Waterpokken/gordelroos vraagje!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MoesCH, 11 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Mijn oudste heeft 10 jaar geleden waterpokken gehad en de 2 jongste hebben 2 a.3 jaar geleden waterpokken gehad. Ik heb het toen niet beide keren niet gehad. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik ze al heb gehad als kind? Mijn moeder kan zich het niet meer goed herinneren maar ze denkt van wel:o:

Als je waterpokken hebt gehad en je komt met iemand met gordelroos in contact, dan is het niet gevaarlijk voor de baby?

2. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Ik zou even bloedprikken, dan kunnen ze het controleren, maar ik denk dat de kans groot is dat je het al hebt gehad.

En gordelroos is inderdaad alleen gevaarlijk als je de waterpokken nog niet gehad hebt.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou er inderdaad vanuit gaan dat je al eens waterpokken hebt gehad en je kan inderdaad antistoffen laten controleren.
    Mijn oudste dochter had destijds gordelroos toen ik van de jongste zwanger was en we hebben er allebei niets van gekregen. Mijn moeder weet ook niet meer of ik ooit waterpokken heb gehad. Ik ben er altijd maar vanuit gegaan dat ik het al eens heb gehad ;)

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Tijdje geleden maar heb als kind idd al waterpokken doorgemaakt dus was niet meer gevaarlijk.

bulakgirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina