Hallo, Zijn er mensen die ervaring hebben met een avond opleiding volgen naast je normale baan? Ik werk voor 30 uur in een supermarkt op dit moment maar dat is echt totaal niet wat ik wil. Ik wil heel graag een omscholing doen en dan het liefst de opleiding DFA ( bloemist ). Hier zijn ook thuisstudies van maar ik weet niet of dit wel voldoende is om ook daadwerkelijk kans te maken op een baan?(voldoende praktijkervaring?) Een bbl mbo opleiding volgen is voor mij niet haalbaar omdat ik dan geen inkomen meer zal hebben gedurende de opleiding. Ik woon in Noord-Brabant, misschien weet iemand een goede opleiding in deze regio? Ik zou graag verhalen / ervaringen / tips horen van anderen. Alvast bedankt, Groetjes Lizette
bij een thuis studie moet je op een gegeven moment toch ook stage lopen? dus dan krijg je toch ook praktijkervaring?
Ik heb zelf de pabo gedaan terwijl ik 4 dagen per week als onderwijsassistente werkte. De eerste 2 jaar moest ik middag+avond naar school, dit was goed te doen. Daarna ben ik gaan versnellen en moest ik 2 avonden naar school, maar zou ik wel binnen een jaar klaar zijn. Dit was pittiger, maar goed daar koos ik zelf voor. Mijn ervaring is dat je het nu met al je dagelijkse bezigheden ook weleens druk hebt. En dat is met een opleiding niet anders. Druk blijft druk. Je moet alleen discipline opbrengen om thuis aan de slag te gaan. Ik werk nu al een paar jaar fulltime als juf, maar in het onderwijs wordt er wel van je verwacht dat je bijschoolt. Dus ik heb inmiddels al weer 2 extra opleidingen van een jaar gedaan, naast m'n werk. Dit is het eerste jaar dat ik 'niks' heb. En ik heb me toch een vrije tijd!