zodra het net over de datum is maar wat nog dicht zit en stijf staat van conserveringsmiddelen kun je zelfs nog jaren later gewoon eten..

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Omdat zulke dingen gewoon nog goed zijn, hoogstens is de smaak wat minder sterk en ik het onzin vind om dingen weg te gooien die ik nog prima kan gebruiken. Als ik er ziek van zou kunnen worden, dan gooi ik het weg.

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Zolang het nog goed dicht zat is er inderdaad niet mis mee.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik snap dus niet waarom mensen zoveel weggooien. Droge producten zijn zo lang houdbaar al zijn ze al een poos over de datum. Kruiden en dergelijke zijn veel langer houdbaar als vermeld. Gelijk weggooien is zo zonde je heb altijd nog zintuigen

13. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Omdat het zonde is om een goed product weg te gooien. Voedselverspilling.

En soms moet je T ook niet weggooien: nieT

14. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Gewoon gebruiken. Dingen als koffie zijn jaren houdbaar.

15. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nou, koffie vind ik best duur hoor...
    En als het nog kan, waarom dan weggooien? Dat vind ik nou juist zonde.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    snap je dat nieT?
    wat dacht je van voedselverspilling?
    die houdbaarheidsdatums zijn indicaties. de fabrikant garandeerd dat het product tot die datum zeker goed moet zijn.
    daarna is eigen risico maar betekend absoluut niet dat het bedorven is.
    zeker een droog product niet. dat blijft jaren goed na uiterste datum.
    rijst, pasta, macaroni, kruiden, meel enz zijn gewoon nog jaren na datum goed.
    hetzelfde met groente enz in blik. ik eet nog gerust pot groente wat een jaar over de datum is hoor...
    pas nog dubbeldrank gedronken wat 5 maanden over de TENMINSTE houdbaarheidsdatum was. smaakte gewoon net zoals anders.
    melk,toetjes, vla en yoghurt eet/drink ik nog gerust 3 dagen na uiterste datum. zelfs als die open is. sterker nog, gebruik hem standaard nog minimaal 3 dagen na datum. ik ben er nog nooit ziek van geworden en heb zelden of nooit zure melk gehad. ja 1x en dat was een pak wat een week VOOR de datum zat. die was dus niet goed verpakt of zo.
    met vlees ben ik wel voorzichtiger.

Deel Deze Pagina