Hoi Adrienne/Ilse, Ik weet even niet meer wat te doen. Onze zoon is 9 weken en woog vrijdag 5350. Hij krijgt 5 voedingen per dag, te weten: 07:00 11.00 15.00 19.00 23.00 Hij krijgt op advies Pepti (voorheen Omneo vanwege krampjes), alle flessen 150 + 5 schepjes, behalve de fles van 23.00 is 180 + 6 schepjes. Omdat hij zo ontzettend veel spuugde (net na de voeding maar ook uren erna) voeg ik Johannesbroodpitmeel toe (op advies van huisarts), 3-4 schepjes. Zijn ontlasting is zeer onregelmatig en dun (mosterdgeel van kleur, voorheen groen). Met het Johannesbroodpitmeel spuugt hij al veel minder maar nu is het standaard rond 17.00-18.00 krijsen van de krampjes. Het enige dat eruit komt is lucht. Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Met de Omneo waren er bijna geen krampjes maar veel spugen en met de Pepti en jbpm is het krampjes... Vast bedankt voor je advies!
Hoi Sascha, Het kan ook zo zijn dat je baby de prikkels van overdag kwijt moet, omdat het altijd op hetzelfde tijdstip is. Als het echt krampen zijn, zou je kunnen proberen om voor de voeding infacol te geven. Dat is een middel tegen krampen. De kleine gasbellen worden omgevormd tot grote gasbellen, en zo kan je kleintje het beter kwijt. Ik heb er al goede resultaten mee behaald. Het is te koop bij de apotheek zonder recept. Wel wil ik je aanraden om dit te overleggen met het CB. Dan weten ze ervan! Verder is natuurlijk goed boeren erg belangrijk. Groetjes Adrienne