morgen eerste keer rijexamen, wat kan ik er van verwachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door MvN, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Morgen moet ik na 30 uur lessen in 12 weken op voor mn examen. Ik ben erg zenuwachtig aangezien ik nog geen 1 les foutloos heb gereden, kreeg altijd wel commentaal or trapte de rijinstructeur op de rem terwijl ik vaak vond dat t niet nodig was. Bijzondere verrichtingen ben ik gelukkig wel goed in maar heb moeite met kruispunten! Krijg et al benauwd als ik iemand van rechts zie haha.

Wat kan ik er morgen van verwachten?

2. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Je kunt er niks van verwachten, je moet het over je heen laten komen.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat je ervan moet verwachten: niet te druk om maken!

Je kunt niet anders dan heel hard je best doen.
    Je rijd met de examinator een ronde, vaak ook een stukje snelweg, om te kijken hoe je daar op rijd. En daarnaast doe je een paar bijzondere verrichtingen. Zoals bijv. achterste voren parkeren etc... Maar waarom krijg je het zo benauwd op kruispunten? Gewoon rustig blijven ademen en je goed aan de verkeersregels houden, dan kan er weinig mis gaan.

Succes morgen. Je kan het!

4. MvN

MvN Niet meer actief

Hopelijk mag ik zelf bepalen hoe ik moet parkeren, aangezien ik pas 1 keer achteruit inparkeren heb gehad!!

5. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik ben vorige week gezakt, was ook mijn 1 e keer.
    Je moet vooral goed weten hoe is de voorang geregeld, hoe hard je ergens mag, goed kijken( binnenspiegel buitenspiegel buitenschouder,)invoegen en uitvoegen , ook hier belangrijk het kijken.
    De byzondere
    manouvres(omkeeropdracht, parkeeropdracht en stopopdracht)
    En je moet dingen in de auto kunnen benoemen en onder de motorkap.
    Hij vond dat ik te laat remde voor een zijstraat, en met achteruit in parkeren stond ie niet helemaal recht.
    Ik was heel zenuwachtig, maar het examen viel me mee moet ik zeggen.
    Heel veel succes morgen

xxxxx

6. MvN

MvN Niet meer actief

*SCHRIK!!* ik heb nog nooit onder de motorkap gekeken!!!
    en mijn rijinstructeur zeid dat je altijd zelf mocht kiezen hoe je wilt parkeren.

7. MvN

MvN Niet meer actief

oja wat stom dat je gezakt bent daarvoor!!! Mijn intructeur zeid dat je nooit zakt op bijzondere verrichtingen als je maar goed kijkt en t veilig doet!!

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja inderdaad dat kijken. Daar moet je ook goed op letten. De examinator kijkt naar jou of je het allemaal goed ziet.
    Zo keek ik altijd heel overdreven de straatjes van rechts in, om te zien of er wat aan kwam... Maar dat is wat ze willen zien. Dat jij het allemaal goed ziet en dat je er goed om denkt wanneer je wel of geen voorrang hebt.

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heel veel succes morgen!!!
    en probeer vooral niet te laten zien dat je nerveus bent!

kijk een auto kan bij iedereen afslaan (als voorbeeld)...... ze letten er ook goed op hoe je dan reageert.!

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nee? nog nooit eerder onder de motorkap gekeken?????????? ook niet met je rijlessen!?
    ik moest wel vanalles aanwijzen onder de motorkap! maar dat had ik dan wel gehad tijdens mn rijlessen...

Heel veel succes!!!

11. MvN

MvN Niet meer actief

Heb net mn rijinstructeur gesmst! hij vertelde dat ie dat altijd vlakvoor een examen doet en dat je daar echt niet op slaag of zak.

12. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    O gelukkig roos. Wel raar zeg, ik had een paar keer gekeken.
    Vraag nog even op dat lesje voor je examen dat acteruit inparkeren een paar keer te oefenen anders, dan voel je je misschien wat zekerder daarin

xxxx

13. MvN

MvN Niet meer actief

Dat ga ik zeker doen!! hij noemt me al stresskip haha!! Maar met mn theorie was ik ook zo zenuwachtig en had ik totaal maar 1 fout!

14. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Haha dat ben ik ook roos, ik moest die dag 3 keer poepen en dunne hahah.
    Ik kan pas na de bevalling verder, zie het nu niet meer zitten omdat ik er zo zenuwachtig van wordt.
    Hoe laat moet je? Laat je het weten?
    xxxx

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat spannend meid!
    haha wat grappig dat je hem hebt gesmst!!!!

hoop echt voor je dat je het haalt!!!

16. MvN

MvN Niet meer actief

Ja k zeg alles tegen em, heb een knappe intructeur van 22 hahaha heb buiten het lessen ook contact met hem :)

Moet om 10 over half 12 op brrrr

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hahaha wat leuk!
    oooh nou dan slaag je vast wel!!! :D

18. gimena

gimena Niet meer actief

spanned hoor hoop dat je slaagd

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hmmm ik vind het wel vreemd dat je instructeur je op examen laat gaan terwijl je pas 1 keer achteruit hebt geparkeerd. Het kan wel zo zijn dat je op je examen mag kiezen hoe je wil parkeren, maar als je je rijbewijs nu in 1 keer haalt wil je daarna wel goed achteruit kunnen inparkeren toch? Dan kan je het alsnog niet...
    Ik heb dat achteruit inparkeren van mijn instructeur echt moeten oefenen tot ik er gillend gek van werd, maar hij wilde me gewoon niet eerder op examen sturen voordat ik het kon.
    Heb je wel een tussentijdse toets gedaan?

Mijn tip voor het afrijden is: maak gewoon relaxed een praatje met de examinator tijdens het rijden. Daarmee geef je aan dat het rijden 'in je bloed' is gaan zitten, en dat je er niet meer bij hoeft na te denken (anders zou je geen gesprek met hem kunnen voeren). Daardoor kom je releaxed over en dat geeft je zeker pluspunten.
    En verder moet je gewoon rijden zoals je tijdens de lessen ook altijd rijdt. Niet ineens dingen heel anders gaan doen, want dan ga je juist fouten maken!

20. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ook een goeie: als de radio niet aanstaat, vragen of je zachtjes een muziekje op mag zetten (als je daar niet teveel door afgeleid wordt natuurlijk) Dat geeft ook een beetje aan dat het rijden al op de automatische piloot gaat.

Bij mij sloeg de auto tijdens m'n examen af, maar ik heb gewoon goed om me heen gekeken, de auto weer gestart en doorgereden.

Met m'n tussentijdse toets kreeg ik als opmerking dat ik beter moest kijken bij zijstraatjes (echt heel overdreven doen, dan zien ze het goed :)) dus bij m'n examen heb ik dat heel goed gedaan en ik was in 1x geslaagd.

Deel Deze Pagina